facebook tracking pixel
חיפוש סגור
מתעניינים בלימודים?
לימודי CBT

לימודי - CBT מטפלי LICBT

מטפל קוגניטיבי LICBT התנהגותי בעצימות נמוכה

רקע מטפל קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה LICBT:

הגישה הקוגניטיבית התנהגותית  CBT הינה גישה מבוססת מחקר וממוקדת מטרה, בהפרעות מצב רוח (טווח הפרעות חרדה, דיכאון). ב – 20 שנים האחרונות, גישה זו נחשבת כגישת הטיפול המובילה בעולם המערבי ובשנים האחרונות, תופסת מקום מרכזי, גם בארץ.

לאור זאת, קיימת דרישה ההולכת וגוברת למטפלי CBT שישתלבו בקהילה, למתן מענה אפקטיבי לטיפול בהפרעות רגש, נפוצות.

סגל המגמה מטפל קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה LICBT:

יגאל שרון (MScמומחה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, בעל ותק קליני בתחום הטיפול  בבני נוער, ומבוגרים. חוקר ומפתח תוכניות ללימודי CBT בעצימות נמוכה. מדריך ומרצה CBT במכללה האקדמית וינגייט ובבית ספר לחינוך במכללה האקדמית קריית אונו.

מדריך מוסמך לאנשי טיפול מה- Feeling Good Institute מכון המוכר להדרכת אנשי טיפול פסיכולוגי על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי (APA). נמצא במהלך לימודי דוקטורט שבמסגרתו חוקר אלמנטים של מוטיבציה בטיפול CBT. בנוסף יזם של סטארט-אפ בתחום ה CBT הממוחשב.

הדר ורשביק - (MSc מומחית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, בעלת ותק קליני בתחום הטיפול בילדים, בבני נוער, מבוגרים וספורטאים. מטפלת במגוון הפרעות לרבות חרדה ואכילה רגשית. מטפלת קבוצתית במסגרת מומחית  ל C.B.Sport, מטפלת בספורטאים מספורט הישגי ובפנימייה למחונני ספורט בוינגיט. מרצה בארגונים שונים ובקורס "אכילה רגשית", ע"פ עקרונות של CBT בבית הספר לרפואה משלימה "MediWin"  לסטודנטים הלומדים במסלול - נטורופתיה  N.D.

קהל היעד ותנאי קבלה ללימודי LICBT

יתקבלו ללימודים גברים/נשים, בעלי/ות תואר ראשון לפחות (עדיפות תינתן לבעל תואר בפסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, קרימינולוגיה, עבודה סוציאלית, קלינאי תקשורת, טיפול באומנויות, יעוץ חינוכי, רפואה ,תזונאים קליניים, חינוך בלתי פורמאלי, גרונטולוגיה, חינוך והוראה ) בנוסף לבעלי ניסיון מוכח בטיפול אלטרנטיבי, באימון (Coaching), בניתוח התנהגות, בטיפול באמצעות בעלי חיים, מטפלים בתנועה, עובדי בריאות הנפש, עובדים ומתנדבים בעמותות העוסקות בנושאים נפשיים (ער"ן, אנוש, נט"ל וכד). כל מועמד יתבקש לעבור ראיון אישי ולהציג  מכתב המלצה.

•מועמדים שיציגו ניסיון תעסוקתי רלוונטי משמעותי שאינם בעלי תואר ראשון תישקל קבלתם כפוך למבחן קבלה והשלמות.

תוכנית הלימודיםLICBT :

בוגרי התוכנית יתמחו ויוסמכו לטפל ב- חרדה, חרדה חברתית, חרדת בחינות, פוביות פשוטות,  התקפי פאניקה ,דיכאון  וערך עצמי באמצעות פרוטוקולים ייעודיים של טיפול עצמי על פי גישת ה- LICBT.

במהלך לימודי LICBT יקבלו הלומדים כלים יישומיים שפותחו במהלך עשרות שנים ונחקרו לטובת יצירת שינוי אצל הסובלים מקשיים  אלו.

בין השאר נכשיר במיומנויות הדרכה, בפיתוח קשרים עם אנשי מקצוע, גיוס קהל היעד, כתיבת דו"ח טיפול ובניית תיק לכל מטופל, מעקב אחרי התקדמות טיפולית, טיפול בהתנגדויות לטיפול, אמפתיה ובניית קשר טיפולי, יצירת , AGENDA תקשורת מילולית ובלתי מילולית, שימוש במשאביי מידע באינטרנט, כיצד אני מוציא את המיטב מהדרכה, גבולות הגזרה (מה באחריות המטפל).

היקף הלימודים ומתכונת הלימודים:

הלימודים מתקיימים  בשני סמסטרים  (כל יום לימודים, בן  6 שעות )

מבנה התכנית הוא רציף, ועל כל סטודנט/ית השתתף/ת בתכנית במלואה וכסדרה.

תעודה:

לעומדים בדרישות הקורס תוענק  תעודה של מטפל קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה.

לבוגרי התוכנית יוצעו קורסים מתקדמים נוספים להעמקת מיומנויות הטיפול:

1. טיפול לילדים ונוער על פי גישת (COOL KIDS (LICBT.

2. הדרכת הורם על פי גישת ה LICBT.

3. כלים מתקדמים בחשיפות לחרדה מחוץ לחדר הקליניקה.

4. כלים מתקדמים לשינוי הרגלים.

5. טיפול LICBT לבני הגיל השלישי.

למה אצלנו:

לראשונה בישראל וזאת לאור הביקוש הגובר למטפלים קוגניטיביים התנהגותיים (CBT), מציעה המכללה האקדמית וינגייט תוכנית  לימודי CBT שתכשיר מטפלים איכותיים לטיפול נפשי שלא נדרשים להיות פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים קליניים או פסיכיאטרים שיוכלו לטפל בהצלחה במגוון הפרעות רגש בקהילה.

המכללה האקדמית בוינגייט היא מוסד מוכר להשכלה גבוהה. הלימודים במכללה מעניקים הכשרה אקדמית משולבת בהכשרה מעשית.

הלימודים במכללה הם חוויה אקדמית ומקצועית. פעולות חברה ותרבות, אירועים חגיגיים וטקסים בעלי אופי חינוכי ולאומי הם חלק בלתי נפרד בחיי הקמפוס.

*לימודי LICBT מתקיימים ביחידה ללימודי חוץ  בירושלים ( לחץ כאן ), טבריה וקורס מיוחד למגזר החרדי בנתניה

מאמרים CBT:

מדינה בהפרעת חרדה-LICBT הוא הפתרון?

התנהגותיים (CBT) במכללה האקדמית וינגייט

תכנית להכשרת מטפלים התנהגותיים קוגניטיביים בעצימות נמוכה במכללה האקדמית בוינגייט