- אודות
- המסלול האקדמי
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
בישול רגשי- שילוב בישול כפעילות מעצימה במערכת החינוך
פעילות הבישול הפכה לפעילות פנאי פופולארית ושכיחה. העיסוק בחומרי הגלם ויצירת תוצרים משרתים עבור האדם צרכים בסיסיים וראשוניים לצד צרכים גבוהים יותר הנקשרים לרווחה האישית שלו. הבישול הינה פעילות יצירתית אשר מזמנת מידה גבוהה של ביטוי עצמי ורווחים פסיכולוגיים. בשנים האחרונות יותר ויותר מטפלים מדיסציפלינות שונות משתמשים בבישול ככלי מסייע לקידום תהליכים טיפוליים. הבישול כתרפיה הוא כלי אשר מתפתח בשנים האחרונות בין היתר בעקבות הזמינות של השימוש בו. בהתאמה לכך, גם אנשי מקצוע במערכת החינוך בוחרים בפעילות בישול אישית משותפת או בקבוצת תלמידים קטנה, במטרה לקדם תהליכי העצמה, הדגשת חזקות, ייחודיות וכוחות של התלמידים.
מור דניאל, רכזת וראש התכנית- דוקטורנטית בחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה. חוקרת את תחום הבישול הטיפולי. מחבת הספר "מבשלים ביחד- תרפיה לילדים באמצעות בישול", חלוצה בתחום התרפיה בבישול בארץ ובעולם. עובדת כעשור בקליניקה פרטית לתרפיה בבישול עם ילדים בטיפול פרטני ודיאדי. מנחת קבוצות תרפיה בבישול להורים ולילדים במסגרות שונות של הרווחה. מדריכה אנשי טיפול וחינוך לשילוב בישול כפעילות מעצימה בעבודה עם ילדים. מדברת "בישולית" כשפת אם.
מיכל אבס מטפלת באמנות ומרפאה בעיסוק, מתמחה בהתפתחות הילד ובעיבוד חושי. בעלת ניסיון עשיר בעבודה עם ילדים ובשילוב בישול לקידום תהליכים טיפוליים למטרות מכוונות.
בועז כהן, עובד סוציאלי קליני, מנחה קבוצות בישול רגשיות ועובד עם אוכלוסיות מגוונות- מכורים, נוער בסיכון, מתמודדי טראומה, נפגעי תקיפה מינית ועוד. מלווה בהקמת מטבחים טיפוליים ובעל ניסיון עשיר בעבודה במטבח.
אסנת זילברמן, עובדת סוציאלית קלינית ויועצת לאורח חיים בריא, בעלת ניסיון עשיר בקידום בריאות בתחום בריאות הנפש.
ליטל רוטשילד, מנחת קבוצות תרפיה בבישול, יוצרת קלפי Lookis- קלפי טיפול בבישול ומרצה בתוכנית להכשרת מנחי קבוצות של החוג לחינוך באוניברסיטת חיפה.
מרצים אורחים נוספים כגון: נעמה בן שמחון, רונית סנפיר, טליה אבר.
מורות, גננות, יועצות חינוכיות, סייעות, מרפאות בעיסוק , קלינאיות תקשורת ופיזיטרפיסטיות. כמו כן, אנשים הוראה מתחום החינוך המיוחד יוכלו להיתרם מהשתלמות זו.
השיעורים יתקיימו על בסיס חד שבועי למשך שנה (2 סמסטרים). כל יום לימודים בהיקף של 4 שעות אקדמיות (9:00- 14:00(. סה"כ 120 שעות אקדמיות הכוללת הדרכה, התנסות מעשית ויציאה לסיורים רלוונטיים לצורכי למידה.
על הסטודנטים לעמוד בדרישות 80% נוכחות בשיעורים, השתתפות פעילה, הגשת מטלות לרבות תיעוד עבודה מעשית והצגתה במסגרת הדרכת הקורס.
לעומדים בדרישות תינתן תעודת גמר מטעם המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)
הרשמה מקוונת במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)