דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 11/01/2021

בישול רגשי- שילוב בישול כפעילות מעצימה במערכת החינוך

רקע לקורס בישול רגשי

פעילות הבישול הפכה לפעילות פנאי פופולארית ושכיחה. העיסוק בחומרי הגלם ויצירת תוצרים משרתים עבור האדם צרכים בסיסיים וראשוניים לצד צרכים גבוהים יותר הנקשרים לרווחה האישית שלו. הבישול הינה פעילות יצירתית אשר מזמנת מידה גבוהה של ביטוי עצמי ורווחים פסיכולוגיים. בשנים האחרונות יותר ויותר מטפלים מדיסציפלינות שונות משתמשים בבישול ככלי מסייע לקידום תהליכים טיפוליים. הבישול כתרפיה הוא כלי אשר מתפתח בשנים האחרונות בין היתר בעקבות הזמינות של השימוש בו. בהתאמה לכך, גם אנשי מקצוע במערכת החינוך בוחרים בפעילות בישול אישית משותפת או בקבוצת תלמידים קטנה, במטרה לקדם תהליכי העצמה, הדגשת חזקות, ייחודיות וכוחות של התלמידים.

סגל הקורס בישול רגשי

מור דניאל, רכזת וראש התוכנית- מטפלת בבישול ואמנות, דוקטורנטית בחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה. חוקרת את תחום הבישול הטיפולי (אפקטיביות והמשגה). מחבת הספר "מבשלים ביחד- תרפיה לילדים באמצעות בישול", חלוצה בתחום התרפיה בבישול בארץ ובעולם. עובדת מעל לעשור בקליניקה פרטית לתרפיה בבישול באופן פרטני, דיאדי וקבוצתי. מנחת קבוצות תרפיה בבישול במסגרות ציבוריות שונות. מרצה ומדריכה אנשי טיפול וחינוך.

בועז כהן, עובד סוציאלי קליני, מנחה קבוצות בישול רגשיות ועובד עם אוכלוסיות מגוונות- מכורים, נוער בסיכון, מתמודדי טראומה, נפגעי תקיפה מינית ועוד. מלווה בהקמת מטבחים טיפוליים ובעל ניסיון עשיר בעבודה במטבח. מדברת "בישולית" באופן שוטף.

ליטל רוטשילד, מנחת קבוצות תרפיה בבישול, יוצרת קלפי Lookis- קלפי טיפול בבישול ומרצה בתוכנית להכשרת מנחי קבוצות של החוג לחינוך באוניברסיטת חיפה.

מיכל אבס, מטפלת באמנות ומרפאה בעיסוק, מתמחה בהתפתחות הילד ובעיבוד חושי. בעלת ניסיון עשיר בעבודה עם ילדים ובשילוב בישול לקידום תהליכים טיפוליים למטרות מכוונות.

טליה אבר, מנחת קבוצות "מבשלים יחסים" קבוצות בישול להעמקת יחסים עם האחר ועם העצמי. עבור משפחות, זוגות, ארגונים ומחפשי זוגיות. מדריכת טיולים במרוקו ובעלים של "טליה גורמה ידידותי" – קייטרינג קטן ובוטיקי.

במסגרת הקורס יתארחו מרצים נוספים מומחים בתחומם, התכנית כפופה לשינויים.

הקורס בישול רגשי מיועד

מורות, גננות, יועצות חינוכיות, סייעות, מרפאות בעיסוק , קלינאיות תקשורת  ופיזיטרפיסטיות. כמו כן, אנשים הוראה מתחום החינוך המיוחד יוכלו להיתרם מהשתלמות זו.

נושאי הלימוד

  • היכרות עם תיאוריות אשר עומדות בבסיס הגישה של בישול רגשי
  • העמקה בתרומה הפסיכולוגית של פעילות הבישול
  • מגמות עולמיות בשילוב בישול במערכת החינוך
  • בישול ויצירתיות
  • אכילה רגשית
  • תזונת ילדים
  • התהוות יחסי אם- תינוק והקשר שלהם ליחסי הילד עם האוכל
  • מרחב העבודה בבישול רגשי
  • התוודעות לקשר בין עבודה עם חומרים לביטוי רגשי
  • עבודה בקבוצות בישול עם אוכלוסיות מגוונות
  • עבודה עם קלפים טיפוליים במסגרת הקבוצות
  • צילום כחלק מתהליך הבישול הרגשי
  • התנסות מעשית בבישול
  • הדרכה על עבודת השדה של הסטודנטים
     

תנאי קבלה

  • תואר ראשון באחד מתחומי הדעת הרלוונטיים
  • ניסיון של שנתיים לפחות בעבודה במערכת החינוך
  • ראיון קבלה
  • אין צורך בהכשרה בלימודי בישול או בניסיון מקצועי בבישול

 

היקף

הקורס בהיקף של 144 שעות שנפרסות על פני 24 מפגשים, על בסיס חד שבועי.

מועד

בשנה"ל תשפ"ד עתידים להפתח שני קורסי לימוד במקביל:

קורס יום ג':  ימי שלישי 9:00-14:00

קורס יום ד':  ימי רביעי 9:00-14:00

הלימודים יתקיימו בכפוף ללוח החופשות של משרד החינוך.

תעודות

לעומדים בדרישות תינתן תעודת גמר מטעם המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)

  • הקורס מוכר לצרכי שבתון
  • מורות תוכלנה להגיש בקשה לגמול השתלמות / הכרה לאופק  במסלול אישי
     

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מור דניאל  0505375519

 

 הקורס מקום לימודים מועד פתיחה קישור להרשמה מקוונת
שילוב בישול כפעילות מעצימה במערכת החינוך קמפוס וינגייט יום ג' 13/05/2025-05/11/2024 הרשמה מקוונת
שילוב בישול כפעילות מעצימה במערכת החינוך קמפוס וינגייט יום ד' 21/05/2025-06/11/2024 הרשמה מקוונת

 

 

מאמרים בנושא בישול רגשי

מאמרים רלוונטים נוספים

בישול רגשי- שילוב בישול כפעילות מעצימה במערכת החינוך

11/01/2021

קרא עוד