אורלי יזדי-עוגב
מטרת המאמר
אחת המטרות העיקריות של תכניות החינוך הגופני בבית-הספר היסודי היא ללמד ילדים מיומנויות מוטוריות. עובדה זו נכונה בעיקר בהוראת מיומנויות היסוד (fundamental motor skills) ובהוראת מיומנויות ספורט ספציפיות (Docherty & Turkington, 1986, Gallahue, 1982). איכות תהליך הרכישה או הלמידה של המיומנויות המוטוריות קשורה בגורמים רבים, כגון: מערכות עצביות-שריריות, מערכות מוטוריות-מרכזיות, יחסי גומלין בין החושים, תהליכי תפיסה ותכנון מוטורי. הביצוע של כל תנועה, אף הפשוטה ביותר, הינו שילוב של חשיבה, של פעולה פיסית, של הגוף ושל גורמי הסביבה (Dijoseph, 1984).
לצפייה במאמר המלא