דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

"קירוב לבבות" בין סטודנטים בשנה ג' לבין תלמידי תיכון "עתיד" בטייבה

מאת אביבה מייזלין, ד"ר בשמת סקאי וד"ר מיכל ארנון

במסגרת יום הוראה מרוכז בחג החנוכה התארחה קבוצת ההדרכה הפדגוגית של בשמת בעיר טייבה בבית ספר תיכון "עתיד".

כיתתנו בחרה לקיים יום ספורט שכבתי לכיתות י' (כ-400 תלמידים).  

במסגרת יום הספורט הפעלנו מספר תחנות עבור בנים ובנות בנפרד.

קירוב לבבות

 

 

 

 

 

התחנות בהן השתתפו הבנות :

מחול אירובי  - מרבית התלמידות נחשפו לראשונה לתחום זה וגילו הנאה רבה. התלמידות השתתפו בשמחה, הזיעו כהוגן ואף הפתיעו אותנו בידע מושלם של כל מילות השירים בעברית.

משחק מחניים - הבנות שיחקו על פי חוקי המשחק המוכרים להן, עבדו בשיתוף פעולה ונעזרו באחד מהסטודנטים הערבים בתרגום ההוראות לערבית.

משחק מחניים

 

 

 

 

 

 

התחנות בהן השתתפו הבנים :

קרב מגע - התלמידים קיבלו הסבר בסיסי על קרב מגע ולאחריו חבטו בכריות בהתלהבות. הייתה זו תחנה אידאלית לשחרור אנרגיה.

קרב מגע

 

 

 

 

 

 

 

כושר גופני בשילוב משיכת בחבל - התלמידים התחילו בתחרות "כדור הזהב" שמטרתה לנצח בתחרות ריצה בהיקף המעגל. בהמשך התקיימה תחרות משיכת חבל שבה הבנות התחרו נגד הבנים וגילו חוזק גופני, מנטאלי ונחישות לנצח.

כושר גופני בשילוב משיכת בחבל

 

 

 

 

 

 

כדורגל - התלמידים תרגלו שליטה בכדור תוך מעבר סללום וסיום בבעיטה לשער, בשלב השני נערכו משחקוני 2X2 וגם כאשר תם  זמן הפעילות בתחנה,

אף אחד מהתלמידים לא רצה לעזוב.

כדורשת בנים ובנות -

התלמידים נחשפו למשחק הכדורשת לראשונה. החוקים נלמדו תוך כדי פעולה. מלווי הכיתות הצטרפו גם הם למשחק המלהיב.

יום הספורט הסתיים בריקוד דבקה מסורתי בהובלת הסטודנטים שלנו מהמגזר. תוך רגעים ספורים נוצר מעגל ענק של תלמידים שהשתתפו בשירה ומחולות נלהבים.

 

קירוב לבבות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מחקר מלווה פרויקט

הפרויקט לווה במחקר בנושא עמדות הסטודנטים כלפי המגזר השני. 25 הסטודנטים משתי כיתות ההוראה שביקרו במגזר השני ענו על שאלון קדם ובתר לביקור. השאלון הכיל פריטים הכוללים נתונים דמוגרפיים, עמדות, ורגשות כלפי המגזר השני. מניתוח ראשוני של הנתונים נמצא כי לאחר הביקור הרגשות של חוסר אמון, זלזול, כעס וחשש כלפי המגזר השני ירדו באופן מובהק בקרב הסטודנטים שהשתתפו בפרויקט (ראה איור).

 מחקר מלווה פרויקט

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בנוסף לנתונים הכמותיים, הסטודנטים התבקשו לכתוב מספר שורות לסיכום התרשמותם מהביקור. כמעט כל הסטודנטים (מלבד שניים)  ציינו כי הביקור היה חשוב מאוד וכי יש לקיים ביקורים נוספים מסוג זה. ההיגדים הנפוצים שהסטודנטים העלו היו: "מפגשים אלו חושפים אותנו למגזר השני וסוג מפגש זה גורם לנו לשנות דעה ולקבל את המגזר השני "; "חייבים להראות לסטודנטים יהודים וערבים שזה שונה ממה שהם מדמיינים, ולשפר את הדעות הקדומות שלהם"; "צריך ללכת לעיתים יותר קרובות כי בשביל  לעשות ספורט לא צריך שפה ולכן הספורט יכול לשמש כמגשר".

ממליצות ומתכננות פעילויות המשך :)

ממליצות ומתכננות פעילויות המשך

מאמרים רלוונטים נוספים

יום ספורט בבית הספר 'יאנוש קורצ'אק' לילדים עם פיגור שכלי

17/07/2018

קרא עוד

הקהילה – אנחנו – ואני – פעילויות הסטודנטים של שנה ג'

17/07/2018

קרא עוד

"בגלל החיוך שלה אני באה כל בוקר לעבודה" - ביקור סטודנטים בבית הספר לחינוך מיוחד, "אפק"

17/07/2018

קרא עוד

הכשרתון 74 תקצירים

17/07/2018

קרא עוד

חנוכה 2017 – 'בית הידידות' יום הוראה מיוחד במינו

17/07/2018

קרא עוד

יום ספורט בבית הספר לחינוך מיוחד "אלרואא" במנשיית זבדה

17/07/2018

קרא עוד