דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשיבות התהליך של בחירת מטלות מוטוריות ושל סביבת הביצוע, במחקרי למידה-מוטורית

רוני לידור

הקושי הכללי בחקר מיומנויות מוטוריות

מחקרים רבים בלמידה מוטורית נערכים בתנאי מעבדה ונשלטים על ידי החוקר (Shea & Kohl, 1991; Weeks, 1992). בתנאי מחקר אלו החוקר שולט במשתנים הבלתי תלויים והן במשתנים התלויים. בשל שליטה זו החוקר עשוי להסביר את ממצאי המחקר ולייחסם לשיטת הטיפול שנקט או לסוג האימון שבחר. אמנם, מההיבט המתודולוגי השיגו חוקרים בלמידה מוטורית את מבוקשם, קרי סביבת מחקר נשלטת, אך נשאלת השאלה, האם הצליחו בהעברת ממצאי מחקריהם מסביבת המעבדה אל סביבת למידה טבעית יותר המשקפת תנאי שדה, כמו אלה של בית הספר?

לצפייה במאמר המלא

  • 1574צפיות בעמוד
  • 0הורדות כ- PDF
  • 0צפיות במגזין דיגיטלי