חיפוש סגור

| | 08/03/2020

מרכז חדשנות ויזמות בחינוך גופני ובספורט

חזון:

  • לפתח תרבות של יזמות חינוכית, עסקית, חברתית, וטכנולוגית הקשורה בפעילות גופנית וספורט, תוך חיבור ידע אקדמי במדעי התנועה והספורט עם ידע יזמי ועסקי כשהסטודנט במרכז העשייה
  • להכשיר סטודנטים ליכולת של הבאת רעיון לכלל מימוש כהצעה יזמית בשלה
  • לשמש כמנוע צמיחה של יזמות חינוכית, עסקית, חברתית, וטכנולוגית תוך הסתייעות בתשתיות של המכללה, ובמערך השלוחות.
  • ליצור קהילה מעודדת צמיחה של סטודנטים כיזמים, בוגרים שישמשו כמנטורים, חברי סגל שישמשו כיועצים, וחברות וארגונים רלוונטיים שיש להם צרכים לתוכניות, פעילויות ומוצרים בתחום הפעילות הגופנית והספורט כקהילת נטוורקינג

 

יעדי המרכז: 

לסטודנט: התנסות יזמית ברמה של תכנון, ניהול ותפעול תכניות יזמות מבוקרות על ידי מנטורים. פיתוח תחושת מסוגלות.

למנטור: חדשנות, חומר רב ערך להוראה, איסוף נתונים שמאפשר מחקר ופרסום, יצירת קהילה כמנוף הזדמנויות.

שיטות:

  • קורסים אקדמיים וקדם-אקדמיים ברמות שונות לעידוד יזמות
  • כנסים ומפגשים
  • יצירת קהילה לפיתוח ידע, קשרים עם המגזר הציבורי והעסקי בארץ ובמרחב הבינלאומי
  • עידוד השקעות על ידי שת"פ צוות מרצים וחוקרים-סטודנטים-תעשייה/קהילה
     

דפי מידע

צוות המרכז

 

מיזמים וחידושים טכנולוגיים של תלמידי תכנית התואר השני במדעי החינוך הגופני של המכללה האקדמית בוינגייט

כמה עשרות מתלמידי התואר השני שהשתתפו בקורס חדשנות ויזמות בספורט תשפ"א התקבצו לקבוצות יזמות ובמהלך סמסטר החורף השקיעו חשיבה רבה בקידום מיזמים חדשניים שמציעים פתרונות לאתגרים שנבחרו מרשימה, או שזוהו עצמאי על ידי המשתתפים. ברוח התקופה, מרבית הפתרונות עסקו בהיבטים שונים של אימון מתוקשב. כמו כן הוצגו יישומונים לניהול רשתות חברתיות לפעילות ספורטיבית בדגשים שונים, וגם אביזרים חדשניים כגון עזרים התמצאות מרחבית עבור שחקני כדורגל עיוורים (כן, יש משחק כזה עם 4 שחקני שדה עיוורים ושוער רואה בתוך מגרש מוקטן ומדופן). חלק מהפתרונות עסקו באבזרים שמיועדים לפיתוח נוסף ולכן עדיין לא ניתן לחשוף אותם כאן. המיזמים לוו, נבדקו והוערכו על ידי מנטורים מקצועיים בתחום הפיתוח של מיזמי תנועה וניהול עסקי של מיזמים. להלן מספר דוגמאות נבחרות של מצגי הפיץ' (מצגת למשקיעים). על ידי הקלקה על התמונה מצד שמאל או מימין ניתן להגיע להצגה.

 

דוגמת מיזם מתוך קורס החדשנות והיזמות בבית הספר ללימודים מתקדמים תשפ"א

 

אימון ב-360 מעלות

אביב אמדורסקי, אופיר דר לולו, מתן חתוכה

ערכה בת 4 מצלמות המאפשרת מספר זוויות צילום במהלך אימון אישי על מנת להגדיל את הבטיחות ואת אפשרות מתן המשוב במהלך אימון מתוקשב

Train & Connect

תומר דה-פז, מתן נסטל, ליאור פרידמן, אמילה לזר ושובל לוי

יישומון כמערכת עזר לניהול ובקרה של תכניות אימון אישי תוך התמקדות בבני נוער עם לקויות רגשיות

My Stability

אבי דה-פילוסוף,  שירי זיגלר, ליאב דהן, שמוליק קופר

יישומון שמאפשר ניטור מרחוק באמצעות מצלמת הוידאו של המחשב/טלפון של מבדקי יציבות סטטית ודינמית עבור ילדים ובני נוער עם לקויות בקואורדינציה ובחירת תרגילים לתכנית אימון מותאמת עבורם

SeeU

אנטון בלוק,מראם חראנבה, ערין מחמיד, מור שלו, ניר ראובני

אבזר עם חיישני ראש וזרוע לשחקני כדורגל עיוורים שמסייעים להם לנטר את מיקומם של השחקנים העמיתים והיריבים במגרש ולהתריע על התקרבותם באמצעות הרעדה

שיתופאופן

שירי מיטלברג תאיר חטיב ולאא ח'אלדי עומרי שחאדה סלאם עורבי 

יישומון שיתופי לבחירת שותפים לרכיבה ודיווחי התראות על אירועים במסלולי רכיבה כמו סגירה, סכנות למיניהן ומצב מזג האוויר בזמן אמיתי

 

דוגמאות אלה של מיזמים, ואחרים הוגשו כפרויקטים קבוצתיים בתהליך מובנה שנמשך לאורך כל הקורס בד בבד עם לימוד השיטות והיכרות עם מקורות מידע רלוונטיים להכנת המיזמים. התהליך כלל: (א) בחירת נושא מתוך מגוון אפשרויות, (ב)  סיעור מוחות בקבוצת המתעניינים בנושא, (ג) הגשת תקציר הרעיון, (ד) סקר שוק, (ה) תכנית עסקית מפורטת כולל תקציב, ו-(ו) מצגת משקיעים (ראו לעיל).

צפייה מהנה !!

 

דוגמת מיזם מתוך קורס החדשנות והיזמות בבית הספר ללימודים מתקדמים תש"פ