דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

"יש לי הפרעת קצב וריקוד"

פרפראזה מדהימה ויצירתית ל... "הפרעת קשב וריכוז". 

כדי להמציא אותה, צריך להיות אדם שרואה, שומע וחווה כמו כולם, אבל גם ... קצת אחרת.

רובנו מתוכנתים, בדרך כלל, לחשיבה חד ערוצית, לוגית, סטנדרטית. הסטנדרטיזציה הזו מקלה עלינו למצוא את דרכנו בעולם החוקים והכללים, במציאות הסובבת אותנו.

אנשים עם הפרעת קשב חושבים ופועלים בתדר רב ערוצי, שאינו נכפף לכללי הסטנדרטיזציה. יכולים להיות לכך יתרונות נפלאים, אולם יש לכך גם שפע של מחירים.

בקורס אימון להתמודדות עם הפרעת קשב, אנחנו מלווים את המתאמנים במסע גילוי המאפיינים האישיים הייחודיים שלהם, תיעולם ומינופם לשיפור התפקוד ושביעות הרצון שלהם מחייהם. 

זרעי היצירתיות והייחודיות יכולים להוביל לפריחה ושגשוג, בהזנה המתאימה ובתנאים הנכונים להתפתחותם. מדעני המחר, ממציאים ומפתחים, אמנים ויזמים הם האנשים שידעו לתעל נכון את מאפייניהם האישיים וקשרי הגומלין שלהם עם הסביבה.

לדפוסים הייחודיים עלולים להיות גם שפע של מחירים במסגרות החינוכיות, במסגרות הצבא ובמסגרות העבודה. אנשים עם הפרעת קשב נחבטים לא מעט. המסגרת, כשמה כן היא, מהווה מתווה המגדיר "כיצד" ו"לאן" – כיוון ודרך. הטענו כלפי תלמידים בעלי הפרעת קשב הן כי הם "מפריעים" , כי אינם מבצעים את המטלות כנדרש, כי אינם ממצים את יכולתם. היענות כלפי חיילים בעלי הפרעת קשב מתייחסות להסתגלות לחוקים ולכללים. בוגרים בעלי הפרעת קשב מתקשים בתכנון , ארגון וביצוע מטלותיהם במקום העבודה ובחייהם הפרטיים. נגזרים מכך ויתורים, תסכולים וחיכוכים.

האימון להתמודדות עם הפרעת קשב עוזר למתאמן ליצור סדר ומשמעות, לגלות ולמפות את מאפייניו האישיים ואת השפעתם על חייו. תהליך האימון מסייע למתאמן לעשות שימוש נכון במאפייניו האישיים כדי למצוא את דרכו במתווי החיים. האימון מהווה דרך מעשית ותכליתית לגיבוש הנוסחה הנכונה לשימוש בריבוי התדרים והערוצים כמנוף להצלחה.

הכותבת היא ד"ר כלנית סגל לויט, מרכזת קורס אימון להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז בבית הספר ללימודי תעודה והשתלמויות במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)