דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 27/04/2021

נוהל אבחון כללי - הערכה בתחום המוטורי והפסיכומוטורי

המרכז ללמידה פעילה והעצמה

 

אילן

 

 

 

 

 

איל"ן - מרכז הספורט, רח' רוקח 123 רמת - גן

טל' 03-5754444  פקס 03-7511649  דואר אלקטרוני shayke@macam.ac.il               


הערכת קשיים של תלמיד על ידי המורה לחינוך גופני

שם הילד:

תאריך לידה :

תאריך אבחון:

שם המורה:

כתובת:  

פלאפון:

 

1. תיאור יציבה והתרשמות כללית: 

מאפייני תנועה לבדיקה: טווח תנועה אקטיבי/פסיבי; סימטריה; חולשת שריר; ניתוחים להארכת גידים ואחרים; קיבועים;

הערכת תפקוד כמותית: 3=מגבלה קשה, 2=מגבלה בינונית, 1=מגבלה קלה, 0=רגיל

 

ציון

  טווח תנועה אקטיבי/פסיבי סימטריה חולשת שריר ניתוחים להארכת גידים ואחרים קיבועים

ראש

 

 

 

 

 

ידיים

 

 

 

 

 

גב מבט גב

 

 

 

 

 

גו מבט חזה

 

 

 

 

 

רגליים מבט מהצד

 

 

 

 

 

רגליים מבט מקדימה

 

 

 

 

 

ברכיים

 

 

 

 

 

כפות רגליים

         

 

2. סיבת הפנייה: 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3. רקע כללי: 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4. תיאור מסגרת חינוכית :

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. סינון פסיכומוטורי:

(3=מגבלה קשה, 2=מגבלה בינונית, 1=מגבלה קלה, 0=רגיל לגילו)

מאפיין

ציון

הערות

המלצות (שלי)

רצף תנועתי במשימה המשכית או סדרתית (קפיצות מצד לצד, ניתורי פסיעה)

 

 

 

תפיסת מרחב : (מסלולי תנועה (מעל/ מתחת, ימין /שמאל, לפני/ אחרי)

 

 

 

תיאום רב-איברי ומעבר קו אמצע (העברת כדור בין הרגליים, מאחורי הגב)

 

 

 

בקרת מעקב תנועתי בזמן כוח וכיוון  (גלגול כדור בעזרת מחבט בין קונוסים בלי שיברח)

 

 

 

דיוק בתנועה בודדת/וויסות כוח (גלגול או זריקה למטרה, כדור טניס או שקית שעועית לפי היכולת, ממרחק 2 –4 מטרים)

 

 

 

הפרדת תנועה : העדר הצפה בתנועה (1.לבעוט בכדור – צפי מה קורה עם הידיים; 2. יד אחת למעלה והשניה לכתף ולהחליף)

 

 

 

מגוון תנועתי רפרטואר, יצירתיות (תיאור כללי של ההתנהגות התנועתית)

 

 

 

צידיות וזיהוי כיוונים ביחס לגוף (יכולת לזיהוי שמות של חלקי גוף נכונים)

 

 

 

 

6. שליטה במיומנויות יסוד: (0 =לא מבצע,  1 ביצוע גס; ראשוני - 4 תואם לגילו)

מאפיין

ציון

הערות

המלצות (שלי)

גלגול כדור

 

 

 

תפיסת כדור מכוון

 

 

 

זריקת כתף

 

 

 

כדרור במקום

 

 

 

כדרור בתנועה

 

 

 

בעיטה מהמקום

 

 

 

בעיטה בהרצה

 

 

 

חבטה בכדור

 

 

 

גלגול לפנים

 

 

 

קפיצות בחבל

 

 

 

ניתורים (נחת ברגל נתור)

 

 

 

קפיצה למרחק מהמקום

 

 

 

 

7. וויסות רגשי והתנהגותי : הצב X למיקום יחסי על גבי הרצף בין התיאורים הקיצוניים

 

הבעה ויחס רגשי 

אטום ; מרוחק; קפוא

3

2

1

תקין

1

2

3

מלאכותי;מתחנף;"מלקק"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מתח שרירי

רפוי, גורר רגליים;נופל

3

2

1

תקין

1

2

3

נוקשה; "כאילו בלע מטאטא"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קשב

שתקן; שקט; "מרחף"

3

2

1

תקין

1

2

3

נכנס לדברים; צועק;מפריע

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פעילות תנועתית / היפראקטיביות

פסיבי; חסר חיות; לרוב בצד

3

2

1

תקין

1

2

3

כספית;לא יכול להפסיק פעילות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 שליטה גופנית / אימפולסיביות

נתקל בדברים ובחבריו

3

2

1

תקין

1

2

3

זהיר מאוד; אובססיבי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בקרה חברתית

מכה; דוחף; מקלל

3

2

1

תקין

1

2

3

מתנצל לכולם; נותן לאחרים לנצלו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. פרטים נוספים שנראים למורה חשובים לדיווח :

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

9. ציין/י כאן לפחות תכונה/תופעה/אירוע חיובי אחד שזכור לך עם הילד !!

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------

מאמרים רלוונטים נוספים

"שתף אותי" - דוגמאות מקרים ותגובות למצבי הכלה בחינוך גופני ובחוגי ספורט

14/08/2022

קרא עוד

מצבי מגבלה

22/04/2021

קרא עוד

קינסיולוגיה ופיסיולוגיה של הנעת כיסא גלגלים

20/04/2021

קרא עוד

כתבי עת מקוונים וכתיבה אקדמית

28/04/2021

קרא עוד

סדנא "צליל מכוון": התאמות להכלה של תלמידים עם מוגבלויות

22/08/2022

קרא עוד

סמינר הכנה ישראלי פלסטיני בנושא סל-גל כדור סל בכיסאות גלגלים לנוער עם וללא מוגבלות

27/04/2021

קרא עוד