facebook tracking pixel
חיפוש סגור

אז מה אם יורד גשם בחוץ ?!

הורדת העמוד כקובץ- pdf | הורדת העמוד כקובץ word

מחבר:  גרשון קום.  מרכז את הקורס תנועה-טיפולית במכללה האקדמית בוינגייט.

 
אופיר (שם בדוי) בן 46  סובל מעודף משקל , החל לפני חצי שנה בפרויקט אישי של "הורדת משקל והתרעננות פיזית ומטאלית" . לצורך כך רכש מנוי למרכז הספורט באזור מגוריו. לשמחתו ושמחת מקורביו – התוצאות נראות. אופיר הפחית ממשקלו כמות נכבדת של קילוגרמים ואף חלו שינויים מרעננים בהיבט המנטאלי. התוצאות המהירות והמשובים החיוביים - עודדו אותו להתמיד באימוני כושר.
לאחרונה  עם בוא החורף, אופיר מוטרד משני גורמים שלא הכיר, העומדים בדרכו החדשה ופוגעים בשגרת אימוניו. שני גורמים המגיעים בחבילה המכונה: עונת החורף.
א. ירידה בטמפרטורה וגשם גורמים לרובינו להתכנס אל תוך מרבצנו בבית והמוטיבציה לצאת לאימון - יורדת.
ב. מידת התנועתיות בשגרה היומיומית - בעונת החורף - יורדת.
לשני גורמים אלה השלכות מרחיקות לכת העלולות לגרום לירידה במרכיבי הכושר הגופני , לעלייה במשקל והתרחקות מאורח חיים ספורטיבי - העלולה להפוך לשגרה.
הצעתי לאלה המתמודדים עם ירידה במוטיבציה לצאת לאימון - אל תתמודדו ! ההפך, תזדהו עם התחושות. לא תמיד חייבים ללכת לחדר הכושר ואין צורך ברכישת עזרי אימון לבית. אז מה כן ?

לפני אלפי שנים - במזרח הרחוק פותחו תורות תנועות גוף יעילות המתאימות לכולם ללא תלות בגיל, מצב פיזי ונפשי. התורמות בהיבט פיזי ונפשי. לדוגמא : Shin-Sen-Do (שיטה הנלמדת בקורס תנועה טיפולית במכללה האקדמית בוינגייט),  דו-אין , טאי צ'י , קונג פו, קראטה ומגוון שיטות לחימה נוספות שבהיבט התנועתי הן יעילות גם ביישום בריאותי ללא קשר להיבט לחימתי.

בהיבט הפיזי הן תורמות לפחות בארבעה עניינים:
א. הפעלת כל מיפרקי התנועה בכל מישורי התנועה שלהם.
ב. התרגילים בשיטות אלה כרוכים במתיחות – התורמים לשכלול בתפקוד המפרקים וברמת האלסטיות של השרירים ובזרימת הדם.
ג. התרגול כרוך במיומנויות קואורדינציה - התורמות להעלאת רמת התפקוד המוטורי.
ד. התרגול התנועתי משלב נשימה עמוקה המחליפה את הנשימה הרדודה היומיומית .
ה. התרגילים בשיטות אלה מגרות בראיית הרפואה הסינית את המרידיאנים ונקודות ההשפעה שעליהם; עניין המגביר את החיוניות של התפקוד הפיזי.

בהיבט המנטאלי ניתן לציין :
א. מתיחות משחררות ומרפות בעיקר טונוס שרירים - מגמה הפוכה למתרחש בעת סטרס אישי.
ב. נשימה עמוקה מסייעת גם לונטילאציה רגשית. לדעת פיסכואנליטים - רגשות העכורים  נוצרים בבטן ויש לתעל אותם משם שאם לא כן עלולות להתפתח פתולוגיות פיזיות כדוגמת מעי רגיז, אולקוס.
ג. עניין המרידיאנים המוזכר בהיבט הפיזי - נכון גם להיבטים נפשיים. הרפואה הסינית רואה את ההיבט הפיזי והנפשי כמכלול אחד.
ד. תרגול להפעלת כלל מערכות הגוף - מעלה את המודעות העצמית.

בכדי ליישם את רעיון מאמר זה - אני ממליץ לחקור ולבדוק מגוון שיטות תנועה ולוודא שהשיטה המתורגלת היא אכן ממצה מבחינה השפעה על גוף ונפש.
אתם מוזמנים להתנסות כאורחים בשיטה אפקטיבית:
Shin-Sen-Do במסגרת אימוני הקורס תנועה טיפולית המתקיים במכללה האקדמית בוינגייט.
 

מאמרים רלוונטים נוספים

פחמימות מורכבות בחורף

30/11/2014

קרא עוד

אירגון חופשה בעזרת מורה דרך מקצועי

26/01/2014

קרא עוד

מדריך ספורט

16/06/2014

קרא עוד

"הפוגות או לא להיות" – אימוני הפוגות לשיפור יכולת ריצה בקרב רצים למרחקים ארוכים

04/01/2015

קרא עוד

התנסות מודרכת בהוראה עפ"י דגם של "בית ספר לפיתוח מקצועי" - Professional Development School

09/12/2014

קרא עוד

גאדג'טים לתחום הספורט

23/03/2014

קרא עוד