חיפוש סגור

תרגילי מוח - למידה מבוססת תנועה לתפקוד מיטבי!

בעידן המודרני בו ידע הוא כוח! הפכנו להיות חברה שצורכת ידע לפני תנועה ופעולה.  תלמיד בגיל גן ובית-ספר החווה קשיים בין אם ברמה התנהגותית ובין אם ברמה הלימודית ואחרת אינו מקבל מענה לפני שעובר אבחון או בדיקה אצל איש מקצוע. רק לאחר הממצאים יוכלו ההורים לקבל שם לתופעה או תופעות שחווה הילד ולהעניק לו פתרון.

תהליך זה נוגד את תהליך הלמידה הטבעי הטמון בנו המבוסס על ניסוי וטעייה בכייף ובהנאה. כאשר תינוק נולד הוא בתהליך למידה מתמשך. הלמידה נעשית בתחילה דרך רפלקסים ראשוניים כמו גלאנט, פלמר, רוסו, נשימה ועוד. רפלקסים אלו נועדו לתת כלים אוטומטיים לתינוק הרך שנולד על מנת לשרוד בחודשים הראשונים לחייו.  לכל רפלקס ראשוני יש מחזור חיים שבסיומו נטמע לתוך תנועה או נכחד. כאשר התנועה מתפתחת באופן תקין ומלא ישפיע הדבר על התפתחות תאי המוח כך שהתינוק יכול לתפקד באופן מיטבי.

לעיתים, רפלקסים ראשוניים ממשיכים לפעול מעבר לזמן שתוכננו והדבר משפיע לרעה על המשך התפתחות תקינה של התינוק והילד. במצבים אלו, רוכש התינוק הרגלים שאינם תואמים את ההתפתחות הרגילה וכך נוצרים בין היתר עיכובים התפתחותיים או בשלב מאוחר יותר מה שנהוג לקרוא בעיות קשב וריכוז ואפילו קושי בהתנהגות וכישורים חברתיים.  

על פי הגישה החינוכית בתרגילי מוח Brain Gym ® תפקוד לקוי מצביע על חוסר איזון בין גוף (תנועות מוטוריקה גסה ועדינה), רגש (התפרצויות בלתי נשלטות, פחד וחרדה, כישורים חברתיים), שכל (חשיבה ותקשורת, הבנה, הפרדה בין עיקר לטפל).

ד"ר פול דניסון מפתח השיטה גילה את המושג גישה לשדה האמצעי של הראייה/השמיעה/המישוש/התנועה; השטח בו אנחנו לומדים לתאם את השימוש של שתי העיניים, שתי האוזניים, שתי הידיים שלנו ושני צידי הגוף. תפקוד ממרחב זה מעניק לנו הרגשה של אנרגיה, חיות וסנכרון. אנו זקוקים לתבניות תנועת כל-הגוף שתהיינה מבוססות בגזע המוח כבטוחות ואוטומטיות, כך שתהיה להן גישה ראשונית למערכת העצבים עבור גישה לשדה האמצעי לתיאום תנועת כל-הגוף. 

חדש - תכנית בלעדית בישראל, במכללה האקדמית בוינגייט: מסלול לימודים למדריכי שיטת תרגילי מוח  ® Brain Gym תכנית מקיפה בת 280 שעות אקדמיות אסטרטגיות לפיתוח למידה וכלים לחשיבה יצירתית ושיפור זיכרון, כלים לשיפור יכולות ומיומנויות למידה להתמודדות במצבים משתנים בבית-הספר, בבית, בחברה ועוד בדרך פשוטה, מהירה ויעילה!

לפרטים נוספים אודות הקורס לחצו כאן 

מאמרים רלוונטים נוספים

תסמונת העייפות הכרונית והטיפול ברפואה הנטורופתית

07/11/2012

קרא עוד

כתב היד מספר: האם אני באמת אובייקטיבי כפי שאני חושב?

04/02/2015

קרא עוד

המלצות למתמחה בשנה"ל תשע"ד

28/01/2014

קרא עוד

תוכנית חדשה להכשרת מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים (CBT) במכללה האקדמית וינגייט

04/08/2013

קרא עוד

חשיבות צום יום-הכיפורים וטיפים לעבור אותו בשלום

02/09/2013

קרא עוד

חציית קווי האמצע – הקשר בין תנועה ללמידה

03/09/2019

קרא עוד