facebook tracking pixel
חיפוש סגור

שם השואל: | הקטגוריה: כושר גופני | תאריך: 26/04/2018

אימוני ריצה לכדורסלן בן 10

השאלה:

שלום,

שמי חיים ובני בן ה-10 יהונתן הוא שחקן כדורסל והוא רץ 3 פעמים בשבוע כמה קילומטר. האם מומלץ לו לערוך אימונים כאלה כדי לפתח את כושרו הגופני?

תודה,

חיים

התשובה:

 ילד המתאמן בקבוצת ספורט בהדרכת מאמן צריך קודם כל להתייעץ עם המאמן שלו לגבי אימונים נוספים, כולל אימוני כושר גופני, מעבר לאימונים של הקבוצה. המאמן מכיר היטב  את הילד מהאימונים ויכול לייעץ למשפחה על מה לדעתו יש לשים את הדגש באימונים אישיים.

לא מקובל להמליץ לילדים בגיל 10 לעסוק באימוני ריצה של מספר קילומטרים,  3 פעמים בשבוע. אם הילד אוהב לרוץ מדי פעם, אין סיבה למנוע את זה ממנו אבל לא צריך לדרוש מילד בן 10 להקפיד לרוץ 3 פעמים בשבוע ובוודאי שלא למרחק העולה על  קילומטר  ברציפות.

 החשוב ביותר באימונים של ילדים עד גיל 12 הוא שהם יאהבו את הפעילות הספורטיבית בה הם עוסקים ואם מדובר בכדורסל חשוב כמובן שירכשו את היסודות הטכניים של המשחק ( קליעה, כדרור, צעד וחצי, סוגי מסירות, פעילויות הגנה וכדומה) ויתחילו גם ללמוד לשחק בקבוצה. אפשר כמובן לשלב באימונים תרגילים לפיתוח כושר גופני כמו ניתורים מסוגים שונים ( ניתורים על רגל אחת, על שתי רגליים, ניתורים מעל מכשולים נמוכים, ניתורים בדלגית וכדומה), תרגילי זריזות שונים, תרגילים לפיתוח כוח כמו טיפוס על חבל או עמוד, תרגילים לפיתוח גמישות עם ממתחי גומי ועזרים אחרים,  תרגילים על סולמות שבדיים ועוד הרבה תרגילים  שמאמנים ומורים לחינוך  גופני מכירים.

אפשר לפתח סבולת בגיל הזה גם ללא ריצות ממשוכות בעיקר באמצעות משחקים קטנים של כדורסל על סל אחד, משחקי קטרגל על מגרשים קטנים וגם באמצעות משחקי תנועה ללא אמצעי עזר – משחקים ממשפחת משחקי ה"תופסת".

לצערי הרב יש "מביני דבר" הדוחפים ילדים אפילו בגיל 6 להשתתף במירוצים ולא פעם רואים ילדים צעירים משתתפים אפילו במרוצים ל-10 ק"מ המתקיימים כיום כמעט בכל עיר בארץ ואותם ילדים זוכים אפילו לתשבוחות על העובדה שהם סיימו מרוצים  למרחקים שלגמרי לא מתאימים להם.

את אימוני הריצה המסודרים אין סיבה להתחיל לפני גיל 16 בערך וגם אז אלה המתאמנים במסגרת קבוצת כדורסל חייבים להיות מתואמים עם המאמנים שלהם בקבוצה לגבי האימונים. אני רואה כל שנה ילדים ונערים המתאמנים בכדורגל ובכדורסל שנאלצים להפסיק את אימוניהם לתקופה ממושכת עקב פגיעות ברגליים הנובעות מעומס מוגזם של אימונים. ראיתי גם ילדים לפני גיל 15 שעברו פציעות שחיקה קשות מאד שנבעו מעומס אימונים שאינו מתאים לגיל שלהם ולמצבם ההתפתחותי. חשוב לזכור  שילדים שונים באותו הגיל עשויים להיות בשלבים שונים של התפתחותם הגופנית ומה שאולי מתאים לילד אחד הוא לגמרי לא מתאים לילד אחר באותו הגיל.

יש לך שאלה למומחים של המכללה האקדמית בוינגייט ? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.