חיפוש סגור

אוהדים שרופים בטמפרטורת החדר: אוהדי קבוצות ספורט בישראל מבנים קהילות חברתיות באמצעות האינטרנט

 הורדת העמוד כקובץ- pdf הורדת העמוד כקובץ word

בשנים האחרונות אני עדים להתאגדות של אוהדי קבוצות כדורגל מסוימות לקהילות חברתיות מובחנות. תוך ניצול של התפתחויות טכנולוגיות, והאינטרנט במרכזן, האוהדים מבקשים להבנות עצמם כקהילה חברתית, שיש לה שם, סמל וצבע. קהילה זו מבקשת לקיים את עצמה על פי רעיונות מרכזיים, מיוחדים ומייחדים. רעיונות אלה, הופכים לגבול המפריד בינן ובין קהילות אוהדים אחרות. 

במאמר זה, אתמקד בשלוש קהילות אוהדים מרכזיות המבקשות לתפוס עצמן כשונות זו מזו, קהילות של אוהדי קבוצות הכדור האלה: "מכבי תל-אביב" "הפועל תל-אביב" ו"הפועל באר שבע". כל אחת מקהילות אוהדים אלו מדגישה רעיונות מרכזיים אחרים, שהיא מבקשת לאמצם כדי להבחין בינה לבין הקהילות האחרות. ההעדפה של קהילות האוהדים את ה"רעיון" על פני ה"מקום", אינן עולות בקנה אחד עם תפיסות תאורטיות קיימות בנוגע לקשר שבין המקומי (הלוקאלי) לבין העולמי (הגלובאלי).