הוצלר ישעיהו "שייקה"

ראש בית הספר ללימודים מתקדמים (תואר שני)

פרופ'  ישעיהו
פרטים אישיים
דוא"ל: shayke@wincol.ac.il
שעות קבלה: ימי רביעי 13:00 – 14:00
טלפונים: טלפון פנימי: | משרד: | טלפון: 359 או 307

תפקידים במכללה: ראש בית הספר ללימודים מתקדמים (תואר שני)

השכלה אקדמית

  • 1977 – 1979 מורה בכיר לחינוך גופני,המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט
  • 1980 – 1982 תואר שני MA בפקולטה למדעי ההתנהגות בחוג לספורט ומדעי הספורט,אוניברסיטת קרל-רופרכט, היידלברג, גרמניה
  • 1982 – 1986 תואר שלישי PHD בפקולטה למדעי ההתנהגות בחוג לספורט ומדעי הספורט, אוניברסיטת היידלברג, גרמניה
  • 2001 – 2003 קורס בניהול אקדמי,מכון מופת, תל אביב  

תפקידים במכללה

1987 – 2007 ראש המגמה לחינוך גופני שיקומי וספורט נכים, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן.

1989 קביעות במכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגיט.

1998 מרצה, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן.

1999 מרצה בכיר, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן.

2005 מינוי מל"ג למרצה, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט.

2007 מרצה בכיר א, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט.

2008 מינוי מל"ג למרצה בכיר, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט.

2012 מינוי מל"ג לפרופסור חבר, המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט.

2012 ואילך ראש בית הספר ללימודים מתקדמים (תואר שני) המכללה האקדמית בוינגייט

2012 ואילך חבר בהנהלה ובוועדה האקדמית של המכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט

תפקידים מחוץ למכללה

תפקידים אקדמיים

2000 ואילך מרצה אורח בתוכנית התואר השני האירופאי בפעילות גופנית מותאמת לובן, בלגיה; אוסלו, נורבגיה; לימריק, אירלנד, ואולומוץ, צ'כיה ERASMUS MUNDUS EMDAPA-EMMAPA.

2007 מרצה אורח בתוכנית הדיפלומה האירופאית בפעילות גופנית מותאמת DEUEPA.

2010 מרצה מן החוץ במכללת אריאל, בתוכנית התואר הראשון בפיזיותרפיה.

2011 חבר סגל, מכללת גבעת ושינגטון, תוכנית תואר שני בחינוך גופני.

2012 ואילך, מרצה מן החוץ, אוניברסיטת תל אביב, לימודי תעודה ברפואת ספורט, להצגת תחום הספורט לאנשים עם מוגבלות.

2013 – 2016 עורך ראשי של כתב העת הבינלאומי Adapted Physical Activity Quarterly      IF= 1.486

2015 ואילך מנוי לפרופסור באוניברסיטה של קובנה Kaunas בליטא.

תפקידים מקצועיים

1981- 1982 השתתפות בקורס וקבלת תעודת הדרכה לאנשים עם מוגבלות גופנית מטעם ההתאחדות הגרמנית לספורט נכים.

1983 – 1986 פיתוח והדרכה של תוכניות ספורט מותאמות: (א) פעילות גופנית משולבת לסטודנטים עם וללא מוגבלות במסגרת תוכנית הספורט הכללית של אוניברסיטת היידלברג, גרמניה, (ב) הדרכת בני נוער עם מוגבלות במרכז שיקום לנוער נקארגמונד, גרמניה, ו(ג) אימון קבוצת הכדורסל בכיסאות גלגלים של מועדון הספורט הקהילתי בקירכברג-היידלברג גרמניה.

1986 – השתתפות בקורס שנתי וקבלת תעודה של ריכוז פעילויות פנאי ונופש לאנשים עם מוגבלות מטעם הקרן למוסדות שיקום היידלברג, גרמניה.

1988 – 1990 הקמת וריכוז תוכנית פנאי בשעות אחה"צ של פעילות גופנית לחולים במרכז לשיקום רפואי בית לוינשטיין.

1988 – 1992 אימון ספורטאים במירוצי כיסא גלגלים במרכז הספורט לנכים ברמת גן.

1991 – 1996 ריכוז הפקת הכנסים המקצועיים בנושא פעילות גופנית בתהליכי שיקום במכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן.

1990 – 2000 הקמת ותפעול מעבדה להערכת כושר גופני לבעלי מוגבלות גופנית במכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן. ניהול ובקרה של ביצוע בדיקות בכ 350 ספורטאים עם מוגבלות.

1992 – 2003 חבר צוות וריכוז תחום הפעילות הגופנית במסגרת המרכז לשיקום עורפי (מלש"ע) של חיל הרפואה לשיקום נפגעי תגובת קרב.

1999 – 2000 חבר ועדה של משרד הבריאות בנושא תקנים לבריכות טיפוליות.

2001 – 2004 חבר הועדה המקצועית של ההתאחדות הישראלית לספורט נכים.

2001 – 2003 פרויקטור ומרכז ועדת ההיגוי של התוכנית לפעילות גופנית מכלילה Inclusive)) בקהילה, במימון הקרן למפעלים  מיוחדים של ביטוח לאומי ואילן מרכז הספורט לנכים.

2004 – 2006 פרויקטור ומרכז ועדת ההיגוי של המרכז ללמידה פעילה והעצמה של אנשים עם מוגבלות, במימון הקרן למפעלים מיוחדים,מרכז אילן, ואילן מרכז הספורט לנכים.

2004 – 2006 חבר ועדת המשנה לשיקום פדיאטרי של הועדה לשיקום רפואי, משרד הבריאות.

2007 – 2010  פרויקטור, ומרכז ועדת ההיגוי של תוכנית סל-גל לחשיפה ציבורית של פעילות הכדורסל בכסאות גלגלים והקמת ליגת נוער משולבת למשתתפים עם וללא מוגבלות בכדורסל בכיסאות גלגלים.

2010 ואילך. מרכז ועדת היגוי של תוכנית בתי ספר תאומים לשלום בכדור סל עם כיסאות גלגלים במימון מרכז פרס לשלום.

2012 ואילך. חבר ועדת ההיגוי "אבן דרך" פרויקט משותף למסד נכויות של ממשלת ישראל וג'וינט ישראל בנושא אורח חיים בריא לאנשים עם מוגבלויות.

2012 – 2017 יועץ לקרנות הביטוח הלאומי בתחומי פעילות גופנית ומוגבלות

קורסים במכללה

תואר שני

אבחון והערכה פסיכומוטורית

הבטחת איכות וניהול סיכונים

פיתוח מוטיבציה לפעילת גופנית

פעילות גופנית ומצבי מוגבלות

תואר ראשון

תכניות חינוכיות משלבות בחינוך גופני: התאמת הפעילות

תרגילים טיפוליים לאנשים עם מוגבלות במערכת התנועה

הערכה מוטורית ובניית תכנית לימודים אישית (תל"א)

תחומי מחקר עדכניים

א. תוכניות התערבות לקידם תפקוד ואורח חיים פעיל

הנושא הראשון מבוסס בנוסף לפעילותי האקדמית, על פעילותי כיועץ לקול קורא של אגף הקרנות של הביטוח הלאומי לפיתוח תוכניות של פעילות גופנית של אנשים עם מוגבלות בקהילה. במסגרת זו כתבתי וערכתי ב – 2012 מסמך נרחב המציג סוגיות תיאורטיות ומעשיות הקשורות לאנשים עם מוגבלות בישראל ולהזדמנויות שלהם לפעילות גופנית https://www.btl.gov.il/Funds/Documents/peilutGufanit.pdf.

נספחים למסמך זה  מציגים היבטים ייחודיים לאוכלוסיות ספציפיות של אנשים עם מוגבלות ושלוש עבודות המבוססות על נספחים אלו כבר התקבלו כסקירות בכתב העת "הרפואה". המידע הזה שימש את מתכנני המיזם ואת הפרוייקטורים שנענו לקריאה להגשה במהלך 2012. לאחר הליך בחירה ומיון מורכב, אושרו עד כה 10 תכניות בקהילה בהיקף תקציבי של יותר מ-5 מיליון ש"ח, מהן 5 תוכניות משותפות לקרן מפעלים מיוחדים ולקרן לפיתוח שירותים, שמרביתן החלו לפעול בסוף 2014. עוד 3 תוכניות של קרן מפעלים מיוחדים החלו לפעול בתחילת 2015, ו2 תוכניות נמצאות בשלבים מתקדמים של אישורים. במסגרת המיזם אושר מחקר מקיף בתקציב של כחצי מיליון שקלים. מסיבות אתיות אינני יכול לשמש כחוקר, אך התבקשתי לעבוד בשת"פ, בייעוץ ובהדרכה  עם החוקר/רים שייבחרו לתפקיד (בסבירות רבה מהמכללה). אוכלוסיות היעד העיקריות בפרוייקטים ובמחקרים אלה הן אנשים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם, מתמודדים עם מחלת נפש, אנשים לאחר שבץ ואנשים עם מוגבלות מוטורית בארבעה גפיים ובעיקר שיתוק מוחין המשתתפים במשחק הבוצ'יה (כדורת אולם).

            לסדרת הפרויקטים הזו מצטרפים מחקר מלווה של הביטוח הלאומי שזכיתי בו, על השפעת פעילות כדורגל באוכלוסיות עם מוגבלות (מוגבלות שכלית, אוטיזם ומתמודדים בבריאות הנפש) במסגרת פרויקט "משחק החיים" של עמותת "מפעלות חינוך" הקשורה להפועל תל אביב. דו"ח המחקר אמור להתפרסם בדצמבר 2015, וחלק מממצאיו כבר נשלח לפרסום. מחקרים נוספים התבצעו או נמצאים בשלבי הגשה בסיוע קרן שלם בנושאים הקשורים לפעילות גופנית באנשים עם מוגבלות שכלית ומחקרים עצמאיים בשיתוף סטודנטים ללימודים מתקדמים  שעוסקים בעיקר בנושא של שיפור התפקוד של ילדים ובוגרים עם ADHD בעקבות פעלות גופנית מסוגים שונים.

ב. הכלה (inclusion) והתאמה דינמית של הפעילות הגופנית לתלמידים עם מוגבלות בחינוך גופני ובספורט.

תחום מחקרי זה מבוסס על שת"פ בינלאומי נרחב עם עמיתים בארה"ב, צ'כיה, ליטא ועוד. המדובר בתרגום ובהתאמת שאלונים לבדיקת תפיסת מסוגלות עצמית של מורים לחינוך גופני בהוראה של תלמידים עם מוגבלות בכיתה רגילה. בנוסף לתיקוף השאלונים המתורגמים ייבדקו סוגיות הקשורות לתחושת המסוגלות העצמית בהוראה ביחס לתחומי מוגבלות שונים (מוגבלות שכלית, מוגבלות גופנית ועיוורון). שאלונים אלה מבוססים על שאלון SEEE שלפיתוחו הייתי שותף בצוות בראשות פרופ' מרטין בלוק מוירג'יניה בארה"ב ושהפרסם ב- 2013. באמצעות השאלון ניתן לבחון את הביטחון שהמורים מיחסים ליכולתם לשלוט בתחומי התאמה שונים, באוכלוסיות שונות (מוגבלות גופנית, שכלית ועיוורון). לאחר תרגום ותיקוף כלי המדידה במספר שפות (לרבות בעברית ובערבית), בכוונתנו לבדוק כיצד משפיע השימוש בתחומי הכשרה והרכשת ידע שונים כגון "פורטל אינטרנט", סדנאות של התנסות עצמית במצבי מוגבלות והתאמת פעילות, פרקטיקום עם תלמידים עם מוגבלות וחשיפה לסדנאות התנסות וחשיפה למצבי מוגבלות עם התלמידים, על תחושת המסוגלות העצמית בהוראה משלבת ועל עמדות התלמידים ללא מוגבלות כלפי תלמידם עם מוגבלות, כלומר נבדוק (בפעם הראשונה) את ההשלכה של שינוי בתחושת המסוגלות של המורה ביחס להתאמות ולשילוב תלמיד עם מוגבלות על עמדות התלמידים.

בנוסף לכך, מתוכנן לבצע התאמת שאלוני עמדות לילדים עם התפתחות רגילה המשתתפים בשיעורי חינוך גופני בשילוב תלמידים עם מצבי מוגבלות שונים. יחד עם מרטין בלוק מוירג'יניה בארה"ב ושותפות מלטביה ומליטא יבוצע הליך של תיקוף והתאמת השאלון   CAIPE-R שפותח על ידי מרטין בלוק  ושעד כה כבר נוסה בארה"ב ובארצות נוספות לרבות על ידי בארץ (מאמר מ- 2008).

ג. פיתוח ובדיקת אפקטיביות של טכנולוגיה שיקומית של מציאות מדומה באוכלוסיות שונות של מוגבלות.

בהמשך לעבודות תיזה שנעשו ושנמצאות בשלבי ביצוע בהנחייתי מתבצע המשך פיתוח של טכנולוגיית מציאות מדומה לאוכלוסיות אנשים עם מוגבלות למטרתת שיפור שיווי משקל, ושיפור ביצועים פסיכומוטוריים (המבוססים על תפקודים ניהוליים), לרבות תוך כדי שימוש באימון היברידי (משולב) של ביצוע משימות מציאות מדומה תוך כדי הליכה/ריצה על מסילה. המחקר בתחום זה ייעשה בשיתוף עם מוסדות רפואיים בארץ (כנראה שיבא) ובחו"ל (בית החולים הנוירולוגי באד-נוישטדט) .

פרסומים באינטרנט

קינסיולוגיה וביומכניקה של התנועה עם כסא הגלגלים

 היבטים חדשניים בספורט עם כיסא גלגלים: סיכומי ההרצאות במושב הסימפוזיון 3 ביוני 2010 כנס וינגייט 

אינטראקציה במערכת אדם כסא גלגלים  היבטים מוטוריים, נפשיים וחברתיים של התנועה עם ובכיסא הגלגלים

מבחן הסתגלות למים לילדים ובני נוער נכים: תוקף ומהימנות

פסיכומוטוריקה בחינוך ובשיקום

כסא הגלגלים כאמצעי היבטים ביומכניים של תפעול כסא הגלגלים בחיי היום-יום ובספורט.

לנוע עם הפדאלו לקט תרגילים 

תרפיית REBOUND \ פרופ' ישעיהו הוצלר, טיפול באמצעות טרמפולינה (מוכר באנגליה מאז שנות ה- 50 בעיקר בבתי ספר מיוחדים) מתאים לכל סוג נפגעים החל מנכים קשים משותקים ועד לבעלי ליקויי התנהגות עם כושר מוטורי מעולה. 

פעילות גופנית ובריאות בראי הגישה הסלוטוגנית

אסטרטגיות להתמודדות עם בעיית המיקום בטניס עם כיסאות גלגלים 
 

רשימת פרסומים מפורטת עם שיפוט

Articles in International Peer Reviewed Journals

  1. Hutzler, Y. (1986). Zur Anwendung von Rollstuhlergometrie in der Rehabilitation Rollstuhlfahrer: Eine Pilotstudie. (Wheelchair ergometry in the rehabilitation of wheelchair users: a pilot study). Krankengymnastik (In German: Physical Therapy),38, 5, 340-343.

  1. Hutzler, Y. (1992). Cognitive strategies utilized for multiple action control in wheelchair tennis. Therapeutic Recreation Journal, 26, 2, 34-45.

  1. Hutzler, Y., & Bar-Eli, M. (1993). Psychological benefits of sports for the disabled: A review. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports and Exercise, 3, 217-228.  

  1. Hutzler, Y. (1993). Physical performance of elite wheelchair basketball players in armcranking ergometry and in selected wheeling tasks. Paraplegia, 31, 255-261.
    http://dx.doi.org/10.1038/sc.1993.45 PMid:8493041

  1. Rotstein, A., Sagiv, M., Ben-Sira, D., Hutzler, YJ*. & Annenburg, H. (1994). Aerobic capacity and anaerobic threshold of wheelchair basketball players. Paraplegia 33, 196-201. http://dx.doi.org/10.1038/sc.1994.36 PMid:8008425 [<J stands for “Josef”, my middle name usually not used in this CV>.

  1. Hutzler, Y., Grunze, M., & Kaiser, R. (1995). Physiological and dynamic responses to maximal velocity wheelchair ergometry. Adapted Physical Activity Quarterly, 12, 344-361. [Wrote the article, developed the concept and performed the study].

  1. Hutzler, Y., Frigia, Y., & DelLange, E. (1996). Strategies for coping with the problem of location in wheelchair tennis. Palaestra, 12, 16-19.

  1. Hutzler, Y., Chacham, A., Bergman, U., Szeinberg, A. (1997). Effects of aquatic exercise on respiration in children with cerebral palsy. Palaestra, 14, 4, 20-24 .

  1. Hutzler, Y., Ochana, S., Bolotin, R., & Kalina, E. (1998). Aerobic and anaerobic performance of males with lower limb impairments: Relationship with sport participation intensity, age, impairment and functional classification. Spinal Cord, 36, 205-212. http://dx.doi.org/10.1038/sj.sc.3100627 PMid:9554023.

  1. Hutzler, Y., Chacham, A., Bergman, U., & Szeinberg, A. (1998). The effect of a movement and swimming program on the vital capacity and water orientation skills of children with cerebral palsy. Developmental Medicine and Child Neurology, 40, 176-181. http://dx.doi.org/10.1111/j.1469-8749.1998.tb15443.x.

  1. Hutzler, Y. (1998). Anaerobic fitness testing of wheelchair users: A review. Sports Medicine, 25, 2, 101-113. http://dx.doi.org/10.2165/00007256-199825020-00003. PMid:9519399.

  1. Hutzler, Y., Chacham, A., Bergman, U., & Reches, I. (1998). The effects of a movement and swimming program on water orientation skills and self concept of kindergarten children with cerebral palsy. Perceptual and Motor Skills, 86, 111-118.
    http://dx.doi.org/10.2466/pms.1998.86.1.111 PMid:9530718

  1. Yaakov, T., & Hutzler, Y. (1998). Sports-medical assessment protocol for athletes with a disability. Disability and Rehabilitation, 20, 3, 116-119.

  1. Hutzler, Y., & Felis, O. (1999). A computerized literature search of disability sports science. Perceptual and Motor Skills, 88, 1188-1192. [Wrote the article and developed the concept.

  1. Wheeler, G., Steadward, R., Legg, D., Hutzler, Y., Campbell, L. & Johnson, A. (1999). Personal investment in disability sport careers: An international study. Adapted Physical Activity Quarterly, 16, 3, 219-237. [Contributed to assigning participants and writing the Discussion.

  1. Hutzler, Y., Vanlandewijck, Y., & Van Vlierberghe, M. (2000). Anaerobic performance of older female and male wheelchair basketball players on a mobile wheelchair ergometer. Adapted Physical Activity Quarterly, 17, 4, 450-465.

  1. Ayalon, M. Ben-Sira, D., Hutzler, Y., & Gilad, T. (2000). Reliability of isokinetic strength measurements of the knee extensors and flexors in children with cerebral palsy. Developmental Medicine & Child Neurology, 42, 398-402. http://dx.doi.org/10.1017/S0012162200000724.

  1. Hutzler, Y., Fliess, O., Chacham, A., & Van den Auweele Y. (2002). Perspectives of Children with disabilities on inclusion and empowerment: Supporting and limiting factors. Adapted Physical Activity Quarterly, 19, 3, 280-299.

  1. Fliess-Douer, O., Hutzler Y., & Vanlandewijck, Y. (2003). Relationship between the level of physical impairment and goal perspectives in wheelchair basketball players. Perceptual and Motor Skills. 96, 755-758. [Wrote the paper with assistance of co-authors, one of whom performed the data-collection and analysis].
    PMid:12831249.

  1. Hutzler, Y. (2003). Attitudes toward the participation of individuals with disabilities in physical activity: A Review. Quest, 55, 347-373. 

  1. Hutzler, Y. (2004). Athlete development and Career Planning in Disability Sport: An Organizational Perspective. European Bulletin of Adapted Physical Activity, 3, available on line http://www.bulletin-apa.com/Leading_Article.htm.

  1. Hutzler, Y., Zach, S., and Gafni, O. (2005). Physical education students' attitudes and self-efficacy towards the participation of children with special needs in regular classes. European Journal of Special Needs Education, 20, 3, 309-327.
    http://dx.doi.org/10.1080/08856250500156038.

  1. Gimeno, E.C., Hutzler, Y., Reina, R., Sanz Rivas, D., and Moreno Murcia, J.A. (2005). Goal orientations, contextual and situational motivational climate and competition goal involvement in Spanish athletes with cerebral palsy. Psycothema, 17, 4,633-638.

  1. Getz, M., Hutzler, Y. And Vermeer A. (2006). Effects of Aquatic Interventions in Children with Neuromotor Impairments: A Systematic Review of Literature. Clinical Rehabilitation, 2, 11, 927-936..

  1. Getz,, M., Hutzler, Y. And Vermeer A. (2006). Relationship between aquatic independence and gross motor function in children with neuro-motor impairments. Adapted Physical Activity Quarterly, 23. 4, 339-355.

  1. Hutzler, Y. (2006). Evidence based research in adapted physical activity: Theoretical and data-based considerations. Revista da Sobama 11, 1, 13-24.  

  1. Hutzler, Y., and Sherrill, C. (2007). Defining adapted physical activity: International perspectives. Adapted Physical Activity Quarterly, 24, 1-20.
    PMid:17703059.

  1. Getz, M., Hutzler, Y, and Vermeer, A. (2007). The Effects of Aquatic Intervention on Perceived Physical Competence and Social Acceptance in Children with Cerebral Palsy. European Journal of Special Needs Education, 22, 2, 217-228.
    http://dx.doi.org/10.1080/08856250701269705.

  1. Hutzler, Y., Fliess-Douer, O., Avraham, A., Talmor, R., and Reiter, S. (2007). Effects of short-term awareness interventions on childrens’ attitudes toward peers with disability. International Journal of Rehabilitation Research, 30, 2 159-161.
    http://dx.doi.org/10.1097/MRR.0b013e32813a2eb6
    PMid:17473628. 

  1. Hutzler, Y. (2007). A systematic ecological model for adapting physical activities: Theoretical foundations and practical examples. Adapted Physical Activity Quarterly, 24. 4, 287-304. PMid:18042967.

  1. Weigenfeld-Lahav, I., Hutzler, Y., Hadar-Frumer, M., & Roth, D. (2007). The effects of hydrotherapy on physical and psychological outcomes in participants after hip joint replacement: A pilot study. International Journal of Aquatic Research, 1. 311-321.

  1. Hutzler, Y. (2007). SWOT analysis of Adapted Physical Activity: A rehabilitation perspective. Revista da Sobama 11 (1), 48-57.

  1. Vashdi, E., Hutzler, Y., and Roth, D. (2008). Compliance of Children with Moderate to Severe Intellectual Disability to Treadmill Walking: A Pilot Study. Journal of Intellectual Disability Research, 52, 5, 371-379.
    http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2788.2007.01034.x
    PMid:18179510.

  1. Hutzler, Y. (2008). Ethical considerations in adapted physical activity practices. Sport, Ethics and Philosophy, 2, 2, 158-171.
    http://dx.doi.org/10.1080/17511320802222073 .

  1. Hutzler, Y. and Levi, I. (2008). Including children with a disability in physical education: General and specific attitudes of high-school students. European Journal of Adapted Physical Activity, 1(2), 21-30.
     
  2. Hutzler, Y. & Margalit, M. (2009). Skill acquisition in students with and without Pervasive Developmental Disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 3, 685-694. http://dx.doi.org/10.1016/j.rasd.2009.01.011.

  1. Brittain, I., & Hutzler, Y. (2009). A socio-historical perspective on the development in Israel of sports for persons with a physical disability. Sport in Society, 12, 8, 1067-1080.
    http://dx.doi.org/10.1080/17430430903076365.

  1. Hutzler, Y., and Korsensky, O. (2010). Motivational correlates of persons with intellectual disability: A systematic literature review. Journal of Intellectual Disability Research, 54, 767-786. http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2788.2010.01313.x
    PMid:20712695 .

  1. Hutzler, Y., & Bergman, U. (2011). Facilitators and Barriers to Participation while Pursuing an Athletic Career: Retrospective Accounts of Swimmers with Disabilities. Therapeutic Recreation Journal, 44, 1, 1-16.

  1. Hutzler, Y. (2011). Evidence-Based Practice and Research: Challenge to the Development of Adapted Physical Activity. Adapted Physical Activity Quarterly, 28, 189-209. PMid:21725114.

  1. Reina, R., López, V., Jiménez, M., , García-Calvo, T., & Hutzler, Y. (2011). Effects of Awareness Interventions on Children’s Attitudes toward Peers with a Visual Impairment. International Journal of Rehabilitation Research, 34, 243-248. http://dx.doi.org/10.1097/MRR.0b013e3283487f49 PMid:21694601.  

  1. Aktop, A., D., Özer, D. & Hutzler, Y. (2011). Validity and Reliability of a Turkish Version of the Friendship Activity Scale. European Journal of Special Needs Education, 26, 4, 523-530. http://dx.doi.org/10.1080/08856257.2011.597176.  

  1. Hutzler, Y., Chacham-Guber, A., Gindi, S.; Vogel, G., & Hayush, T. (2011). A Feasibility Study of Maintaining a Reverse Inclusive Basketball Activity, Palaestra, 25, 3, 5-8.
     
  2. Kloyiam, S., Breen, S., Jakeman, P., & Conway, J., & Hutzler, Y. (2011). Soccer-Specific Endurance and Running Economy in Soccer Players with Cerebral Palsy. Adapted Physical Activity Quarterly, 28, 189-209. PMid:21725114.
     
  3. Baran, F., Özer, D., Aktop, A., Nablant, S., Top, E., & Hutzler, Y.(2012). Effects of a Special Olympics Unified Sports Soccer Program on Psycho-social Attributes of Youth With and Without Intellectual Disability. Research in Developmental Disabilities, 33, 229-239. http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2011.09.011.

     
  4. Getz, M., Hutzler, Y., Vermeer, A., Yarom, Y., & Unnithan, V. (2012). The effect of aquatic and land-based training on the metabolic cost of walking and motor performance in children with cerebral palsy: A pilot study. International Scholarly Research Network ISRN Rehabilitation, ID 657979, 8 pages doi:10.5402/2012/657979 (Open access).
     
  5. Hutzler, Y. & Shemesh, R., (2012). Task and ego orientation in sport, family support, and self-efficacy in wheelchair and non-adapted basketball players. Therapeutic Recreation Journal, 46(2), 73-87.

  1. Berzen, J., & Hutzler, Y. (2012). Evaluating performance progression in Wheelchair Rugby. European Journal of Adapted Physical Activity. 5, 1, 7-16.

  1. Hutzler, Y., & Bar-Eli, M. (2013). How to Cope with Bias while Adapting for Inclusion in Physical Education and Sports: A Judgment and Decision Making Perspective. Quest 65(1), 57-71.

50.Özer, D., Nablant, S., Aǧlamis, E., Baran, F., Kaya Samut, P., Aktop, A., & Hutzler, Y. (2013). Physical education teachers' attitudes towards children with intellectual disability: the impact of time in service, gender, and previous acquaintance. Journal of Intellectual Disability Research, 57(11), 1001-1013. doi: 10.1111/j.1365-2788.2012.01596.x. Epub 2012 Jul 23.

  1. Hutzler, Y., Chacham-Guber, A., & Reiter, S. (2013). Psychosocial Effects of Reverse-Integrated Basketball Activity Compared to Separate and No Physical Activity in Young People with Physical Disability. Research in Developmental Disabilities, 34(1), 579-587. doi: 10.1016/j.ridd.2012.09.010.

52.Baran, F., Özer, D., Aktop, A., Nalbant, S., Ağlamış, E., Barak, S. Hutzler, Y. (2013). The Effects of a Special Olympics Unified Sports soccer training program on anthropometry, physical fitness and skilled performace in Special Olympics soccer athletes and non-disabled Partners. Research in Developmental Disabilities, 34(1):695-709. doi: 10.1016/j.ridd.2012.10.003.

53.Bar-Haim, S., Harries. N., Hutzler, Y., Belokopytov, M., & Dobrov, Y. (2013). Training to walk amid uncertainty with Re-Step: measurements and changes with perturbation training for hemiparesis and cerebral palsy. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 8(5), 417-425.  doi:10.3109/17483107.2012.754954.

  1. *Block, M., Hutzler, Y., Klavina, A., & Barak, S. (2013). Creation and validation of the situational-specific self-efficacy scale. Adapted Physical Activity Quarterly, 29, 184-205.

  1. Hutzler, Y., Chacham, A., & Reiter, S. (2013). Psycho-social Development of Participants with Disability throughout a Reverse-Integrated Wheelchair Basketball Program. PALAESTRA, 27 (3) 33-36.

  1. Hutzler, Y., Oz, M., & Barak, S. (2013). Goal Perspectives and Sport Participation Motivation of Special Olympians and Typically Developing Athletes. Research in Developmental Disabilities. 34(7), 2149-2160. doi: 10.1016/j.ridd.2013.03.019.
     
  2. Hutzler, Y., Rodríguez, B. L.,; Mendoza Laiz, N., Díez, I., & Barak, S. (2013). The effects of an exercise training program on hand and wrist strength, and function, and activities of daily living. Research in Developmental Disabilities, 34, 12, 4343-4354. http://dx.doi.org/10.1016/j.ridd.2013.09.015.

 

הערות:
[x] סגור
כפתור צור קשר

accessibility