דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גלישת רוח

תחרות גלישה, גם אם היא אליפות עולם, וגם אם היא תחרות סטודנטים תמיד מביאה אתה אנרגיות אחרות. ספורטאים שאוהבים את הים, מתחברים לטבע ואוהבים להיות ערניים אליו, אוהבים שינויים ומוכנים אליהם.

השינויים בעצמת הרוח היו האלמנט הבולט ביותר שליווה את הגולשים בימים אלה.

רוח מערבית באילת זו רוח, שמתרחשת מעט מאוד פעמים בשנה, מה מאפיין אותה? 'מכה' - רוח בעוצמה גבוהה לפרק זמן קצר, ולאחריה 'שתיל' - כינוי לרוח במהירות 0 קמ"ש, ו'חילופים' דרסטיים. "חילוף"= שינוי הזווית של הרוח, דבר שיכול להאריך/ לקצר את הדרך למצופים, שממוקמים בהתאם לרוח.

בשביל לנצח, חוץ מלגלוש טוב, טכנית, צריך לדעת לקרוא את הים ולהרגיש את הרוח ובהתאם לכך לבחור מאיזה צד בזינוק לזנק, ובאיזה אזור במסלול לבחור על מנת שהרוח תהייה לטובתך. לא דיי בתכנון מראש, הרוח, בייחוד רוח מערבית,  אינה צפויה ולכן התוכנית הראשונית צפויה להשתנות עוד מספר פעמים במהלך השיוט, כל עוד יש ביכולתך לקרוא את הים, ולהרגיש את הרוח נכון.

בשלושת ימי התחרות הגולשים שלנו הפגינו ביצועים מרשימים, ובמקביל נוצר גיבוש בין המשתתפים. מאוד קל להתחבר לאנשים שאוהבים את אותו אורח החיים.

עולם השייט והגלישה בארץ הוא קטן לכן כולם מכירים את כולם. השופטים הם אנשי ים ותיקים ומיוחדים, שופטים באיגוד השייט הישראלי, חברי נפש כבר שנים, שראו כבר הרבה דורות של שייטים בארץ. גם בימים אלו דאגו להזכיר לנו כל כמה זמן באמצעות המגפון לשתות, למרוח קרם הגנה, ולחבוש כובעים.

אלו היו שלושה ימים אינטנסיביים וחווייתיים. הזדמנות מדהימה לפגוש את כל החבר'ה שגדלת איתם במועדוני השייט, ושפגשת בתחרויות, שביחד איתם נהיית להיות מי שאתה היום.

עידו בן לולו ודניאל פיין    גולשת     מור לוזון ואופיר  שטרנברג בדרך למצוף

 

מאמרים רלוונטים נוספים

קטרגרל נשים

05/04/2016

קרא עוד

כדורעף חופים

05/04/2016

קרא עוד

כדורסל נשים

05/04/2016

קרא עוד

אקווטלון

04/04/2016

קרא עוד

גלישת רוח

04/04/2016

קרא עוד

קטרגל גברים

05/04/2016

קרא עוד