תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא MEd

המכללה פותחת בסמסטר א- בתשע"ח את תוכנית המוסמך החדשה, שאושרה על ידי מל"ג*.
התכנית מתמקדת במספר נושאים: כיצד מקדמים בריאות, טכניקות לשינוי התנהגות, בניית תוכניות לשינוי התנהגות בתחומי הבריאות ובדגש על פעילות גופנית ותזונה.
התאמת פעילות גופנית לאוכלוסיות מגוונות (גילאים ויכולות תפקודיות שונות).


קורס מתנה בשווי 7000 ש"ח למתאימים* (מדריך חדר כושר, מדריך באחד מענפי הספורט, מאמן).

למשתתפים העומדים בקריטריונים של מינהל הספורט בכל קורס


ידיעון תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא MEd | ידיעון דיגיטלי תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא MEd

מטרת התוכנית להעמיק בנושאים אלה בכיווני חינוך ומחקר ולהכשיר מורים לרכז ולהוביל תחומי בריאות.
התכנית החדשה מתמקדת גם בהכשרה לפיתוח תכניות אורח חיים פעיל ובריא כבסיס לאיכות חיים (Wellness) בחינוך הבלתי פורמלי.
כל זאת, תוך התייחסות לחסמים ולימוד גישות לשינוי התנהגות.
תחומי ההכשרה מתמקדים בהרחבת הידע באפידמיולוגיה ושיטות מחקר בתחומי הכושר הגופני והתזונה ובנוסף הכשרה לבניית תוכניות חינוך לבריאות. 


תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא MEd – למי? | תואר שני במדעי החינוך הגופני MEd – למה?תואר שני במדעי החינוך הגופני MEd – מה זה?תנאי הקבלה
הדרישות האקדמיות בתוכנית | השלמות | קורסי חובה | קורסי בחירה | נושאים אפשריים לפרוייקט


תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא MEd – למי?

  • התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בחינוך גופני או תואר ראשון במקצועות אחרים עם לימודי השלמה, בממוצע 80 לפחות. 
  • התוכנית מתקיימת בימים ג ו-ה במשך שנתיים בתוכנית מלאה. 
  • עלות התוכנית שנתיים שכר לימוד אקדמי. במקרה של תכנית חלקית תהיה עלות נוספת בהתאם למשך הלימודים. 

תואר שני במדעי החינוך הגופני MEd – למה?

באמצעות תוכנית MEd רוכשים הסטודנטים:

  • גשר מקצועי כבסיס להשתלבות בתפקידים בכירים בריכוז, פיקוח, ניהול, והובלת פרויקטים, בתחום חינוך לאורח חיים פעיל ובריא באוכלוסיות מגוונות.
  • התמקדות בתחומי דעת ויישום ייחודיים של חינוך וקידום בריאות כמו: פעילות גופנית לאוכלוסיות שונות (ילדים, מקומות עבודה, קשישים וכדומה). תזונה נכונה, אפידמיולוגיה, מודלים לתהליכי שינוי ועוד.
  • העשרת ידע בתחומי הדעת הייחודיים של המרכיבים של אורח חיים בריא וכיצד ניתן לקדם אותו, כבסיס להתמחות נוספת לאנשי מקצוע מתחומי דעת סמוכים כגון פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה, פסיכולוגיה, מנהל עסקים, מדעי התנהגות ועוד.
  • בסיס מקצועי ומדעי למחקר בתחומי החינוך לפעילות גופנית, תזונה, מניעת התמכרויות ועוד.

תואר שני במדעי החינוך הגופני MEd – מה זה?

הדגשים בתוכנית MEd הם על: 
ידע: אפידמיולוגיה של תחומים הקשורים בהרגלי בריאות: פעילות גופנית, תזונה,  עישון, התמכרויות והיבטים חינוכיים מחקריים 
יכולות: לתכנן, ליישם, לנהל ולחקור תוכניות המחנכות לאורח חיים פעיל ובריא ולהפחתת התנהגות יושבנית באוכלוסיות שונות ולהבין תהליכי שינוי התנהגות בריאותית.
 מיומנויות: 

  • פעילות גופנית: להכיר היבטים חברתיים ומוטיבציוניים לביצוע פעילות גופנית והתאמתם לאוכלוסיות שונות.
  • להכיר ולהשתמש בהמלצות תזונתיות קיימות לצורך הטמאתם באוכלוסיה
  • לתכנן, לחקור וליישם תוכניות חינוך לבריאות במערכת החינוך ובקהילה 

תנאי הקבלה

  • בוגרי מכללות לחינוך גופני בישראל, בעלי תואר ראשון  (B.Ed) או תואר ראשון במדעי הספורט מחו"ל, שציונם המשוקלל הוא 80 ומעלה
  • מועמדים שאינם בוגרי תואר ראשון במדעי הספורט יידרשו בלימודי השלמה 
  • היקף לימודי השלמה הוא בהתאם להחלטת וועדת הקבלה וכרוכים בעלות נוספת

הדרישות האקדמיות בתוכנית

  • השתתפות בקורסי חובה בני 9.5 שעות שנתיות (ש"ש)
  • השתתפות בקורסי בחירה בהיקף של 14.5 ש"ש
  • כתיבת 2 עבודות סמינריוניות (עיוניות או מחקריות) שתכתבנה על בסיס ידע מדעי, מבוסס ראיות בנושא שייבחר
  • ביצוע וכתיבת פרויקט גמר

השלמות

  • לסטודנטים שסיימו תואר ראשון בתחום דעת אחר (שאיננו חינוך גופני) חובה לבצע השלמות במבחר קורסים מלימודי הליבה של תואר ראשון בחנ"ג מתוך הרשימה הבאה: אנטומיה, אנטומיה יישומית, כימיה וביוכימיה, פיסיולוגיה כללית, פיסיולוגיה של המאמץ, פסיכולוגיה של הספורט והמאמץ הגופני, ביומכניקה
  • את רשימת ההשלמות האישית מקבלים לאחר בדיקת זכאות וגליון ציונים במזכירות התואר השני. 
  • ביצוע ההשלמות לרבות מבחנים מתואמים מול מנהל הלומדים של תואר ראשון במכללה

קורסי חובה

קורס ש"ש
שיטות מחקר במדעי הספורט והתנועה 1
סדנה לעריכת פרויקט גמר וכתיבה מדעית 2
ביוסטטיסטיקה 1 ו- SPSS 2
ביוסטטיסטיקה 2 ו- SPSS 2
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר בפעילות גופנית ובריאות 1
מבוא לאפידמיולוגיה 1.5
חינוך לאורח חיים פעיל ובריא בבית הספר 1
פעילות גופנית ובריאות הציבור, התערבויות בקהילה 1

קורסי בחירה

שם הקורס ש"ש
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר בתזונה 1
תזונה בטווח החיים 2
פעילות גופנית ואיכות חיים בגיל המבוגר 2
היבטים ביומכניים בפגיעות במערכת שלד שריר בפעילות גופנית 1
ארגונומיה והיבטים תנועתיים 1
מוטיבציה לפ"ג בקרב תלמידים בשיעורי חינוך גופני ובשעות הפנאי 1
סוגיות בתכנון, סביבה ואורח חיים בריא 1.5
חינוך לאורח חיים בריא במיעוטים אתניים 1
בין מדע לתעשיה - תפקידיה של תעשיית המזון ותוספי התזונה בחינוך לבריאות 1
פיתוח מוטיבציה לאורח חיים בריא ולשיקום 1
אורח חיים פעיל לתלמידים עם מוגבלות 1

נושאים אפשריים לפרוייקט:

דוגמאות לנושאים לפרויקט גמר

  • השפעתה של תכנית התערבות לעידוד פעילות גופנית בשעות הפנאי בנערים ונערות בחטיבת הביניים.
  • ידע תזונתי בקרב סטודנטים לחינוך גופני בשנה א ובסוף שנה ד.
  • תכנית התערבות בקרב סטודנטים לשיפור הפעילות הגופנית היומיומית  בעזרת פדומטר.
  • השפעתה של תכנית למניעת נפילות על שיווי משקל בקרב קשישים בגילאי 75 ומעלה.
  • השפעתה של סדנת יוגה במסגרת קבוצה לירידה במשקל של אנשים בעודף משקל.
  • השפעתה של תכנית התערבות לתמיכה באינטרנט על ירידה במשקל של אנשים בעודף משקל במשך 12 שבועות.
  • השפעתם של שלטי עידוד לעלייה במדרגות במקום עבודה על אורח חיים פעיל.
  • הערכת ביצוע פעילות גופנית בקרב אנשים שנה לאחר ניתוח בריאטרי.
  • ידע, עמדות ודפוסי אורח חיים פעיל ובריא בקרב סטודנטים לחינוך גופני.
  • השפעה של נשיאת ילקוט על כאבי גב תחתון בתלמידים בכיתה א.

*הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה

תואר שני בחינוך גופני פעילות גופנית ותזונה

[x] סגור
כפתור צור קשר

accessibility