דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 20/07/2010

סיכום מפגש בין מנחים להוראה בשנה ב' לבין מורים מאמנים בנושא הצמדה שנה ב' - כתב: ד"ר שלמה טוראל

מוכנות להוראה: מרבית הסטודנטים באו מוכנים מבחינת היכולת לתכנן יחידות הוראה בצורה כללית, אך הבעיה הייתה בכתיבת התכנים, הדרגתיות בתכנים  וההתאמה ללומדים. ניכר מחסור  בידע בכל הקשור לחומרי ההוראה. כנראה בגלל הצמצום בשעות של המקצועות המעשיים. 

המורים המאמנים ציינו שהתגלו קשיים אצל הסטודנטים בשליטה בתכנים (בהוראת משחקי כדור/א"ק /התעמלות) וביכולת להתאים את התכנים לגיל הלומדים, כנראה בשל המעבר החד שבין כיתות א' – ב' בסמסטר הראשון לכיתות ג' – ו' בסמסטר השני. השפה המקצועית די דלה. 
נראה שהקשיים של הסטודנטים בהוראה נובעים בעיקר מהזמן הקצר העומד המוקדש להכשרה להוראה ומכך שהסטודנטים לא נחשפים ללמידת הענפים הדרושים בהיקף הנדרש. הועלתה בקשה לנסות לראות היכן ניתן בכל זאת להיטיב את תהליך ההכשרה ביחס לשינויים שהמכללה עוברת. 
המורים המאמנים ציינו שמרבית הסטודנטים הגיעו מוכנים בכל הקשור לכתיבת המערכים. חלקם בא עם מוטיבציה רבה עם רצון ללמוד והאחרים פחות. כיוון שהיו מספר מקרים של אי הקפדה על נהלים בכל הקשור לאיחורים והיעדרויות חשוב להדגיש את התקנון של ההצמדה.
המורים המאמנים ציינו בחיוב את הקשר שנוצר במהלך ההצמדה בין הסטודנטים לבין הילדים.
שיחות משוב: התנאים ביום ההוראה אינם מאפשרים לשבת עם כל סטודנט וסטודנט לשיחת משוב ממושכת. אי לכך המשוב ניתן במעבר בין שיעור לשיעור "מסרים על הדרך", בצפייה מהצד עם הסטודנטים הצופים ולעיתים כאשר מתבטלת פעילות אחרת ו/או בסוף יום ההוראה. המשוב הינו ממוקד ביותר. חלקם מעדיפים משוב אישי בפרטיות ללא נוכחות הסטודנטים האחרים וחלקם מעדיפים לתת משוב בקבוצה.  כולם חשבו שהדרך האופטימאלית למשוב תלויה בהתאם באופי הסטודנט.
מעורבות בבית הספר ופרויקטים:  הובהר כי הסטודנטים אינם מוכשרים להפקה מלאה של פרויקטים כפי שהדבר היה בעבר כיוון שתוכנית ההכשרה הותאמה לצמצומים. ההנחיה כיום היא, שהמורה המאמן יתכנן ויפיק את הפרוייקט והסטודנטים יהיו שותפים פעילים לתהליך, לתכנון, לאחריות. באופן כללי קיימת נטייה שלא לשלב את הפרויקט בתקופת ההצמדה, אלא לקראת סוף השנה, בכדי שלא לפגוע בהתנסות המעשית. אולם, הודגש כי אם קיים פרויקט בית ספרי ייחודי ומשמעותי אשר תוכנן קודם לכן ע"י בית הספר, ניתן לראות בזאת תרומה להכשרת הסטודנט גם אם הדבר פגע מעט ברצף יחידות ההוראה.
 

מאמרים רלוונטים נוספים

טאץ' דאון או "הנח את הכדור מעבר לקו"/ ד"ר איציק רם

20/07/2010

קרא עוד

סיכום מפגש בין מנחים להוראה בשנה ב' לבין מורים מאמנים בנושא הצמדה שנה ב' - כתב: ד"ר שלמה טוראל

20/07/2010

קרא עוד

טקטיקה למשחק "כדורגל אנושי/ כדורגל ללא כדור"

20/07/2010

קרא עוד

חדשות, כנסים ופעילויות עתידיות במסגרת ההכשרה להוראה

20/07/2010

קרא עוד

הרשמה להכשרתון

05/12/2010

קרא עוד

הצמדה שנה ב'

20/07/2010

קרא עוד