דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הנחיות מעודכנות לפעילות גופנית לאמריקאים

אורח חיים פעיל ובריא

הנחיות מעודכנות לפעילות גופנית לאמריקאים - מאת:   Dr. Katrina L. Piercy, Dr. Richard P. Troiano, Dr. Rachel M. Ballard

תיוג: הנחיות, פעילות גופנית, בריאות, ארה"ב

תקציר המאמר תורגם מאנגלית בידי חוה שטראוס


חשיבות המאמר: כ-80% מאוכלוסיית הבוגרים והמתבגרים בארצות הברית אינם פעילים מספיק. 

פעילות גופנית מסייעת בגדילה ובהתפתחות ויכולה לגרום לאנשים לישון, לתפקד ולהרגיש טוב יותר, היא גם מפחיתה את הסיכון לחלות מחלות כרוניות.

מטרה: סיכום הנחיות מפתח מתוך המהדורה השנייה של ההנחיות לפעילות גופנית לאמריקאים Physical Activity Guidelines for Americans, 2nd edition (PAG).

תהליך העבודה וניתוח הנתונים: הוועדה המייעצת למסמך ההנחיות לפעילות גופנית 2018, ערכה סקירה מערכתית של המדע העוסק בפעילות גופנית ובריאות.

הוועדה התייחסה ל-38 שאלות ו-104 תתי-שאלות ודירגה את הממצאים על בסיס עקביות ואיכות המחקר. ממצאים אשר דורגו גבוה או בינוני היוו בסיס להמלצות המפתח.

מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית ביססה את ההנחיות לפעילות גופנית על סמך הדו"ח המדעי של הוועדה המייעצת. 

המלצות: מסמך ההנחיות לפעילות גופנית (PAG) מספק מידע והדרכה לגבי סוג וכמות הפעילות הגופנית לשיפור מגוון מצבים בריאותיים במספר קבוצות אוכלוסייה. 

ילדים בגילאי הגן (5-3) צריכים להיות פעילים פיזית לאורך היום בכדי לחזק את תהליכי הגדילה וההתפתחות שלהם. ילדים ומתבגרים, בגילאי 6 עד 17, צריכים לעסוק בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת מדי יום במשך 60 דקות או יותר

בוגרים צריכים לעסוק בפעילות גופנית לפחות 300-150 דק' בשבוע בעוצמה מתונה או 150-75 דק' בשבוע בפעילות אירובית בעוצמה גבוהה או זמן שווה ערך של שילוב פעילות אירובית בעוצמות מתונה וגבוהה. בנוסף לכך הם צריכים לעסוק בפעילות לחיזוק השרירים לפחות פעמיים בשבוע

בגיל המבוגר צריך לעסוק בפעילות גופנית רבת מרכיבים אשר כוללת בנוסף לפעילות אירובית וחיזוק השרירים גם אימון שיווי משקל

נשים בהיריון או אחרי לידה צריכות לעסוק בפעילות אירובית מתונה לפחות 150 דקות בשבוע

בוגרים במצב כרוני או בעלי נכות, המסוגלים לכך, צריכים לפעול על פי הנחיות המפתח למבוגרים ולעסוק בפעילות אירובית ובחיזוק שרירים

ההמלצות מדגישות כי תנועה רבה יותר ופחות ישיבה מועילות לכל אחד. אנשים הפעילים הכי פחות מרוויחים הכי הרבה בעלייה, אפילו צנועה, בפעילות גופנית מתונה-חזקה. שינויים חיוביים נוספים מתרחשים עם הגברת הפעילות הגופנית ולשני סוגי הפעילות, אירובית וחיזוק שרירים, יש השפעה טובה. 

מסקנות ורלוונטיות: מסמך ההנחיות לפעילות גופנית (PAG) מספק מידע והדרכה לגבי סוג וכמות הפעילות הגופנית המשפיעה, משמעותית, לחיוב על מצבו הבריאותי של האדם. 

קובעי מדיניות ואנשי מקצוע מתחום הבריאות צריכים לסייע בהעלאת המודעות להנחיות וקידום היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית ולתמוך בנסיונות יישום תוכניות, שיטות ומדיניות כדי להביא להגברת הפעילות הגופנית ושיפור מצב הבריאות אצל האוכלוסייה בארה"ב. 

למאמר באתר JAMA

מסמך ההנחיות לפעילות גופנית לאמריקאים

מאמרים רלוונטים נוספים

במים כל אחד יכול

11/03/2019

קרא עוד

פעילות גופנית כ"הון אנושי" בקרב נשים בגיל המעבר

11/03/2019

קרא עוד

פעילות גופנית וספורט

11/03/2019

קרא עוד

ההשפעה של אסטרטגיית למידה ודרכי למידה על רכישה של מיומנויות מוטוריות סגורות בקרב תלמידים עם לקויות למידה

11/03/2019

קרא עוד

״כמטבע שעובר לסוחר״: שלהי קריירה והליך הפרישה בקרב שחקני כדורסל מקצוענים בישראל

11/03/2019

קרא עוד

הנחיות מעודכנות לפעילות גופנית לאמריקאים

11/03/2019

קרא עוד