חיפוש סגור

מסלול הוראה

במכללה האקדמאית בוינגייט לומדים סטודנטים רבים כחלק מן מסלול הלימודים הארבע שנתי שלהם, מסלול דו שנתי של הכשרה להוראה. במהלך השנתיים הללו. נחשפים הסטודנטים להוראה בבית ספר בשלל שכבות הגיל: בתי ספר יסודיים, חטיבה והתיכוניים. הסטודנטים  חווים את עצמם כמורים בפועל וכמובן מוערכים על כך בציונים.

בהמשך, במידה וסטודנט ירצה להפוך למורה מן המניין, עליו לעבור סטאג' כלומר מספר שעות מעשיות בבית ספר כמורה בפועל על פי הדרישה של משרד החינוך.
במכללה האקדמית בוינגייט, רוכשים הסטודנטים כלים עיונים הכוללים קורסי מתודיקה וסדנאות הכשרה וכן כלים מעשיים הכוללים התנסות מעשית וימים מרוכזים ועוד.
הסטודנטים מהמכללה האקדמאית בוינגייט מגיעים  במהלך שנת הלימודים  לבתי ספר, אשר רובם הטרוגניים באוכלוסיית התלמידים שלהם ומלמדים אותם שיעורי חינוך גופני בהתאם לדרישות משרד החינוך ,תכנית הלימודים הספציפית של אותה שנה והתאמה והדרישה של צוות החינוך הגופני של אותו בית ספר אליו הם מוצמדים.


נכון להיום, בסמסטר הראשון להוראה מלמדים הסטודנטים מהמכללה האקדמית בוינגייט בבתי הספר היסודיים בכיתות א-ב (הגיל הרך). בין התכנים הנלמדים הם: חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, שילוב תנועות בסיסיות בסביבה הפיסית והחברתית בסמסטר השני , הסטודנטים מלמדים תלמידים מכיתות ג-ו. בין התכנים הנלמדים הם: אתלטיקה, משחקי כדור, משחקי נופש, התעמלות ועוד.
בסמסטר השלישי והרביעי  להוראה, כלומר בשנה השנייה ללימודי ההוראה, עוברים הסטודנטים מהמכללה האקדמאית בוינגייט ללמד בחטיבה העליונה כלומר חטיבת הביניים ובתי ספר התיכוניים כיתות ט-י"ב. בין התכנים הנלמדים: כושר גופני, משחקי כדור, התעמלות, אתלטיקה ועוד.
 מסלול ההכשרה להוראה  הדו שנתי כולל מלבד ימי ההוראה החד שבועיים כולל גם פעם בשנה הצמדה פדגוגית. הצמדה פדגוגית היא תקופה של שבועיים אשר הסטודנטים  מעמיקים את הידע שלהם בתהליך ההוראה ומבצעים הוראה רציפה במשך שבועיים בבית הספר. הסטודנטים מעבירים יחידות הוראה שלמות לתלמידים בתחומי החינוך הגופני השונים על פי בקשת המורה, מקנים ידע בשיעורים מעשיים ועיונים במידת הצורך,מעריכים ומבקרים את תהליכי הלמידה של התלמידים וכן בסופו של היחידה את הישגי הלומדים.
בנוסף, כחלק מתקופת ההצמדה, נדרשים הסטודנטים מהמכללה האקדמאית בוינגייט ליזום,להפיק, ולארגן  תוך שיתוף פעולה מלא של הצוות פרויקט לשכבת גיל נבחרת מבית הספר, בתיאום עם צוות החינוך הגופני של הבית ספר  בתחום הספורט והחינוך הגופני. הפרויקט יכול להיות לדוגמא: יום ספורט, טורניר כדורגל, הפנינג כושר ובריאות, ניווט ספורטיבי ועוד.5. קואורדינציה- היכולת לשלב מספר פעולות מוטוריות לכדי פעילות מוטורית אחת מורכבת תוך תיאום עצבי שרירי.

במכללה האקדמאית בוינגייט מוכשרים הסטודנטים לאימון אנשים מכלל גווני האוכלוסיות לשיפור הכושר הגופני הכללי בהתאם למטרות איתם הגיע אליו המתאמן.  שיפור כושר גופני כללי וגם ספציפי ניתן להשיג גם בחדר כושר  תוך תוכנית אימונים מדויקת ומותאמת  וגם באימונים בחוץ, באצטדיון, בטיילת או בפארק.


בוגרי קורס כושר גופני וחדר כושר מאת המכללה האקדמאית בוינגייט , יהיו בעלי הידע להפעיל חדר כושר ולהתאים תוכנית אימונים , למתאמנים מתחילים, מתקדמים וספורטאים עם מטרות מאוד ספציפיות.

מאמרים רלוונטים נוספים

טכניקות אימון, הכושר הגופני ותפקידו של מדריך בהורדת ידיים

09/01/2020

קרא עוד

קורס מדריכי שחייה במכללת וינגייט

03/03/2014

קרא עוד

יציאה מעבדות לחרות - טיפול בהפרעת פאניקה ואגרופוביה

01/04/2015

קרא עוד

מהו אימון אישי ואיך הוא משנה חיים

14/11/2013

קרא עוד

מיזם הסל-גל: מבני נוער פעילים בשילוב מהופך לשחקני נבחרת ומורים

21/02/2017

קרא עוד

למה חשוב לטייל בחו״ל עם מדריך טיולים מוסמך

25/06/2015

קרא עוד