facebook tracking pixel
חיפוש סגור

אורי סלע | שחייה | 06/11/2016

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לשחות בים?

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לשחות בים?

אורי סלע

אורי סלע

באחד המשחים בים, שחה בחור נחמד עם משקפת לא ממש מסודרת, שנראה "חופר" במים או במילים אחרות שוחה אבל לא כל כך מתקדם. כמי שהיה אחראי על בטיחות המשחה, שאלתי אותו בעדינות "איך הולך?" הוא קצת התנשף ואמר לי בקול "אחי, הכול בראש". אחרי כמאה מטר נוספים שמנו אותו על הסירה כשהוא באפיסת כוחות.

ההבדל בין שחייה לריצה הוא שבריצה ניתן לעצור, לנוח, לשבת על ספסל ולהמשיך, ובשחייה במים פתוחים אין לנו איך לשבת או לנוח.

חשוב לדעת שהשחייה בים מנקה את הגוף, מזרימה את הדם, הים הוא אנרגטי, משתנה ואין שחייה אחת שדומה לאחרת. פעם הים קר, פעם חם, לפעמים יש זרמים ללא גלים ולפעמים יש גלים ללא זרמים, לפעמים הים כועס ולפעמים הוא רגוע.

המטרה העיקרית שלנו כאשר מתחילים להתאמן בים היא להבין שהים חזק מאתנו -  אסור להתגרות בו ואם לומדים אותו ומכבדים אותו מקבלים עולם ומלואו.

אם חוזרים קצת לאותו שחיין שהגיע בפעם הראשונה בחייו לשחות 3.8 ק"מ בלב ים בעוד המקסימום שהוא יודע לשחות בבריכה זה 4 בריכות (100 מ') אז המטרה העיקרית שלנו זה לא להיכנס לים לפני שאנחנו יודעים לשחות נכון בבריכה, סוג של "תנאי מעבדה". הדברים שצריך לדעת לפני שנכנסים לשחות בים הם:

  1. להיות מסוגלים לשחות  ק"מ  אחד בבריכה. כאשר מדובר על שחייה בים של העיר אילת, אפשר להסתפק ביכולת לשחות רק 500 מ'. הסיבה לכך שצריכים להיות מסוגלים  קודם כל לשחות ק"מ אחד בבריכה היא ששחיין שלא יודע לשחות את המרחק בבריכה לא יצליח לשחות אל המצוף הראשון בלי להתעייף בדרך.
  2. מומלץ לדעת לשחות בסגנון חתירה ולנשום כל 3 תנועות. הנשימה לשני הצדדים מאפשרת לנו לשנות את צד הנשימה על מנת לא לנשום לכיוון הגל ולבלוע מים, לא לנשום כאשר הפנים לשמש ועוד. כאשר אנחנו יודעים לנשום לשני הצדיים אנחנו יכולים להחליט לאיזה צד שוחים.
  3. להיכנס תמיד עם מצוף סימון ואף פעם לא לשחות לבד בים. שחיינים רבים, גם אם הם מיומנים מאוד לפעמים נלחצים, במיוחד בים משתנה, בן זוג יכול להרגיע אותנו ולאפשר לנו ליהנות בלי להילחץ. מצוף הסימון מאפשר לנו לנוח במקרה הצורך ומאפשר לסירות שבים להבחין בנו.
  4. בפעמים הראשונות חובה לשחות ולהתאמן עם מאמן מוסמך. המטרה שלנו היא ללמוד  על הים ובעיקר ללמוד על הסכנות - לאן לא להיכנס, איפה יש מערבולות, איך עוברים גלים ועוד...
  5. להצטייד בהתאם. בחורף, בפעמים הראשונות, צריך לשחות בחליפת שחייה עד שלומדים לשחות ללא חליפה גם בחורף. יש ללמוד גם לאכול נכון לפני השחייה ולעטוף את הגוף לפני השחייה ואחריה גם בקיץ.

 

ישנם עוד טיפים רבים אבל הכוונה היא להתחיל לשחות בים לאט לאט, ללמוד את הים, להכיר אותו, לחייך אליו ואז נוכל להרוויח עולם ומלואו ולקבל את כל הכוח של הים.

 

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.

 

מאמרים רלוונטים נוספים

הפינה האולימפית - לונדון 1908

26/06/2016

קרא עוד

האפוס של המיל, חלק יט'

20/07/2013

קרא עוד

הפינה האולימפית: רצים ממוצא אתיופי

02/07/2012

קרא עוד

הפינה האולימפית: אוונס והיטלר

16/04/2012

קרא עוד

מעשיות השליחים, חלק ב'

14/08/2012

קרא עוד

הנחיות לפעילות גופנית

09/10/2011

מטרת נייר העמדה הוא לעדכן את ההנחיות בעקבות מחקרים שנעשו מאז נייר העמדה הקודם משנת 1998.

קרא עוד