facebook tracking pixel
חיפוש סגור

שם השואל: אילן עילם | הקטגוריה: רפואת ספורט | תאריך: 18/05/2016

פעילות גופנית ובלוטת הערמונית

השאלה:

כיצד פעילות גופנית, אם בגלל, יכולה להשפיע על אי הגדלת בלוטת הערמונית אצל גברים בגילאי 50-65?

התשובה:

פעילות גופנית ובלוטת הערמונית

ראה:

Exercise and The Prostate Gland

http://www.prostatecancer911.com/exercise-and-the-prostate-gland

ממחקרים בהיקף קטן נראה כי פעילות גופנית אירובית ותרגילי כוח עשויים לצמצם את הסיכון לבעיות בבלוטת הערמונית.  נמצא במחקר אחד כי לאנשים שעסקו בפעילות גופנית 5 שעות בשבוע היה סיכון נמוך ב-50% לפתח בעיות בבלוטת הערמונית בהשוואה לאלה שעסקו בפעילות פחות משעתיים בשבוע. הפעילויות המומלצות: הליכה, טיולים, ריקוד, ריצה קלה, שחייה, אימוני כוח עם משקולות או כנגד משקל הגוף. פעילויות  מומלצות נוספות: משחקי מחבט (טניס, סקווש, בדמינטון וכו'), קפיצה בחבל, חתירה בסירה ועבודות הדורשות פעילות גופנית. אנשים שכבר יש להם ערמונית מוגדלת צריכים להיזהר מרכיבות אופניים ממושכות כי הלחץ על הכסא בישיבה עלול להחריף בעיות בערמונית.

מומלץ לבצע פעילות גופנית של כ-30 דקות ברוב ימי השבוע. יש להתייעץ עם רופא המשפחה ועם מדריכי כושר לגבי הפעילות המומלצת בהתאם למצב הבריאותי.

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.