facebook tracking pixel
חיפוש סגור

מערך שיעור לחג החנוכה בנושא פירמידות קבוצתיות

מאת: ד"ר נועה חורש

תיוגים : דימוי הגוף, חנוכה, היבטים חברתיים, חגים, התעמלות, מערכי-שיעור

שנת פרסום: 2019 | תאריך פרסום: 15.12.2019 | תאריך עדכון אחרון: 15.12.2019

  1. תקציר:

    שיעור בסמלי חג החנוכה

חלק מכין

תופסת נרות: ילד אחד הוא התופס (אנטיוכוס) וכל יתר הילדים (המכבים) רצים במרחב מוגדר. מי שנתפס מבצע עמידת נר. על מנת להציל אותו יש "לכבות" את הנר על ידי נשיפה על כפות הרגליים שלו.

חימום סטטי עם שירי חנוכה

הילדים עומדים פרונטלית מול המורה בשורות. מפעילים מחרוזת שירי חנוכה.

המורה מדגימה לילדים תרגילי חימום ומתיחות לפי קצב המוסיקה: סיבובי ראש, סיבובי ידיים לפנים ולאחור, מתיחות וניעות של חגורת הכתפיים, סיבובי כפות ידיים, מתיחות של שרירי הירך האחוריים והקדמיים, סיבובי כפות רגליים ומתיחות בהקשתה לגב התחתון.

 

פירמידות בשמיניות

הכיתה מתחלקת לקבוצות של 9 ילדים בקבוצה (מינימום). כל קבוצה מקבלת כמה מזרנים אישיים שיחוברו בפינה כלשהי באולם.

כל קבוצה צריכה להכין פירמידות קבוצתיות של חנוכיות אנושיות, שבכל חנוכייה יש 8 קנים זהים בגובהם ושמש אחד גבוה יותר או נמוך כולם מכולם. (במידה ויש בקבוצה יותר מ-9 ילדים, לא כולם משתתפים בכל פירמידה, אלא עוזרים בארגון)

בוחרים שיר חנוכה קצר, או חלק משיר.

כשהפירמידה מוכנה, שאר ילדי הכיתה צריכים לשיר את השיר, והפירמידה צריכה להחזיק מעמד עד לסיום השיר. אם החזיקו מעמד, מקבלים נקודה.

אסור לחזור על פירמידה שקבוצה אחרת כבר הציגה.

מערכים דומים

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 1 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: מגע על ידי כדור, פגיעה בקצב שלי, מודעות גוף לפגיעה באיברים שונים

הוראה ולמידה

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 2 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: פגיעה על ידי כדור במסגרת משחק, שילוב מושג - פגיעה/יריבות. מודעות להבדל הרגשי של פגיעה באיברים שונים, כיצד אני מגיב לפגיעה?

הוראה ולמידה

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 3 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: שילוב המושג פסילה, ההשפעה של "יריבות" על עוצמת הפגיעה, העצמת הנפגע, המשגת התגובה הרגשית מודעות להבדל הרגשי של פגיעה באיברים שונים, כיצד אני מגיב לפגיעה?

הוראה ולמידה

קרא עוד

יחידת הוראה - שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי: שיעור מספר 4 מתוך 4

מאת: איתי איתמר

נושא השיעור: העצמת הנפגע בתוך משחק מלא. השלכת מסקנות מתוך המערך על משחקים אחרים/סיטואציות אחרות בחיים. סיום בעיבוד קבוצתי רגשי, יצירת מרחב בטוח לשיתוף

הוראה ולמידה

קרא עוד