התכנית, שאושרה על ידי המל"ג, מתמקדת במספר נושאים: כיצד מקדמים בריאות, טכניקות לשינוי התנהגות, בניית תוכניות לשינוי התנהגות בתחומי הבריאות ובדגש על פעילות גופנית ותזונה.
התאמת פעילות גופנית לאוכלוסיות מגוונות (גילאים ויכולות תפקודיות שונות).
מטרת התוכנית להעמיק בנושאים אלה בכיווני חינוך ומחקר ולהכשיר מורים לרכז ולהוביל תחומי בריאות.
התכנית החדשה מתמקדת גם בהכשרה לפיתוח תכניות אורח חיים פעיל ובריא כבסיס לאיכות חיים (Wellness) בחינוך הבלתי פורמלי.
כל זאת, תוך התייחסות לחסמים ולימוד גישות לשינוי התנהגות.
תחומי ההכשרה מתמקדים בהרחבת הידע באפידמיולוגיה ושיטות מחקר בתחומי הכושר הגופני והתזונה ובנוסף הכשרה לבניית תוכניות חינוך לבריאות.
תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא .M.Ed – למי?
באמצעות תוכנית .M.Ed רוכשים הסטודנטים:
הדגשים בתוכנית .M.Ed הם על:
ידע: אפידמיולוגיה של תחומים הקשורים בהרגלי בריאות: פעילות גופנית, תזונה, עישון, התמכרויות והיבטים חינוכיים מחקריים
יכולות: לתכנן, ליישם, לנהל ולחקור תוכניות המחנכות לאורח חיים פעיל ובריא ולהפחתת התנהגות יושבנית באוכלוסיות שונות ולהבין תהליכי שינוי התנהגות בריאותית.
מיומנויות:
קורס | ש"ש |
---|---|
פיתוח מוטיבציה לאורח חיים בריא באוכלוסיות מוחלשות. | 1 |
שיטות מחקר במדעי הספורט והתנועה | 1 |
סדנה לעריכת פרויקט גמר וכתיבה מדעית | 2 |
ביוסטטיסטיקה 1 ו- SPSS | 2 |
ביוסטטיסטיקה 2 ו- SPSS | 2 |
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר בפעילות גופנית ובריאות | 1 |
מבוא לאפידמיולוגיה | 1.5 |
חינוך לאורח חיים פעיל ובריא בבית הספר | 1 |
פעילות גופנית ובריאות הציבור, התערבויות בקהילה | 1 |
התנסות מעשית (פרטיקום) | 1 |
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר בתזונה | 1 |
תזונה בטווח החיים | 2 |
פעילות גופנית ואיכות חיים בגיל המבוגר | 2 |
היבטים ביומכניים בפגיעות במערכת שלד שריר בפעילות גופנית | 1 |
ארגונומיה והיבטים תנועתיים | 1 |
מוטיבציה לפ"ג בקרב תלמידים בשיעורי חינוך גופני ובשעות הפנאי | 1 |
סוגיות בתכנון, סביבה ואורח חיים בריא | 1.5 |
חינוך לאורח חיים בריא במיעוטים אתניים | 1 |
בין מדע לתעשיה - תפקידיה של תעשיית המזון ותוספי התזונה בחינוך לבריאות | 1 |
אורח חיים פעיל לתלמידים עם מוגבלות | 1 |
שנה 2 סימסטר ב |
שנה 2 סימסטר א |
שנה 1 סימסטר ב |
שנה 1 סימסטר 1 יום חמישי |
שעות |
---|---|---|---|---|
סוגיות בתכנון, סביבה ואורח חיים בריא בן שיטרית |
פעילות גופנית ובריאות הציבור ,התערבויות בקהילה אילת-אדר |
בין מדע לתעשיה - תפקידיה של תעשיית המזון ותוספי התזונה בחינוך לבריאות טפר |
ביוסטטיסטיקה 1
|
8-10 |
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר בתזונה – טפר
|
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר בפעילות גופנית ובריאות גולדבורט |
ביוסטטיסטיקה 2 - SPSS
|
ביוסטטיסטיקה 1 - SPSS
|
10-12 |
חינוך לאורח חיים בריא במיעוטים אתניים זיידאן-יונס |
ארגונומיה והיבטים תנועתיים איילון |
ביוסטטיסטיקה -2 SPSS
|
מבוא לאפידמיולוגיה אילת-אדר |
12-14 |
פעילות גופנית ואיכות חיים בגיל המבוגר ב נץ
|
היבטים ביומכניים בפגיעות במערכת שלד-שריר בפעילות גופנית איילון |
חינוך לאורח חיים פעיל ובריא בבית הספר - אילת-אדר
|
השלמות
|
14-16 |
פיתוח מוטיבציה לאורח חיים בריא ולשיקום הוצלר- מתוקשב חלקית |
|
|||
מוטיבציה לפעילות גופנית בקרב תלמידים בשיעורי חינוך גופני ובשעות הפנאי - זך |
פעילות גופנית ואיכות חיים בגיל המבוגר- א נץ |
סדנה לעריכת פרויקט גמר וכתיבה מדעית לידור |
השלמות |
16-18 |
תזונה ופעילות במהלך החיים אילת-אדר מתוקשב |
אורח חיים פעיל לתלמידים עם מוגבלויות -הוצלר – מתוקשב |
סדנה לעריכת פרויקט גמר וכתיבה מדעית 2 לידור |
שיטות מחקר במדעי הספורט והתנועה זיו – מתוקשב
|
18-20 |
דוגמאות לנושאים לפרויקט גמר
*הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה