facebook tracking pixel
חיפוש סגור

סרטון ופירוט תכני הקורס להכשרת מאבחנים ומטפלים בתפקודי למידה ויסות חושי ומוטוריקה גסה ועדינה בשיטת ד"ר אורלי יזדי-עוגב

תכני הלימוד המרכזיים בקורס

תכנית ההכשרה בנויה מארבע תחומי לימוד הכוללים מגוון נושאים תכנים תיאורטיים ויישומיים:

תחום א':   התפתחות תחושתית-מוטורית תקינה מול לקויה

בתחום רחב ומקיף זה ניחשף למסע המרתק של צמיחתו המוטורית של היילוד, משלב יציאתו לאוויר העולם ועד לילדות המאוחרת). נלמד אודות סממנים לעיכוב התפתחותי-מוטורי ונקבל כלים לאיתור מוקדם של עיכובים ובעיות התפתחותיות.  נעמוד על גורמים אישיים וסביבתיים שמשפיעים על איכות ההתפתחות המוטורית, הרגשית והשכלית של תינוקות ופעוטות. נלמד על אבני דרך בהתפתחות המוטורית משלב הרפלקסים ועד לאוטומטיזאציה בתנועה; נבין את מאפייני ההתפתחות התחושתית-מוטורית של פגים ושל ילדים עם DCD, LD PDD ו-ADHD.  נעמוד על  אופן התפקוד של מערכות התחושה: ראייה, מגע, קינטסטזיה, ווסטיבולרית. כמו כן נלמד לאבחן קשיים בוויסות חושי.  נתנסה בגרייה מסוגים שונים ונחוש את הצורך בוויסות חושי.  תחום זה יילמד באמצעות הרצאות, תצפיות וסדנאות מעשיות שיתרמו במידה רבה אף למודעות העצמית והגופנית של משתתפי הקורס.

תחום ב':  הפרעות התפתחותיות נפוצות בגיל הילדות

בתחום זה נלמד באופן מקיף אודות המוכנות ללמידה ועל דרכים בהן ניתן לקדם את תפקודי מוכנות באמצעות סדנאות מעשירות.  כך גם ניחשף להפרעות התפתחותיות נפוצות: הפרעה התפתחותית בקואורדינציה (DCD) וסרבול מוטורי (CLUMSINESS); דיספראקסיה; לקויות למידה, דיסלקסיה, דיסגראפיה, הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) ואוטיזם.  נקבל כלים לזיהוי מוקדם של כל אחת מההפרעות בגילאים שונים, הקריטריונים לדיאגנוזה ולקביעת אבחנה; הפנייה לגורמים מקצועיים בעת הצורך, נרחיב באשר למאפיינים הרגשיים-התנהגותיים והפסיכומוטוריים בכל אחת מההפרעות, אופן הביטוי שלהן בלמידה, בחיי היום יום, בחיי החברה ובמשפחה.

תחום ג': טיפול בגישה אינטגראטיבית - גוף ונפש כיחידה אחת

בתחום זה נתמקד בשלבי הלמידה של מיומנויות מוטוריות. ניחשף למנגנוני עיבוד המידע, זיכרון מוטורי ותרומתם ללמידה מוטורית. נעמיק בדרכי טיפול  המבוססות על  Approaches’ ‘Bottom-Up  ועל '’Top-Down Approaches’, תוך פיתוח התאמות לסביבות שונות של תפקוד.  נקבל כלים לבניית מערך טיפולי להעצמתם של בעלי קשיים בתפקוד, תוך התנסות בפיתוח וביישם של פעילויות מדורגות ומותאמות לטיפול בתפקודים מגוונים כגון: הפרדת תנועה, חציית קו אמצע, קואורדינציה-רב-איברית, עין-יד, עין-רגל, שיווי משקל, הפניית קשב סלקטיבי; תכנון מוטורי (PRAXIS) של פעולות ברצף, מודעות גופנית-מרחבית, הפחתת הצפה מוטורית, בידוד איברים, מרכיבי הכושר הגופני, מהירות תגובה ותנועה, עכבה של אימפולסיביות תנועתית ועוד. פרק נרחב יוקדש ללקות בכתיבה - דיסגראפיה . נלמד דרכים ליישום מערך טיפולי במוטוריקה עדינה ובגראפומוטוריקה כבסיס לכתיבה. התכנים בתחום זה יילמדו בסדנאות יישומיות לאחר הפנמת העקרונות התיאורטיים.  בנוסף, נתנסה בבניית מערך טיפול משלים להורים ולצוותים חינוכיים. נלמד על שלבים בהקמת קליניקה, שיווק פעילויות הקליניקה, ביטוחים נדרשים ועוד.

 תחום ד':  אבחון פסיכומוטורי  אינטגראטיבי  – כבסיס לבניית תכניות טיפוליות

בתחום זה נקבל כלים לזיהוי מקור הקשיים בשליטה המוטורית, תוך זיהוי עכבות בתחום הרגשי וההתנהגותי. נלמד על עקרונות ביישום מבחנים פסיכומוטוריים, נתנסה ביישום הערכה התפתחותית, איכותנית וכמותית של מיומנויות מוטוריות גסות ועדינות תוך שימוש בכלי הערכה המבוססים על קריטריונים  ונורמות, נלמד לזהות בעיות נפוצות ביציבה ונתנסה ביישום כלי אבחון להערכת תפקודים פסיכומוטוריים כולל הפרדת תנועה, חציית קו אמצע, קואורדינציה-רב-איברית, עין-יד, עין-רגל, שיווי משקל-סטאטי ודינאמי.  בהתבסס על ממצאי האבחון, נלמד לבנות פרופיל תפקודי מקיף כבסיס לבניית תכנית טיפולית.  נלמד על שלבים בבניית תכניות טיפול פרטניות וקבוצתיות בתחום הפסיכומוטורי תוך התייחסות ליעדים רגשיים-חברתיים והתנהגותיים. בתכניות טיפול קבוצתיות נתמקד בדרכים להתגברות על הטרוגניות שבדרך כלל מאפיינת את חברי הקבוצה  מבחינת המאפיינים ורמות הביצוע.

לפרטים ולהרשמה:

https://www.wincol.ac.il/?section=2431

אורלי: 04-6344476; 050-5382160  orlyazdi@gmail.com

 

מאמרים רלוונטים נוספים

חינוך גופני

28/08/2013

קרא עוד

אילו ביטוחים דרושים לעוסקים בספורט אתגרי?

25/01/2017

קרא עוד

משמעות של גמול השתלמות

30/12/2015

קרא עוד

קורס מדריכי חדר כושר

01/11/2012

קרא עוד

קורס רפואה משלימה

16/06/2014

קרא עוד

שחייה במים פתוחים

31/10/2016

קרא עוד