דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הקשר בין רמת הפעילות הגופנית והמגדר לבין הישגים לימודיים בקרב תלמידי תיכון בישראל

מירי שחף, יעקב כץ ואלה שובל

מחקרים רבים עסקו בקשר שבין פעילות גופנית לבין הישגים לימודיים. מטרתו של מחקר זה לבחון את הקשר בין מגדר לעיסוק בפעילות גופנית ברמות שונות (פעילות גופנית הישגית, פעילות גופנית לא הישגית והיעדר פעילות גופנית) לבין הישגים לימודיים בקרב תלמידי תיכון. במחקר השתתפו 170  תלמידים בקבוצת פעילות גופנית הישגית (107 בנים, 63 בנות), 185 בקבוצת פעילות גופנית לא הישגית (79 בנים, 106 בנות) ו-136 בקבוצה שאינה עוסקת בפעילות גופנית (32 בנים, 104 בנות).

מתוצאות המחקר עולה כי קיימת אינטראקצייה של קבוצה x מגדר. הממצא הבולט ביותר היה שהבנות אשר עוסקות בפעילות גופנית הישגית היו בעלות ההישגים הלימודיים הגבוהים ביותר, ואילו הבנים העוסקים בפעילות גופנית הישגית היו בעלי ההישגים הנמוכים ביותר. ייתכן כי הסיבה לכך נעוצה בלגיטימציה הניתנת לבנים לעומת הבנות בכל הנוגע לעיסוק בפעילות גופנית הישגית.

תארנים: פעילות גופנית, מגדר, הישגים אקדמיים, תלמידי תיכון.

לקריאת המאמר המלא

  • 5546צפיות בעמוד
  • 0הורדות כ- PDF
  • 0צפיות במגזין דיגיטלי