דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 31/07/2018

סיכום התנסות בהוראה בגני הילדים

מאת: אלעד שיק ושני כהן

התחלנו את התנסות בהוראה שלנו בגני הילדים בסמסטר ב' השנה, בהנחייתה של ליאת כהן ובשיתוף עם גן סלעית בכפר סבא, אותו מובילה הגננת מירי קופלר.

צוותנו להיות ביחד – אלעד שיק ושני כהן. שנינו באים מגישות שונות בהוראה, תחומי ספורט ועניין שונים וניסיון שונה בעבודה עם הגיל הרך. התחלנו לעבוד בשיתוף פעולה כדי להעשיר אחד את השני, לנצל את היתרונות, לגשר על החסרונות ולתמוך בקשיים אחד של השנייה.

כדי לאתגר את עצמנו בחרנו יחידות הוראה לא שגרתיות מתוך נושא הלימוד "חינוך לשלומות". נושא זה הצריך מאתנו עבודת הכנה בבית, פיתוח רעיונות יצירתיים והתעמקות בחומר העיוני אותו אנחנו מלמדים את הילדים.

מכיוון שנושא זה פחות מוכר לילדים ומרביתו קוגניטיבי, נחלק השיעור לשניים: פעילויות שנועדו להמחשת הנושא, ושיח רפלקטיבי אשר חידד את הנעשה בפעילות ואת מטרותיה. בסיום השיעור הילדים קיבלו דפי עבודה לבית, בהם תרגלו פעילויות מתוך השיעור.

התנסות בהוראה בגני הילדים

 

 

 

 

 

 

 

*דוגמאות לדפי שיעורי בית לילדים בנושא העמסת משקל על העצמות ומושגים ועקרונות של תנועה

במהלך השיעור עצרנו מספר פעמים על מנת לדון עם הילדים על עיקרי הפעילות, לדוגמא: כאשר למדנו על פעילות הלב, הדופק והזיעה, עצרנו את השיעור לאחר פעילות גופנית מאומצת ושאלנו את הילדים מה הם מרגישים כאשר הם מניחים את היד על הלב לעומת מה שהרגישו בזמן מנוחה. כמו כן, נתנו לילדים להרגיש את הזיעה הנוצרת על גופנו לאחר פעילות זו. מעבר לכך, הילדים העלו פתרונות לאיבוד הנוזלים כתוצאה מהמאמץ, כגון שתייה, שהייה בצל או במקום ממוזג.

דוגמא נוספת, הינה שימוש באמצעי עזר על מנת להמחיש לילדים את החומר הלימודי, שלא תמיד מובן לילדים בגילאים אלו, כמו לימוד על מפרקי הגוף בעזרת בובת נייר עם סיכות מתפצלות אשר ממחישות את יכולת התנועה של המפרקים בגופנו.

 התנסות בהוראה בגני הילדים

 

 

 

 

 

 

 

במהלך ההתנסות, עבדנו על סביבה מעודדת תנועה, במסגרתה יצרנו מספר מוקדי תנועה בגן ובחצר. בכניסה לגן, קיימות 5 תחנות המעודדות העמסת משקל על העצמות. בתוך הגן, פינת התעמלות בה יש דפי עבודה שבועיים לבית ולגן ומידע על הנושאים הנלמדים. בנוסף, יצרנו פלטת שיווי משקל מעץ לשימוש בשעות הפעילות החופשיות בתוך הגן. בחצר האחורית, ציירנו מסלול שמתחיל בדלת היציאה מהגן ומוביל לחצר ההתעמלות ורחבת הכדורסל. במסלול מספר אפשרויות התקדמות אשר מעמיסות בכיוונים שונים על עצמות הגוף. בסוף המסלול הילדים מגיעים לרחבת כדורסל המעודדת שיתוף פעולה, שיפור בקליעה למטרה, זריקה ותפיסה ועוד. לאחר מכן הילדים מגיעים לחצר ההתעמלות ובה קורה, צמיגים שונים, טרמפולינה, אליפטיקל, צלחת ווסטיבולרית ומשטח עץ בשיפוע שלילי.

        התנסות בהוראה בגני הילדים

 

 

 

 

 

 

 

כל אלה מעודדים את הילדים לתנועה מגוונת, מחשבה יצירתית, שיתוף פעולה ועזרה הדדית והעיקר משחק חופשי ללא הנחיות והגבלות של מבוגר אחראי. אנו חייבים לציין כי שנינו מרגישים שההתנסות תרמה לנו רבות – מבחינת יכולות ההוראה, יצירתיות, התמודדות עם התנהלות הגן והיכרות עם הילדים וצרכיהם בגילאים אלו.

התנסות בהוראה בגני הילדים

 

מאמרים רלוונטים נוספים

סיכום התנסות בהוראה בגני הילדים

31/07/2018

קרא עוד

חינוך לערכים אולימפיים

31/07/2018

קרא עוד

הכשרתון 55 תקצירים

31/07/2018

הכשרתון 55 תקצירים

קרא עוד

חופשה לרגל היריון ולידה, אימוץ והפלה

31/07/2018

קרא עוד

קוביית עץ

31/07/2018

קרא עוד

תכנון הוראה בדרך של למידה שיתופית מתוקשבת

31/07/2018

קרא עוד