דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טיפים לנהיגת ג'יפים בשטח

עדכון: 00:00 ,30.08.2010

מחבר: עמוס בשן

יקירי נוהגי הג'יפים, אני חולק עמכם מנסיוני, ואין בכתוב משום הוראה כל שהיא...

1. בטפסך במעלה, השתמש בכלל ר.א.ל.י כלומר,
     ר = רציפות - גז קבוע ונמוך
     א = איזון - בחר נתיב במעלה בו הרכב מאוזן
     ל = לאט, החיפזון מהשן ולכן סע לאט ככל האפשר, אז האחיזה טובה יותר
     י = ישר - כל הטית הגה מקטינה את הכח. המשך ישר עד סוף המעלה ממש.
2. שעון החום - מראה בעיקר את אופן הנהיגה.
    בהנחה שהרכב תקין, גם בחמסין לוהט השעון לא יעלה. רק כאשר נאמץ את הרכב מעל המידה יתחמם המנוע, וזה כמובן יתבטא בשעון.
3. בחציית תעלה, אל תשכח את וו הגרירה. אחרת, הוא יזכיר לך שהוא קיים.
4. לאחר מעבר של שלולית מים עמוקה, מומלץ לבדוק רטיבות בפילטר אויר.
    לא רטוב - יופי
    רטוב קצת - ליבש
    רטוב הרבה - לא להניע ולהביא למוסך לייבוש.
5. מצבר - יש לבדוק מים כל שלושה חודשים. חוסר מים גורם לקורוזיה והנשורת גורמת לקצר פנימי.
6. בדיונות, ובאשדוד במיוחד, לפני המעלה, המדרגה מקפיצה את הרכב חזק. בדוק בנסיעה איטית תחילה.
7. בחילוץ - לא במכה! זכור שכשהרכב המושך לא בקו הנמשך, נדרש כח כפול!
8. צמיגים - עדיף 05/05 כי רוב הנסיעה בכביש ואז נדרשת דופן מחוזקת.
9. במעלה - אין לעמוד מאחורי הרכב מחשש להפגעות מאבנים.
10. ככלל - מומלץ להשתתף בקורס למובילי רכבי שטח שבמרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

 

נסיעה נעימה, מעמוס בשן  -

עמוס בשן, היה במשך שנות שירותו הצבאי הרבות מדריך ומאמן שיטות ניווט בצה"ל. היום, מדריך ג'יפים ראשי. ליצירת קשר בטל'  054-4431134


נהיגת ג'יפים בשטח