דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תרומת תהליכי חשיבה להצלחה של ביצועים גופניים

רוני לידור, רוברט סינגר

תהליכי חשיבה ויתרונות השימוש בהם בביצועים מוטוריים הכרתיים

האם בן-אנוש חושב על מה שהוא עושה, כאשר הוא מבצע פעילות גופנית כל שהיא? באילו גירויים סביבתיים צריך האדם למקד את מבטו או את קשבו במהלך ביצוע מוטורי? מתברר, שהתשובות לשאלות אלו, אינן פשוטות כלל. יתירה מזאת, נראה שמרבית אנשי המקצוע המופקדים על לימוד ועל תירגול מיומנויות מוטוריות - מורים לחינוך גופני, מאמנים, מדריכים וכדומה - מנחים את הלומדים, כיצד יש לבצע את המיומנות מבחינת טכנית ומבחינה מתודית, אך מזניחים מתן הנחיות בדבר ארגון מחשבות או בדבר ארגון מחשבות או בדבר מיקוד הקשב במהלך הביצוע. אלו שבכל זאת מנסים להדריך את הלומדים ביישום על שהוא, שיסייע להם באופן החשיבה ובמיקודה בנושא מסוים, מכוונים את הלומדים לפיתוח המודעות לאופן ביצועם המוטורי ולניצול משוב מהסביבה כדי לשפר את שליטתם בביצועים הגופניים.

לקריאת המאמר המלא

  • 1637צפיות בעמוד
  • 0הורדות כ- PDF
  • 0צפיות במגזין דיגיטלי