דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טיפים לנהיגת רכבי שטח

עדכון: 11:45 ,23.02.2011

מחבר: עמוס בשן

יקירי נוהגי הג'יפים, אני חולק עמככם בנסיוני ואין בכתוב משום הוראה כל שהיא

* בטפסך במעלה השתמש בכלל ר. א. ל. י. כלומר:

  ר= רציפות-.גז קבוע ונמוך

  א= איזון – בחר נתיב במעלה בו הרכב מאוזן

  ל= לאט – סע לאט ככל האפשר, האחיזה טובה יותר

  י= ישר – כל הטית הגה מקטינה הכח. המשך ישר עד סוף המעלה ממש

* שעון החום – מראה בעיקר את אופן הנהיגה. בהנחה שהרכב תקין, גם בחמסין לוהט לא יעלה אלא רק כשנאמץ הרכב מעל המידה יתחמם המנוע.

* בחציית תעלה אל תשכח את וו הגרירה אחרת הוא יזכיר לך שהוא קיים.

* לאחר מעבר שלולית מים עמוקה, מומלץ לבדוק רטיבות בפילטר אויר.

   לא רטוב? יופי.רטוב קצת לייבש, רטוב הרבה לא להניע להביא למוסך לייבוש

* מצבר – לבדוק מים כל 3 חודשים. חוסר מים גורם לקורוזיה והנשורת לקצר פנימי

* בדיונות, אשדוד במיוחד, לפני המעלה מדרגה המקפיצה הרכב חזק. בדוק בנסיעה איטית תחילה.

* בחילוץ – לא במכה! זכור כשהרכב המושך לא בקו הנמשך, נדרש כח כפול.

* צמיגים – עדיף 50/50 כי רוב הנסיעה בכביש נדרשת דופן מחוזקת.

* במעלה – אין לעמוד מאחורי הרכב מחשש הפגעות מאבנים.

* ככלל – מומלץ להשתתף בקורס למובילי רכבי שטח במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

 

נסיעה נעימה, מעמוס בשן - מדריך ראשי 054-4431134


רכב בבוץ