facebook tracking pixel
חיפוש סגור

פינלנד- Haaga Helia 2017

פינלנד- Haaga Helia 2017

פינלנד- Haaga Helia 2017

מאת ד"ר יעל אלמוסני

פינלנד- Haaga Helia 2017

במסגרת תכנית Erasmus  נסעתי לפינלנד באוניברסיטה Hagaa-Helia ב-  VierumakiMini Erasmus.    12 הסטודנטים שהגיעו השנה.

הנושא הכללי היה:  "יצירתיות ופעילות גופנית מותאמת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית". (מש"ה)

 מתוך הנושא הכללי הנושאים שנבחרו היו:

  1. הלמידה הקונסטרוקטיבית בפעילות גופנית מותאמת לאנשים עם מש"ה
  2. מודל ההפנמה בפעילות גופנית עבור אנשים עם מש"ה
  3. יצירתיות ופעילות גופנית

'מטרת החינוך המיוחד היא לטפח את מכלול אישיותו של הילד עם הצרכים המיוחדים, לפתח את משאביו הלא פגומים, הגופניים, השכליים, הנפשיים וההתנהגותיים, להעשירו בידע, לחזק את מידת האוטונומיה שלו על מנת שישתמש במיומנויות ובהרגלים שילמד ולעזור לו להשתלב באופן משמעותי ומכובד בחברה ובעבודה'.

על מנת לאפשר אוטונומיה, הוחלט בשיעורים  להשתמש בסגנון יצירתי תוך כדי עידוד והבניית  פעילויות מעוררות מחשבה .מתחייבות כמה שאלות: האם צעירים עם מש"ה ישכילו להתמודד עם מכלול רחב של אתגרים? האם יש להם היכולת לנצל חירות זאת? התשובה לשאלות האלה היא חיובית. מאחר שיצירתיות היא מאפיין מרכזי של התגובות היום-יומיות האנושיות, הרי היא אינה תלויה ברמת האינטליגנציה של הפרט .

הפעילויות שנבחרו היו רבות.  מוצגת דוגמא של שיעור .

מטרת השיעור: הבנת תפקידיהם של איברי גוף שונים

ציוד: בלונים

שלב הפעילות

ארגון הפעילות ומהלכה

חלק מכין

  • מקצה לקצה: איך ניתן להגיע לקצה השני של האולם אך לא בריצה? חזרו על המשחקים שנלמדו בשיעורים הקודמים.

חלק עיקרי

  • מעיפים בלונים: כל תלמיד מקבל בלון מנופח.
    • העיפו את הבלון כך שלא ייפול על הרצפה.
    • באילו איברים בגופכם ניתן להעיף את הבלון? נסו לפחות 5 איברים שונים.
    • באילו עמדות מוצא ניתן להעיף את הבלון? נסו לפחות ב-3 עמדות שונות.
  • מעיפים בלונים בזוגות:
    • העיפו את הבלון זה אל זה בצורות שונות.
    • העיפו את הבלון זה אל זה, בכל פעם בעזרת איבר שונה.
    • העיפו את הבלון זה אל זה בעמדות שונות.
  • הנחת איברים: הסתדרו בשלישיות. תלמיד אחד מעיף את הבלון בעזרת איבר מסוים. המורה שואל את שאר התלמידים בשלישייה: איך ניתן להניח את אותו איבר (שמעיף את הבלון) על הרצפה בצורה המהירה ביותר? בצורה האיטית ביותר? מחליפים את תפקיד ה'מעיף' בכל פעם.  
  • הפגשת איברים (כל הכיתה): תלמיד אחד מעיף את הבלון. נסו 'להתחבר' יחד לפני שהמעיף תופס את הבלון. בכל פעם התחברו בצורות שונות. מחליפים את תפקיד ה'מעיף'.

 

חלק מסיים

  • התלמידים יושבים על הספסל, וכל אחד חוזר בעל-פה על תוכן השיעור. 
  • ניתן לסיים את השיעור במשחק כמו 'העיפו את כל הבלונים', מבלי שאלה ייגעו בקרקע.
 

מאמרים רלוונטים נוספים

הכשרתון 71 תקצירים

22/07/2018

קרא עוד

קווים מנחים להערכת סגנון שחייה בעולם החינוך הגופני. על שגיאות, על וריאציות ועל מה שביניהן

22/07/2018

סגנון שחייה בעולם החינוך הגופני

קרא עוד

פעילויות מקוונות במסגרת לימודי הכשרה להוראת חינוך גופני

22/07/2018

פעילויות מקוונות במסגרת לימודי הכשרה להוראת חינוך גופני

קרא עוד

לגדול בריא

22/07/2018

לגדול בריא

קרא עוד

גישות שונות בהוראת השחייה

22/07/2018

גישות שונות בהוראת השחייה

קרא עוד

Teaching fundamental motor skills - 3rd edition

22/07/2018

Teaching fundamental motor skills - 3rd edition

קרא עוד