- אודות
- המסלול האקדמי
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
אורלי יזדי-עוגב
מטרת המאמר
אחת המטרות העיקריות של תכניות החינוך הגופני בבית-הספר היסודי היא ללמד ילדים מיומנויות מוטוריות. עובדה זו נכונה בעיקר בהוראת מיומנויות היסוד (fundamental motor skills) ובהוראת מיומנויות ספורט ספציפיות (Docherty & Turkington, 1986, Gallahue, 1982). איכות תהליך הרכישה או הלמידה של המיומנויות המוטוריות קשורה בגורמים רבים, כגון: מערכות עצביות-שריריות, מערכות מוטוריות-מרכזיות, יחסי גומלין בין החושים, תהליכי תפיסה ותכנון מוטורי. הביצוע של כל תנועה, אף הפשוטה ביותר, הינו שילוב של חשיבה, של פעולה פיסית, של הגוף ושל גורמי הסביבה (Dijoseph, 1984).