חיפוש סגור

| | 29/04/2021

תרגילים מתאימים לאנשים עם עיוורון

המחבר

מצב פגיעה

סוגי פעילות

משימות/פעילות

התאמת ציוד עזר

התאמת סביבה

התאמת הוראות

התאמת חוקים

התאמת משימה

אורית לוי עיוורון התעמלות קפיצה על ארגז ארגז בגובה 3 קומות. מקפצה עשויה מחומר רך. מסלול הרצה ישר. לכל מבצע יתלווה מלווה שיתדרך ויסביר את מיקומו של הקופץ. ריפוד כל איזור הארגז במזרנים. משגיח מכל צד ריצה קלה על המשטח המסומן. שריקה תסמל את ההגעה לסוף מסלול הריצה ובעיקבותיה יש לבצע צעד מוגדל וניתור על המקפצה. יש לעלות על הארגז בניתור ולהניח עליו את שתיי הבירכיים. קודם לכן יש להתנסות בניתור והעלייה על הארגז מהמקום ללא הרצה. ניתן לתת למבצע לבחור (לשלב הבא) באיזה דרך הוא מעוניין לבצע את הקפיצה על הארגז עם/בלי הרצה. ניתן גם לבצע עם יד אחת כשהשניה מגינה מנפילה. יש לספור מספר צעדים על מנת שבכל פעם הקפיצה תתחיל מאותו המקום.
טליה הרשקוביץ עיוורון התעמלות גלגלון סימון קו מחוספס על המזרן, וסימון הידיים בהבלטה ובצבעים זוהירם של צהוב או כתום סביבה שקטה ללא רעשים למשש עם רגליים יחפות את הקו המחוספס, למשש עם הידיים את הסימון של הידיים. קבלת הוראות מילוליות של המורה תוך כדי ביצוע.   תלמיד עוזר לבצע את המטלה על ידי הולכה גופנית
יפה מלאכי-כדורי עיוורון כושר גופני ריצת 2000 גומי מסלול הריצה יהיה נקי ממכשולים ומרעשים. התלמיד יתבקש לרוץ בעיקבות חברו, כשהגומי המקשר בינהם קשור למתניים של שניהם. החבר ינחה את התלמיד העיוור בכל שינוי הנדרש לריצה. התלמיד העיוור יבצע את הריצה במלואה, ויבחן ,באופן דומה לתלמידים האחרים. התלמיד יבצע את הריצה ראשון או אחרון - כשתלמיד נוסף צמוד אליו. התלמיד יבחן במסלול המוכר וידוע לו. התלמיד ירוץ מאחורי או לצד תלמיד חבר, כששניהם מחוברים בגומי המקשר בינהם התלמיד החבר ידע מראש את הקצב המשוער של התלמיד העיוור, וירוץ על פי קצב זה. התלמיד יבצע את המשימה במלואה, בסיוע חבר.
מירי ברוך עיוורון משחק במתקנים להתנדנד בנדנדה רצוי נדנדת כיסא שיקנה ביטחון מאשר רק נדנדת פלטה עם ידיות לסלק חפצים שיכולים להוות מיכשול לא צריך כל כך עזרה ידנית עליך ללכת עם מקל גישוש וכמו כן ניתן להיעזר בקרובים כתרגיל הכנה לתרגול תחושת התנועה, אפשר לנדנד את הילד באמצעות טבעות באולם ספורט.
טליה הרשקוביץ עיוורון ניידות עצמית טיפוס על סולם שבדי   לצפות שלב אחד בחומר מחוספס ושלב אחד חלק לסרוגין הנחיה היכן להניח את הידיים פעם אחת על השלב המחוספס ופעם אחת על השלב החלק. קודם מניחים את הידיים ואח"כ מעלים את הרגליים. לשמור על גוף צמוד לסולם.   תלמיד אחד עומד מאחור ומכוון את עלית הרגליים על השלב להמחשת התנועה. עליה של מספר שלבים בודדים. תרגיל עזר של עלייה לספסל משופע ואח"כ על סולם משופע.
שייקה הוצלר עיוורון פעילות בפנאי טיול רגלי בטבע עם המקום רועש מאוד ניתן להשתמש במערכת אלחוטית לקשר בין בני הזוג. כלבי נחייה יכולים לסייע ולאפשר הקטנת היחס מדריכים לעיוורים בקבוצה. רצוי לבחור במסלולים ללא עצמים חדים כגון ענפים וקוצים הנכנסים לתוך המסלול. יש לפעול עם בן זוג צמוד. שעליו להיות כל הזמן עם המשתתף בעל העיוורון. על המשתתפים למצוא את דרך ההנחיה הנוחה ביותר, עם יד על הכתף, שילוב ידיים, החזקת ידיים, קשירה בחבל (למשל בעת טיפוס או ירידה במסלול צר מאוד) או כל דרך אחרת שימצאו לנכון. על בן הזוג להשתמש בשיח עם המשתתף בעל העיוורון כדי לתאר לו את הסביבה. אין להשאיר את המשתתף בעל העיוורון לבד בשום מקרה.  

 

מאמרים רלוונטים נוספים

תרגילים מתאימים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

29/04/2021

קרא עוד

תרגילים מתאימים לאנשים עם פרתס - פגיעה בירך (Perthes Disease)

29/04/2021

קרא עוד

תרגילים מתאימים למצב פגיעה בשתי ידיים

29/04/2021

קרא עוד

תרגילים מתאימים לאנשים עם ספונדילוליסתזיס

29/04/2021

קרא עוד

תרגילים מתאימים למצב פגיעה בכל ארבע הגפיים

28/04/2021

קרא עוד

תרגילים מתאימים לאנשים עם עיוורון

29/04/2021

קרא עוד