דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירת ספרים

מדוע זה ככה? הכדורגל הישראלי אז והיום

כתב יד זה מבקש להתמודד עם שאלה פשוטה לכאורה: האם הכדורגל של ימינו טוב מזה שהיה פה בישראל בעשור הראשון לקיומה? האם, בניכוי הנוסטלגיה, ניתן להשיב לשאלה זו? ואם כן, מה היא התשובה?

העשור הראשון למדינת ישראל היה משופע בכדורגל: בכל שבת שיחקו עשרות קבוצות כדורגל.  קבוצות כדורגל זרות הגיעו "השכם והערב" לישראל כדי להתמודד עם קבוצות מקומיות. הקבוצות המקומיות לא "התביישו", גייסו מעט ממון ונסעו לארצות שמעבר לים כדי לשחק נגד המקומיים שם. נבחרת ישראל השתתפה באירועים בין-לאומיים. הכדורגל היה "פרימיטיבי", אך קהל נלהב מילא את המגרשים בכל שבת בעונת המשחקים.

שישה עשורים לאחר מכן הכדורגל הישראלי עשיר הרבה יותר מבעבר. הוא טכני יותר מבעבר, הוא משוכלל יותר מבחינת תכניות אימון והחזקת השחקנים. המגרשים היו לאצטדיונים, והקבוצות למועדונים. המועדונים משחקים במפעלים של אופ"א, הנבחרת משתתפת באלה של האחרונה ובאלה של פיפ"א. הכול נראה הרבה יותר מודרני והרבה יותר מצוחצח.

האם הכדורגל כיום טוב יותר? על פי  כמה קריטריונים להשוואה בין זמנים שונים ניתן להשיב ב"קצת כן",  וב"קצת לא". הכדורגל בן זמננו משוכלל יותר, בכמה היבטים, כמו למשל תנאי אימון, מגרשים וכו', והוא מתקרב למודל האירופי. גם קהל האוהדים מתוחכם יותר בזכות החשיפה לכדורגל העולמי. אבל כאשר משווים את הישגי הכדורגל הישראלי בעשור הראשון לאלה של העשור השישי התשובה אינה מעודדת, בלשון המעטה: הכדורגל הישראלי אמנם התקדם יפה, אך בקצב חסר:

"איזו ארץ אטית! כאן, לעומת זאת, עלייך לרוץ הכי מהר שאת יכולה, כדי להישאר באותו המקום. אם את רוצה להגיע למקום אחר, את צריכה לרוץ לפחות פי שניים יותר מהר" (לואיס קרול, עליזה בארץ הפלאות).

על המחבר

אמיר בן-פורת, חבר לשעבר במחלקה למדעי התנהגות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

תשלום עם משלוח | תשלום רגיל, איסוף מהמכללה האקדמית בוינגייט

 

כדורסל- משחקונים ותנועות בכדורסל

הספר "כדורסל- משחקונים ותנועות בכדורסל" מציג באופן ייחודי, פשוט וידידותי תרגול מיומנויות בסיסיות בכדורסל לילדים, לנערים ולבוגרים במסגרות של בתי-ספר, חוגי כדורסל, קייטנות ספורט, מחנות אימון וקבוצות תחרותיות.

ספר זה כולל כ- 880 משחקונים ותנועות במגוון אפשרויות. המשחקונים והתנועות במצבי משחק נכתבו ופותחו במטרה לשמש כחימום כללי וספציפי, כמשחק משלים בסיכום של הנושא הנלמד, כמעבר בין נושאים וכהפוגה מתודית להעברת מסרים חינוכיים. החלוקה לפי נושאי מיומנויות ספציפיות בכדורסל, כפי שמוצגת בספר זה, נועדה לצורך מתן דגשים בהוראה, בלמידה ובתרגול. מעֵבר למשחק הכדורסל, מרבית המשחקונים עשויים להוות בסיס לכל פעילות ספורטיבית ובמיוחד בענפי הכדור כגון כדוריד, כדורגל וכדורעף ואף משחקי נופש וחברה.

פרק נכבד מוקדש לנושאים נוספים כגון מערכי שיעור ואימון לכל הגילים, שלבי הוראת משחקון לחימום ולהכנה למשחק כדורסל, שלבי לימוד והיבטים בהוראת מיומנות בכדורסל, תרגילי שליטה בכדור, התנהלות חברתית במהלך השיעור ומצגת מתומצתת של עיקרי חוקת הכדורסל.

ספר זה מיועד למורים לחינוך גופני, למאמנים, למדריכים, לסטודנטים במכללות ובמוסדות להכשרה ולהוראה ועוד. לכל משחקון ותנועה נוספו תמונות ואיורים מאירי עיניים, המבהירים את הכתוב ומקלים על הבנת הטקסט

תשלום עם משלוח | תשלום רגיל, איסוף מהמכללה האקדמית בוינגייט

 

החינוך הגופני בחיי בית הספר

על הספר

חינוך גופני אינו רק שעה שבועית במערכת הלימודים בבית-הספר אלא קרקע פורייה לזימון מצבים ספורטיביים וחברתיים, המצריכים עבודת צוות, הגינות, כבוד, סבלנות ואיפוק ובד בבד - התמודדות עם קשת של רגשות, החל בסיפוק ובשמחה בעת הצלחה וכלה באכזבה בעת כישלון. תפקידו של המורה לחינוך גופני, נוסף להוראה, הוא ליזום ולחשוף את כלל תלמידי בית-הספר לפעילויות שונות ומגוונות, שיספקו להם חוויית הצלחה, יתרמו לביטחונם העצמי, יעצימו את חדוות הפעילות, יגוונו את חיי בית-הספר וישמשו נדבך נוסף בחינוך לאורח חיים בריא.

בספר זה לוקט לראשונה מגוון רחב ביותר של רעיונות לפעילויות, שהמורה יוכל לעשות בהם שימוש בכיתה, בחצר בית-הספר ומחוצה לה. אבל לא רק הוא. אנשי חינוך כמחנכים, מורים, רכזים חברתיים וגננות יוכלו לאמץ רעיונות אלה במקום עבודתם.

ייחודו של הספר הוא גם בחיבור התיאוריה למעשה. הקורא ימצא בספר מודל חדשני לפיתוח יוזמה, המושתת על מודלים שעניינם חינוך לספורט ופתרון בעיות יצירתי, יקבל כלים של ממש לתכנון יום הספורט וכאמור, ייחשף לשלל פעילויות בנושאים שונים - חלקם קשורים בקשר עבות לספורט וחלקם לחגים ולמועדי ישראל. הפרק האחרון של הספר מתמקד ביוזמות ייחודיות, עיוניות ומעשיות, המעשירות את התלמיד כמו חינוך לבריאות, איכות הסביבה, סיפורי התנ"ך, מאכלים וטעמים, פעילויות משותפות של הורים וילדים ועוד ועוד.

 על המחברת

ד"ר מירי שחף היא מורה לחינוך גופני ומרצה במכללה האקדמית גבעת ושינגטון בתחומי הפדגוגיה, הלמידה המוטורית, התפתחות הילד וילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הגופני. בעבר שימשה מירי כמדריכה מחוזית בפיקוח על החינוך הגופני, וכיום היא מדריכה ארצית בתחומי היוזמות ועבודות גמר. מירי הייתה חברה בוועדת המחקר של המכללה וריכזה בשנת תשע"ג צוות חשיבה לגיבוש עקרונות לתכנית לימודים עתידית בחינוך גופני. מחקריה עוסקים בקשר בין עיסוק בספורט הישגי לבין

מאפייני אישיות והישגים בלימודים.

תשלום עם משלוח | תשלום רגיל, איסוף מהמכללה האקדמית בוינגייט

 

מדוע זה ככה? הכדורגל הישראלי אז והיום

"אבל עזבי אותך מכדורגל. הדבר החשוב ביותר שאנחנו מלמדים את השחקנים שלנו הוא להיות ילדים טובים..." (ארני, מאמן באקדמיה של ארסנל)

משנות התשעים של המאה העשרים השתנה לחלוטין משחק הכדורגל באנגליה. מספורט של מעמד הפועלים, המתקשר לגבריות ולאלימות הפך המשחק לאליטיסטי ומתאים למעמד הגבוה. שחקני הכדורגל הפכו כבר מגיל צעיר מודלים לחיקוי, חוקי המשחק השתנו, והוא נעשה עדין ומתורבת יותר. אך לא רק המשחק נעשה מתורבת יותר. גם האוהדים שלו, לשעבר כורי פחם ועובדי דחק במפעלים, אימצו נורמות של התנהגות "מערבית".

ספר זה מבוסס על עבודת שדה שנעשתה לשם עבודת דוקטור, בשנים 2006–2008 באנגליה, ומנסה להבין את השינוי הדרמטי שהתחולל באחד מתחומי התרבות הפופולרית החשובה בממלכה –משחק הכדורגל. כדי לעשות זאת יצאה החוקרת למסע באצטדיוני הכדורגל החדשים במדינה ולביקורים במוזיאונים המייצרים את המשחק כתרבותי. היא התארחה מדי שבוע באקדמיות לכדורגל, ריאיינה מנהלים ומאמנים, וכולם הדגישו את חשיבות המשחק ככלי מחנך. 

הכותבת עוסקת בעיקר בשאלת החופש, שהוא מנת חלקם של כל המגשימים את חלומם ועוסקים בכדורגל אנגלי, לעומת הכוח הגדול המופעל עליהם להתאים למודלים של מערביות ותרבות.

המסקנות המובאות בספר זה רלוונטיות לכל מי שעוסק בשאלות של תרבות ומערביוּת ומתעניין בשאלות של חינוך וכוח. הכותבת מתמודדת באומץ עם טענות מבית מדרשם של נורברט אליאס ופייר בורדייה ומנסה להגדיר מחדש את המושג "חופש" תוך הסתמכות על תאוריות של מישל פוקו. בנוסף, החוקרת מציגה תפיסה חדשה להתמודדות עם אלימות, הן במגרשי הכדורגל והן בחברה. אפשר לאמץ תפיסה זו  וליישמה בהצלחה גם בישראל.

***

ד"ר שלומית גיא היא אנתרופולוגית חוקרת ספורט, העוסקת בשאלות של ציוויליזציה, חינוך, כוח וחופש. בשנת 2011 פרסמה את ספרה הראשון: "אימפריה: איך המציאה אנגליה את הכדורגל מחדש" (הוצאת רסיס נהרה). כיום היא מרצה באקדמיה ומרצה בסמינרים בנושא מניעת אלימות.

תשלום עם משלוח | תשלום רגיל, איסוף מהמכללה האקדמית בוינגייט

 

פעילות גופנית מותאמת לאוכלוסיה עם מגבלות שכלית התפתחותית

על הספר

בספר זה המחברת מביאה דוגמאות למערכי שיעור בתנועה ובספורט לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותי.  הדרך בה מוצגים המערכים , הינה דרך המשתפת את הלומד על ידי כך שהוא מחליט איך להגיע  למטרה על פי יכולתו הגופנית והקוגניטיבית.  אין הישגיות ואין תחרותיות אך יש בהחלט רצון להצליח ולהתקדם לקראת חיים של איכות. למרות המגבלה השכלית, היכולת לקבל החלטות בשיעורים אלה, מביאה   להעצמה, ולנחישות עצמית בקרב אוכלוסייה זו והיא יכולה לתרום להשתלבותם בחברה.

הספר נועד ל:

  • סטודנטים לחינוך גופני ולחינוך מיוחד
  • מורים לחינוך גופני בחינוך המיוחד ובגיל הרך
  • הורים לילדים עם מוגבלויות
  • יועצים חינוכיים
  • מדרכי מרכזי עבודה ושיקום (מע"ש)
  • מורות משלבות

לספר זה שני חלקים. חלק ראשון מתאר את המושג "איכות חיים "לצעירים עם  מוגבלות שכלי-התפתחותית. החלק השני מתאר את הפעילויות השונות.

 ד"ר יעל –ג'ואל אלמוסני עוסקת בחינוך גופני בחינוך המיוחד במשך 40 שנים (מורה מדריכה במסגרות שונות ומנחה אורחת במסגרות אקדמאיות). כעת מלמדת במכללת וינגייט במגמה לפעילות גופני מותאמת. במסגרת עבודתה, התמקדה בעיקר על דרכי עבודה המבוססות על כבוד האדם.  היא הייתה שותפה פעילה בכתיבת תכנית עבודה למורה לחינוך גופי בחינוך המיוחד וליוותה את נבחרת

ה-Special Olympics  בארצות הברית בשנה 1991.

ד"ר יעל –ג'ואל אלמוסני פרסמה מספר מאמרים הקשורים לפעילות גופנית ומוגבלות שכלית ומנחה מורים צעירים העוסקים בתחום.

תשלום עם משלוח | תשלום רגיל, איסוף מהמכללה האקדמית בוינגייט

"הקֶשֶר החברתי"

מיועד לכל מי שמחנך ילדים ובני נוער

הספר עוסק בתיאוריה ובפרקטיקה של טיפוח יחסים חברתיים בקרב ילדים ובני נוער במסגרות חינוך מגוונות.

בחברה שבה גואות האלימות ובעיות המשמעת יש ללמד את הילדים ליצור יחסים חברתיים ולטפח אותם.

משחקי תנועה ופעילות גופנית הם הדרך לעשות זאת.

הספר מציע: הבנת המרכיבים של יחסים חברתיים תקינים; סיפורי מורים על אירועים שנפתרו בעזרת טיפוח יחסים חברתיים; ורעיונות רבים להפעלה, כולל מודלים שלמים להוראה שיטתית.

הספר מכיל עשרות איורים הממחישים את הפעילויות המוצעות ומקלים את ההבנה של התנועה ושל התהליך החברתי הנובע ממנה.

כותבות הספר - ד"ר אלה שובל, מיכל טל וד"ר שירי אייבזו - הן בעלות ניסיון עשיר ורב שנים בהוראת החינוך הגופני, בהכשרת מורים ובפיתוח תיאורטי ומעשי של מחקר וחומרי הוראה, תוך הדגשת הקשר החברתי-ערכי.

תשלום עם משלוח | תשלום רגיל, איסוף מהמכללה האקדמית בוינגייט

 

 

מאמרים רלוונטים נוספים

בתנועה ובדעת

19/06/2012

קרא עוד

מכירת ספרים

16/08/2018

קרא עוד