facebook tracking pixel
חיפוש סגור

שם השואל: אנדריי פרילפסקי | הקטגוריה: תזונה | תאריך: 30/03/2014

נרדם אחרי אימון

השאלה:

שלום!

אני בן 30, מתאמן בחדר כושר כמה שנים. בזמן אחרון התחלתי לשים דגש על אימון אירובי ונוצרה או התגלתה אצלי תופעה חדשה: כ-30 דק' לאחר האימון, במיוחד אימון אירובי - ריצה של כ-4 ק"מ, לפעמים גם לאחר אימון משקולות, ובמיוחד בבוקר, אני מקבל התקף של עייפות - אני נרדם. זה כל כך חזק שאני יכול להירדם תוך כדי הליכה. הבנתי שאני לא חייב לישון הרבה. מספיק לי כמה דקות, 20-15 דקות ואני קם בן אדם חדש. הבעיה שלא תמיד יש לי אפשרות ומקום להרדם, וזה יכול לסכן אותי אם אני נוהג לאחר האימון.

איך מתגברים על זה? האם זו נפילת סוכר בדם? האם יש כאן חשד לסוכרת? האם זה הרגל לישון לאחר האימון (כי תמיד היתי מתאמן בערב, בסוף היום, והולך לישון)? אולי זה קשור לתזונה? אגב, אני  משתדל לאכול קצת לפני האימון, ולתת לגוף סוכר זמין בדם.

תודה!

התשובה:

שלום,

ראשית אומר, שמה שאתה מתאר, אם אינו כרוך בתחושת צמא חריגה וירידה במשקל בלי שאתה מבצע דיאטה – לא נשמע כמו סימפטומים של סוכרת. אבל הכי פשוט לבדוק את זה בעזרת בדיקת גלוקוז בקופת החולים או במכשיר אישי של מישהו.

התשובות שחשבתי עליהן הן:

1. מה שהכי הגיוני – שאתה צריך לאכול משהו קטן לאחר האימון – 2 תמרים או בננה או ג’ל.

2. מאחר שאתה מתאמן בבוקר –יכול להיות שאתה לא אוכל מספיק קלוריות לפני האימון. במקרה זה הייתי ממליצה להוסיף עוד 2 תמרים לפני האימון. מאחר שהם לא אמורים להכביד על הקיבה. זה ייתן לך אנרגיה שאולי חסרה.

3. אפשרות נוספת היא לאכול 2 תמרים לפני האימון ומיד לאחריו לאכול ארוחת בוקר.

לסיכום – נראה לי שאתה לא אוכל מספיק קלוריות סביב האימון וזו הסיבה לעייפות. תנסה את זה ואם לא יעזור – תגיד לנו.

ד”ר אילת-אדר קבלה הצעות נוספות מדיאטן הספורט יאיר להב:

1. ייתכן שאתה משועמם מהאימון?

2. האם אתה ישן בלילה?

שני אלה יכולים להוות גורמים להרגשתך.

3. יש לוודא שאתה אוכל ארוחת בוקר לפני האימון. אם זה שעה לפני אימון – פרוסת לחם עם משהו, אם חצי שעה לפני האימון – 2 תמרים או בננה.

במידה שאתה אוכל – כדאי לנסות להוסיף קפאין – אם בכוס קפה כ- 100 מ”ג קפאין, שווה לנסות כוס או שתיים או תוסף של עד 400 מ”ג קפאין.

מעבר לזה, ההצעה של סיגל לגבי אכילה אחרי האימון יכולה גם היא לעזור להרגשתך.

4. אנא ודא כי באימוני כוח  מנוחתך בין הסטים לא עולה על 75-45  שניות.

 

Sigal Eilat-Adar PhD, RD

Registered Dietitian and Epidemiologist

 

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.