facebook tracking pixel
חיפוש סגור

השפעת העצימות של פעילות גופנית אירובית אקוטית על היכולת הקוגניטיבית הפלואידית

מאת: ד"ר מיטל שבת-סימון, ד"ר גילי יוסף, גב' גלית שביט

תיוגים : יכולת קוגניטיבית, למידה, פעילות גופנית, מנוחה, סטודנטים לחינוך גופני

שנת פרסום: 2019 | תאריך פרסום: 16.08.2019 | תאריך עדכון אחרון: 16.08.2019

  1. תקציר:

    לפעילות גופנית יתרונות בריאותיים מוכחים רבים עבור גוף האדם, ולעומת זאת מידת השפעתה על היכולת הקוגניטיבית אינה ברורה. בין היתר נושא זה עולה בהקשרים שבהם פעילות גופנית מתבצעת בזמן פעילות קוגניטיבית או לפניה, כמו במהלך לימודים בבתי הספר. מחקר זה בדק את השפעתה של פעילות גופנית אקוטית (עצימה אל מול מתונה) על היכולת הקוגניטיבית.

סטודנטים לחינ"ג

 

רקע

לפעילות גופנית יתרונות בריאותיים מוכחים רבים עבור גוף האדם, ולעומת זאת מידת השפעתה על היכולת הקוגניטיבית אינה ברורה. בין היתר נושא זה עולה בהקשרים שבהם פעילות גופנית מתבצעת בזמן פעילות קוגניטיבית או לפניה, כמו במהלך לימודים בבתי הספר.

מחקר זה בדק את השפעתה של פעילות גופנית אקוטית (עצימה אל מול מתונה) על היכולת הקוגניטיבית.

 

שיטה

במחקר זה השתתפו 31 סטודנטים לתואר ראשון בחינוך גופני במכללה לחינוך במרכז הארץ.

משתתפי המחקר נתבקשו להגיע לשלושה מפגשים שבהם ביצעו פעילות גופנית (עצימה, מתונה ומפגש מנוחה), ומיד לאחר מכן מבדק קוגניטיבי (מבחן המטריצות של רייבן). ההבדל בין הקבוצות נמדד בעזרת מבחן T בעזרת תוכנת SPSS.

 

תוצאות

הישגי הסטודנטים במבדק רייבן היו נמוכים באופן מובהק (3.19±2.15,p<0.05 ) לאחר פעילות גופנית עצימה (80% HRRMAX) לעומת הישגיהם במבדק לאחר מנוחה (4.32±2.26).

לא נמצאה השפעה של פעילות גופנית מתונה (60% HRRMAX) על תוצאות מבדק רייבן (4.32±2.34) בהשוואה למפגש המנוחה.

 

מסקנה

מחקר זה תומך בגישה הטוענת שאין מניעה לשלב שיעורי חינוך גופני במערכת השעות האקדמית, ובלבד שרמת המאמץ בהם לא תהיה עצימה.

 

למאמר באתר רוח הספורט

ראו גם:

כך משפיעה פעילות גופנית על המוח שלנו ועל הזיכרון

 

מערכים דומים

תוכנית הכשרה להוראה אקדמיה–כיתה: יתרונות וקשיים על פי תפיסתם של סטודנטים להוראת החינוך הגופני

מאת: פרופ' סימה זך, ד"ר מרית שטרומר

תוכנית הכשרה להוראה אקדמיה–כיתה

הוראה ולמידה

קרא עוד

חינוך גופני כמקדם פעילות גופנית של תלמידים מעבר למסגרת בית הספר

מאת: Juho Polet , Mary Hassandra, Taru Lintunen, Arto Laukkanen, Nelli Hankonen, Mirja Hirvensalo, Tuija Tammelin, Martin S. Hagger

חינוך גופני כמקדם פעילות גופנית של תלמידים מעבר למסגרת בית הספר

אורח חיים פעיל ובריא

קרא עוד

הוראה ולמידה

טכנולוגיה בחינוך

קרא עוד

מדוע המחול בבית הספר חשוב באותה המידה כמו המתמטיקה?

מאת: Sir Ken Robinson, Lou Aronica

מדוע המחול בבית הספר חשוב באותה המידה כמו המתמטיקה?

הוראה ולמידה

קרא עוד