דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכלה, עיצוב אוניברסלי והתאמה בחינוך הגופני

ישעיהו הוצלר

המכללה האקדמית בוינגייט

במאמר דעה זה מוצגים עקרונות של מודלים עדכניים במערכות רווחה, בריאות וחינוך שמאפשרים פיתוח תורה של הכלה והתאמה בפעילויות של חינוך גופני וספורט במסגרות פורמליות ולא פורמליות. על סמך המודלים מוצגים תהליכים של ניתוח משימות תנועה שמאפשרים למורה/מאמן לבחור מסגרת פעילות הולמת ודרכי פעילות מתאימות כדי לאפשר נגישות והכלה של משתתפים עם מוגבלות בפעילות גופנית. בדרך זו יהיה ניתן לסייע לקידום אורח חיים פעיל ובריא ולהקטין סיכוני בריאות שאוכלוסייה זו סובלת מהם בשיעור ניכר מזה שהאוכלוסייה הכללית סובלת מהם.

תארנים: שילוב, צרכים מיוחדים, למידה, נגישות, מוגבלות

לקריאת המאמר המלא

Inclusion, Universal Design and adaptation in physical in physical education

Y. Hutzler

In this viewpoint article, principles are described within the frameworks of welfare, health, and education, promoting the development of a theory of inclusion and adaptation within formal and informal physical education and sport participation networks. Based on the models proposed, processes of movement task analysis are presented, enabling the teacher/coach to select an appropriate setting and useful actions for promoting accessibility and inclusion of participants with disabilities in physical education. Utilizing these principles and processes may facilitate the attainment of a active and healthy lifestyle for persons with disabilities, and reduce health hazards, of which this population is particularly at risk.

Descriptors: Inclusion, special needs, learning, accessibility, disability

  • 4583צפיות בעמוד
  • 10הורדות כ- PDF
  • 9צפיות במגזין דיגיטלי