חיפוש סגור

אחרי ימי הקורונה - טיפים לתזונה נכונה

ד"ר סיגל אילת-אדר, שי וייס M.Ed

תקופה מעניינת עברה עלינו בחודשיים האחרונים. תקופה שבה רבים מאיתנו נאלצו להישאר בבית ולהיפרד משגרת היום-יום שלנו. חלקנו שילמו על זה מחיר בעלייה במשקל ואף בהחמרה בגורמי הסיכון. כעת, כשהגענו ל"שגרת קורונה", אפשר ואף כדאי "לחזור למוטב".

אז לכבוד "שגרת הקורונה" החדשה הכנו לכם ארבעה טיפים לתזונה נכונה:

  1. אכילה מסודרת. הבסיס לתזונה נכונה הוא מודעות ותכנון שגרת האכילה בהתאם לסדר היום שלכם. אין נוסחת קסם למספר הארוחות שצריך לאכול ולסוגן. עדיף להימנע מלהגיע למצבי רעב קיצוניים. במקרים אלו אנו נוטים לקבל בחירות לא מושכלות לגבי האוכל שלנו.
  2. הפחיתו צריכה של מזון מעובד. מזון מעובד עתיר סוכר, שומן ומלח מביא איתו קלוריות רבות, גורם לנו לאכול יותר ומעלה את הסיכון למחלות מטבוליות רבות. צרכו את המזון בצורה הקרובה ביותר לצורתו הטבעית, ואם המוצר מגיע באריזה ודאו כי רשימת הרכיבים קצרה ככל האפשר. ירקות, פירות, קטניות ואגוזים הם מרכיבים מצוינים לתזונה נכונה.
  3. צרכו כמות חלבון מספקת. כמות החלבון היומית המומלצת עבור אדם פעיל היא כ-1.2–2.0 גרם חלבון ליום. התייעצו עם איש מקצוע כדי לקבוע את הכמות המדויקת עבורכם, וחלקו את כמות החלבון בצורה הנוחה לכם ביותר.
  4. הכינו רשימת קניות! אנשים אוכלים עם העיניים. כך גם תקצרו את משך זמן הקנייה (השהות בסופר או ההזמנה באינטרנט), תתפתו פחות למבצעים (כן, כן, גם כשקונים באינטרנט אנחנו מתפתים) ו-תחסכו כסף.
  5. סדרו את סביבת האכילה בצורה נכונה. לאחר שעשיתם בחירות מושכלות הגיע הזמן לסדר את המקרר או את המזווה בצורה שתסייע לכם לאכול בריא. אנו נוטים לאכול את הדברים הראשונים שאנו רואים. לכן הקפידו למקם מוצרים כמו פירות וירקות במקום בולט לעין, וחטיפים וממתקים במקום נסתר.

בתיאבון!

 

מאמרים רלוונטים נוספים

סדנת ניווט - רכבי שטח

27/01/2015

קרא עוד

שיקולים פיזיולוגיים וביטויים המעשי לאימון המטבולי בכדוריד לפי נתוני המשחק

05/05/2013

קרא עוד

תרומה שאינה נמדדת במילים

29/12/2013

קרא עוד

פיברומיאלגיה והטיפול ברפואה הנטורופתית

07/11/2012

קרא עוד

קורס התפתחות מקצועית למדריכים - Mind in motion

05/08/2015

קרא עוד

מרכיבים הקובעים את איכות השחייה התחרותית

18/04/2013

קרא עוד