הכשרת מטפלים בתנועה ובאמנויות

רקע
התכנית מזמינה אנשי מקצוע בעלי חזון ותשוקה מהלב, הרואים בהתפתחותם האישית והמקצועית מנוף להגשמה עצמית, ערכית וחברתית, והמאמינים במימוש הייחודיות של כל אדם כדרך לתרומה לעצמי ולחברה.

ראש התכנית
ד"ר היילי רוזנבלום     

הקורס מיועד
לבוגרי תואר ראשון ומעלה במקצועות ההוראה והטיפול – מנהלים, מורים, מחנכים, מורים לחינוך מיוחד, יועצים חינוכיים. לימודי מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, תאוריות אישיות, פסיכופתולוגיה.

תכנית הלימודים
מטרת התכנית הכשרת מטפלים בתנועה ובאומנות באמצעות התפתחות אישית ומקצועית , רכישת כלים מקצועיים לטיפול, להנחיית קבוצות טיפוליות ולהוראה יצירתית כמענה לקשים רגשיים חברתיים-התנהגותיים ולימודיים גישת התכנית מבוססת על תפיסות פסיכולוגיות, אנליטיות וחינוכיות ועל תרפיה הרואה באומנות כלי טבעי וראשוני שבאמצעותו מביעים בני האדם את עצמיותם הייחודית ויוצרים תקשורת עם הסביבה. תהליך הלמידה בתכנית מאפשר ללומד לגלות את הכוחות הפנימיים הטמונים בו, להצמיח אותו כאיש מקצוע מקבל, מכיל ואמפאטי.     

היקף הלימודים
התכנית כוללת שני מסלולי התמחות בתרפיה
תרפיה באמנות
תרפיה בתנועה
משך הלימודים התכנית כוללת 1,100 שעות אקדמיות במשך שלוש שנים. בשנה השנייה והשלישית הכשרה מעשית בת 900 שעות בליווי הדרכה. מועדי הלימודים ימי א בשעות 08:30–15:30 וסדנאות חוויות בימי שישי/חמישי ובמהלך חופשות


תעודות
לעומדים בדרישות התכנית מוענקת תעודת מטפל באמנויות או בתנועה מטעם בתי הספר ללימודי תעודה והשתלמויות של המכללה האקדמית בוינגייט.

למה אצלנו
המכללה האקדמית בוינגייט היא מוסד מוכר להשכלה גבוהה. הלימודים במכללה מעניקים הכשרה אקדמית המשולבת בהכשרות מקצועיות בתחומי התנועה, האימון, השיקום, הספורט וההוראה. הלימודים במכללה הם חוויה אקדמית ומקצועית. פעולות חברה ותרבות, אירועים חגיגיים וטקסים בעלי אופי חינוכי ולאומי הם חלק בלתי נפרד מחיי הקמפוס.          

ראיון עם ד"ר היילי רוזנבלום בתכנית "הערב החדש"

תכנית לימודים להשלמות בתחומי התנועה והאמנות

פירוט תכנית ההשלמות

טקס חלוקת תעודות מטפלים בתנועה ואמנות

יום פתוח שיקום הוליסטי

עוד מפעילותנו

מאמר מאת אלון האס - בנוגע להסדרת המקצוע. לכניסה למאמר - לחצו כאן

הכשרת מטפלים בתנועה ובאמנויות         
 
 

צוות התכנית להכשרת מטפלים בתנועה ואמנויות ושיקום הוליסטי

ד"ר היילי רוזנבלום

 ראש התכנית להכשרת מטפלים בתנועה במכללה האקדמית וינגייט ואמנות  מרכזת מחקר בתחום רגשות בהכשרה מקצועית במכללה האקדמית וינגייט ובמכון מופת" .  יוזמת ומנהלת " המרכז הישראלי לשיקום באמצעות אמנויות"  ע"י עמותת א.ד.מ -אמנות דרך מעשה ( 1993) וכתבה את  הצעת חוק שיקום חולי נפש (1997) . תכנית השיקום פעלה בשיתוף פעולה עם תכנית השיקום באמנויות בגרמניה " הארגון הפסיכיאטריה הדינמית " (WAPD)  והוכרה ע"י ארגון האירופאי לשיקום באמצעות אמנויות ( EUCREA) . חוקרת ומרצה בכנסים בינלאומיים בתחום הרגשות  בטיפול ,שיקום והכשרה להוראה.   

 ד"ר דברת הראל  

מרצה בתכנית להכשרת מטפלים בתנועה ואמנות במכללה האקדמית וינגייט. מפתחת תוכניות לטיפול מבוסס אמנויות לאנשים עם דמנציה ובני משפחותיהם, ביניהן תיאטרון אוטוביוגרפי טיפולי ותיאטרון בובות טיפולי. מרצה ומנחת סדנאות בכנסים בארץ ובחו"ל. זוכת פרס המכון הבינלאומי להעלאת זיכרונות וסקירת חיים, אוניברסיטת ויסקונסין-סופריור, ארה"ב.

ד"ר נורית צדרבוים

 יוצרת וחוקרת רב תחומית. אמנית חזותית, משוררת, אוצרת, חוקרת, מסאית, מרצה ויועצת אמנות.

מרצה בכירה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות בנתניה - ASA, מרצה במסלול להכשרת מטפלים בתנועה ואמנויות  במכללה האקדמית בוינגייט. בעבר 'ראש המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות במכללת הגליל המערבי'

ד"ר עפרה ולטר

 אשת חינוך חוקרת ומנחת סמינר מחקר תואר ראשון ושני, מכשירה עובדים סוציאליים בגישות התערבות מתחום התנועה והרוח ככלי לעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות. פיתחה שיטה עם מכון שפילמן לטיפוח יכולות קריאה וכתיבה בעזרת תצלומים. עפרה מכשירה ומלמדת תנועה וגישות רגשיות חברתיות לאוכלוסיות רגילות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, דימוי גוף ורווחה אישית. מורה ליוגה ומשלבת את תרגול יוגה מדיטציות ופוקוסינג ככלי לטיפוח יכולות למידה, וטיפוח יכולות רגשיות וככלי לשחרור חסמים רגשיים ושינוי תודעה. מאמריה של ד"ר עפרה העוסקים בתחום האינטלגנציה הרגשית בהשכלה הגבוהה ובגיל הרך, גישות לקידום יכולות רגשיות באמצעות תנועה זוכים לעניין רב בארץ ובעולם. כיום שותפה במיזם ליוזמות חברתיות בארסמוס עם הדסק האירופאי בו שותפים חוקרים מהודו מאוניברסיטת KII ומאוניברסיטת Savitribai phule pun

ד"ר יעקב גל-אור PHD

 -מומחיות בפסיכולוגיה חינוכית קלינית   MA -פסיכולוגיה קלינית של הילד city university of new York     university of Pittsburg- PHDפוסט- דוקטורט Jewish childcare association of New York- פסיכולוג בפנימייה צבאית המכשירה לקצונה. מרצה במכללות לוינסקי בית ברל .פסיכולוג של מכללת וינגייט (טיפול בתלמידים וצוות המורים) .מרצה במכללת וינגייט בתחומים: פסיכופתולוגיה פסיכולוגיה של הילד עם מוגבלויות, הכשרת מטפלים בספורט טיפולי הכשרת מטפלים באמצעות תנועה ואמנויות. פרסם ספרים ומאמרים בכתבי עט בישראל ובחו''ל. מציג  בכנסים תוצאות מחקרים בתחומי ההתמחות

כרמית ליבנה – זיו

 MA תרפיסטית בתנועה, מדריכה  רשומה  בי.ה.ת ומנחת קבוצות אימפרוביזציה בתנועה ושילוב אומנוית, ריקוד ויוגה נשית. מרצה מדריכה ומרכזת את המסלול לתרפיה בתנועה במכללה האקדמית ובינגייט. עובדת כתרפיסטית במתיא דרום השרון עם ילדים ונוער בחינוך המיוחד והרגיל עם יוצרת ריקוד היוגה הנשית ,לקויות מורכבות וילדי שילוב. מנחה קבוצות נשים באימפרוביזציה בתנועה. שיטה המשלבת בין יוגה נשית לריקוד אימפרוביזציה בתנועה וחיבור רגשי. מדריכה ומכשירה ת שיטת סטודנטיות לטיפול בתנועה במסגרת מכללת וינגייט ומכללת סמינר הקיבוצים. קליניקה בסטודיו בהוד השרון לנשים, נוער וילדים. מנחה סדנאות בכנסים כמו Art as therapy, ובנוסף מעבירה קורסים וסדנאות: מכללת בית ברל, מכללת ליפשיץ, מכללת סמינר הקיבוצים ומכללת וינגייט. בתהליך הכשרה כפסיכותרפיסטית פסיכואנליטית.

 אלון האס

מטפל באומנות, מדריך (י.ה.ת), בעל תואר שני בחינוך (ייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד), משמש כמטפל, מדריך, מנחה ומרצה במספר מוסדות: המכללה האקדמית בוינגייט, האוניברסיטה הפתוחה, ביטוי שלוחת אוניברסיטת בר אילן, מכללת לוינסקי, מכללת אורות ובמכון לחינוך עצמאי בחינוך החרדי. מומחה ללמידה (מכון פיר"ם) ובמיוחד בתחום פיתוח הניהול העצמי אצל מבוגרים לקויי למידה באמצעות יצירה והבעה.

 מיכל בן טובים

מטפלת בתנועה , עובדת סוציאלית קלינית לילדים ומבוגרים, הדרכות הורים וטיפול דיאדי. מרצה במכללה האקדמית וינגייט קורס מבוא לטיפול בתנועה, מרצה בהשתלמויות לאנשי חינוך וטיפול בתחום שילוב האומנויות בחינוך ובטיפול . מנחה סדנאות בטיפול בתנועה וצבע  בימי עיון, כנסים, בארץ  ובחו"ל . מפתחת  " גוונים בתנועה" מודל בטיפול בתנועה ובצבע, המסייע בפיתוח וויסות והעצמה בקרב ילדים ומבוגרים.  המודל  מבוסס על יסודות הטיפול בתנועה ואלמנטים משיטתו הלא מילולית של ד"ר ג'ורג' שטרן. 

 מאיה לב ארי  

פסיכותרפיסטית בשילוב דרמה וסיפור, ומטפלת דיאדית. מדריכה מוסמכת יה"ת. מרצה במכללת וינגייט בתחומים: גישות יישומיות ותאורטיות בפסיכותרפיה. מנהלת מכון לב ארי לפסיכותרפיה בשילוב אומנויות. כתבה במקומות שונים, כגון עיתון הורים וילדים וניהלה את הפורום לפירוש חלומות באתר בטיפולנט שנים רבות. פסיכותרפיה פסיכואנליטית וטיפול דיאדי – מוסמכת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית ולטיפול דיאדי M.a  - מומחיות בתרפיה בדרמה וסיפור.

ד"ר בת-שבע רונן

אשת חינוך ויועצת חינוכית בעלת תואר ראשון, שני ושלישי מאוניברסיטת תל-אביב. מרצה באוניברסיטת תל-אביב במגמה לייעוץ חינוכי  ומכשירה סטודנטים לתואר שני בייעוץ חינוכי בחינוך הרגיל ובמסגרות החינוך המיוחד. מרצה גם במכללה האקדמית ברמת-גן. תחומי ההתמחות :מתבגרים, התנהגויות  סיכוניות בגיל ההתבגרות, עבודה עם הורים וכן פסיכולוגיה הומניסטית וחיובית במסגרת טיפולית.

זיו טל

עובד סוציאלי MA, מנחה קבוצות ומאמן מנטלי של ספורטאים. מנהל מסגרת שיקומית לנפגעי פוסט טראומה בשילוב אמנות. בעל ניסיון בניהול מסגרות שקומיות בתחום בריאות הנפש. מתמחה בטראומה, שיקום בבריאות הנפש, נוער ואבל ואובדן. כותב ומרצה על הנחיית קבוצות. מאמין גדול בכוחם של תהליכים קבוצתיים. בעל ניסיון של שנים בהנחיית קבוצות טיפוליות. מרצה להנחיית קבוצות בתכנית להכשרת מטפלים בתנועה ואמנות במכללה האקדמית וינגייט. מלווה ויועץ לקבוצות ספורט בהתמודדות עם לחצים ועבודה על הפן המנטלי.

אביטל פורליגר

 MA,  - BC-DMT מטפלת בתנועה ופסיכותרפיסטית. רשיון מקצועי ומדריכה מוסמכת ע"י האגודה למטפלים בתנועה - ארה"ב (ADTA). מרצה במכללה האקדמית וינגייט, אוניברסיטת חיפה ומרכז שילוב. מרכזת את התחום הפסיכוסוציאלי בעמותת ישראייד. מנחה סדנאות בתנועה אותנטית המשלב מודעות ותשומת לב לתנועת החיים שזורם בתוכינו ודרכינו. התמחות בטיפול בטארומה מבוסס גוף ומיינדפולנס.

.

 

 

 

[x] סגור
כפתור צור קשר

accessibility