דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

התמודדות מאמני כדורגל עם מעורבות הורים

שחר גינדי, אלכסנדר פלדמן, אופירה הוניג, שלומית רינת ואיה פלדמן

מאמן נוער במועדון כדורגל הוא בעל תפקיד מורכב בשמשו בעת ובעונה אחת איש חינוך, נותן שירותים ומנהל מקצועי של קבוצה החותרת להישגים כשמולו חניכיו והוריהם. בתחום החינוך מעורבות הורים נתפסת ככלל כחיובית, אך לא מעורבות יתר, ובעיקר לא כאשר הורים מנסים להיות מעורבים בתחומו המקצועי של המורה. במחקר זה נבדקו תפיסות מאמני נוער במועדוני כדורגל את מעורבות ההורים וכן התמודדותם עמה. לצורך המחקר נערכו שמונה ראיונות עם מאמני נוער בכדורגל בחמישה מועדונים, מחיפה ועד גוש דן. מהראיונות בשדה אימון הכדורגל עולה תמונה המוכרת מתפיסות אנשי חינוך ככלל: מאמני הכדורגל מכירים בהיבטים החיוביים של מעורבות הורים, אך מתקשים להתמודד עם ההיבטים השליליים שלה. המרואיינים לא הכירו המלצות של גופים כמו ועדת זליכה להתמודדות עם מעורבות יתר שלילית, וההתמודדות הייתה לרוב מענישה וחסרה ראייה מערכתית רחבה. לסיכום נגזרות המלצות לעבודה מיטבית עם הורים והמלצות להכשרת מאמנים.

 תארנים: מעורבות הורים, אימון, כדורגל

לקריאת המאמר המלא

  • 4140צפיות בעמוד
  • 1הורדות כ- PDF
  • 2צפיות במגזין דיגיטלי