- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
במשחקי מונטריאול 1976 קבעה אולריקה טאובר ממזרח גרמניה שיא עולם חדש במשחה 400 מעורב אישי – 4:42.77 דקות. זמן זה היה טוב מזמנו של הגבר שניצח באותו משחה במשחקי מקסיקו-סיטי 1968 (צ'רלי היקוקס – 4:48.4). ניתן לטעון כי זמנו של היקוקס נפגע א
תשובה:תהליך הלמידה של מקצועות הזריקה בכלל וההדיפה בפרט עשוי להתקצר, ככל שירבה המורה בתרגילים לשיפור הכוח המרבי והתיאום העצבי שרירי של תלמידיו. סגנון ההדיפה היעיל ביותר ללימוד בבית הספר הוא סגנון אובראיין (סגנון ההדיפה הגבית). תלמידים המסוגלים ללמוד את הסג
תשובה:איפיוני ההדיפה פעולת ההדיפה נראית לכאורה פשוטה וקלה לביצוע אך למעשה היא מורכבת ודינמית מאד, המצריכה מספר שנים של הכנה כללית וספציפית עד אשר ההודף מגיע לניצול יכולתו הגופנית והטכנית. מרחק הזריקה תלוי בעיקר בשלושה גורמים: מהירות שחרור הכדור, גובה שחר
תשובה:למקצועות הזריקה בכלל יש חלק נכבד בכל תחרות אתלטיקה. הנפוץ ביניהם הוא הדיפת כדור ברזל. למקצועות הזריקה הייתה חשיבות רבה בתחרויות שהתקיימו בעת העתיקה. אחד הסמלים המוכרים ביותר הוא הפסל "זורק הדיסקוס" של הפסל המפורסם מירון, שחי במאה החמישית לפני הספירה.
תשובה:כתבו: ד"ר שמחה אבוגוס ופרופ' מיכאל בר-אלי שתי תופעות בולטות בספורט ריתקו במיוחד חוקרים באקדמיה בשלושה העשורים האחרונים: האחת, האמונה בקיומה של "יד חמה" בספורט – Hot Hand – בפרט בכדורסל [3,2,1], והשניה, האמונה כי ישנם שחקנים יוצאי-ד
תשובה:מקצוע הקרב-10 לגברים נמצא בתכנית תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים החל ממשחקי סטוקהולם 1912. התחרות בסטוקהולם 1912 זכורה בעיקר ממה שקרה אחריה – מנצח התחרות, ג'ים תורפ מארה"ב נפסל אחרי המשחקים מאחר שרשויות הספורט בארה"ב דיווחו לוועד האול
תשובה:במשחקים אלה נערכו תחרויות רק ב-17 ענפי ספורט (בהשוואה ל-24 בלונדון 1908) אך לבד משניים (משיכת חבל ותחרויות אמנות) כולם נכללים בתכנית גם היום. זו הייתה הפעם הראשונה בה נערכו תחרויות בקרב-5 מודרני. ענפים שהיו בלונדון 1908 ולא נערכו בסטוקהולם 1912: קש
תשובה:במשחקי לונדון 1908 השתתפו 22 מדינות ב-24 ענפי ספורט. נשים השתתפו בענפים הבאים: קשתות (25 משתתפות), החלקה אמנותית על קרח (7),טניס (10), שייט (1), סירות מרוץ (1). התחרויות בשייט ובסירות מרוץ היו מעורבות עם גברים. משחקי לונדון היו הראשונים בהם נערכו איר
תשובה:רק 15 מדינות השתתפו במשחקים לעומת 31 בפריס 1900. נשים השתתפו רק בענף אחד – קשתות (קליעה בחץ וקשת). המדינות המשתתפות מדינה מספר משתתפים ענפים מדליות אוסטרליה
תשובה:משחקי פריס 1900 נפתחוב-14 במאי ונסתיימו ב-28 באוקטובר. מספר ענפי הספורט גדל מתשעהבאתונה 1896 ל-20. שבעה ענפים שהיו באתונה התקיימו גם בפריס ( אתלטיקה, שחייה, התעמלות, אופניים, סיוף, קליעה, טניס). הענפים החדשים היו: קליעה בחץ וקשת, פלוטה בסקית, קריקט,
תשובה:תזונה לקויה והשפעתה על התפתחות מחלות מאת: ד"ר גילית שטיינר N.D. B.Sc. ,ד"ר לנטורופתיה ובעלת תואר ראשון בכושר גופני מנהלת ביה"ס לרפואה משלימה Medi Win במכללה האקדמית בוינגייט gilit@wincol.ac.il 052-2506998 בשנים האחרונות מתרבי
תשובה:המהדורה הראשונה של המשחקים האולימפיים המודרניים נערכה באתונה, יוון, בין ה-6 ל-15 באפריל 1896.במשחקים נכלל תשעה ענפי ספורט שכולם כיום בתכנית האולימפית של משחקי הקיץ: אתלטיקה, שחייה, אופניים, סיוף, התעמלות, קליעה, טניס, הרמת משקולות והיאבקות. נכללו מקצ
תשובה:הניסוי נמשך חמישה חודשים. הנבדקים היו תלמידים בכיתות ג' עד ה' בשלושה בתי ספר מאזור כפרי הנמצא כ-50 ק"מ מצפון לרומא. הם חולקו לשלוש קבוצות שכולן קיבלו הדרכה תזונתית זהה לגבי הרגלי אכילה בריאותית שהתרכזו בהגברת הצריכה של פירות וירקות. קבוצה
תשובה:במדינות רבות הקפיצה המשולשת לא כלולה בתכנית הלימודים המומלצת אולי מפני שמדובר במקצוע שנתפס כקשה ושתהליך הלמידה שלו דורש הכנה רצינית ומגוונת. לעומת זאת בתכנית הלימודים מומלץ להכניס ניתורים רצופים על רגל אחת וגם ניתורים משולבים (בהם מחליפים מדי פעם רגל
תשובה:מרכיבים טכניים המרכיבים הטכניים של הקפיצה המשולשת הם: הרצה (כולל הכנת הניתור) הניתור המעוף (כולל שלושת הצעדים שתוארו בחלק הראשון של המאמר) הנחיתה כבר בהגדרת שלבים אלה מבחינים בקשר המתודי בין הקפיצה המשולשת והקפיצה לרוחק. גם ב
תשובה:הקפיצה המשולשת היא מקצוע מוכר ומקובל המשתייכת למשפחת הקפיצות האופקיות. המטרה בקפיצות האופקיות היא להגיע לנחיתה רחוקה עד כמה שאפשר מקו הניתור. בקפיצה המשולשת שואפים לנחות על שתי רגליים לאחר שלושה ניתורים רצופים וכדי להצליח במשימה זו נדרשת הכנה מוקדמת
תשובה:סקר כללי: סקר משרד הבריאות מאוקטובר 2004 (דר" דורית ניצן- קלוסקי) , מגלה ש-18.5% מבני הנוער בישראל בגילאים 18-12 סובלים מעודף משקל או מבעיית השמנה בדרגות שונות. דו"ח 0ECD (2010) המתייחס לבעיית ההשמנה העולמית מגלה שבישראל למעלה מ
תשובה:המעבר מעל המשוכה צעד המעבר מעל המשוכה מאפיין בפועל את ריצת המשוכות. יתר המרכיבים הטכניים של ריצת המשוכות שהוזכרו (הזינוק, הריצה והתקפת קו הסיום) משותפים גם לריצות הקצרות. לכן, דווקא שלב טכני זה גורם להרחבת הבסיס המוטורי של התלמידים וזאת הסיבה שבשלבי
תשובה:ריצת המשוכות אמנם מופיעה בתכנית הלימודים שפרסם משרד החינוך אך בפועל כמעט שלא מלמדים באותה בבתי הספר בישראל. הסיבות לכך רבות ומגוונות, חלקן קשור בתנאים הלא נאותים הקיימים בשטח ( מתקן לא תקין, משטח לא בטיחותי, העדר משוכות ועוד), חלקן קשור בדרישות הארגו
תשובה:הספורט והפעילות הגופנית מהווים תשתית מרכזית לחוסן קהילתי, חברתי, חינוכי ותרבותי. הם האמצעים היעילים ביותר לקידום ערכים וחינוך למניעת אלימות, סמים ואלכוהול. לפעילות הגופנית חשיבות עליונה בשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית, מדובר בזמן איכות ובהשקעה משת
תשובה:חשיבותו של הספורט והשפעתו על החברה וחשיבותה של האתלטיקה הקלה כאמצעי לקידום הספורט במדינה בתמונה: המתעמל חוסאם ערוק יתרונות הספורט והפעילות הגופנית הספורט והפעילות הגופנית - חובבנית ומקצוענית כאחד - מהווי
תשובה:נבדקו 276 בנים ו-279 בנות בגיל 8 עד 12 מ-29 בתי ספר. פעילות גופנית הוערכה באמצעות מניות פדומטר במשך שבעה ימים. תיאום יד-עין נבדק על יד מבחן זריקת כדור טניס לקיר. הנבדקים זרקו כדורי טניס לקיר ונתבקשו לתפוס אותם. הזריקות התבצעו במרחק הולך ועולה: חצי
תשובה:יחסם של עולים חדשים דוברי אנגלית לעברית, לישראלים ולחיים בארץ המחקר עסק בגישות , מוטיבציות והתנסויות של עולים חדשים ותושבים חוזרים דוברי אנגלית בישראל. המדגם כלל 232 בוגרים, הורים לילדים, שעלו לישראל מארצות דוברות אנגלית או ישראלים ששהו שנים רבות ב
תשובה:סולם הציונים: A – 81-100% מהילדים ובני הנוער עומדים בקריטריון B – 61-80% עומדים בקריטריון C – 41-60% עומדים בקריטריון D – 21-40% עומדים בקריטריון F – 20% ומטה עומדים בקריטריון פעילות גופנית כללית -הציון ה
תשובה:באוסטרליה נכתב לראשונה בשנת 2014 הדו"ח הראשון על פעילות גופנית וכושר של ילדים. החוקר המוביל את כתיבת הדוח הוא ד"ר גרנט טומקינסון (Grant Tomkinson) המפורסם ממחקריו על ירידת כושר של ילדים בכל רחבי העולם. ממצאים עיקריים: 19% מבני 17-5 ו-15% מבני 17-
תשובה:תרגול העברת המקל באזורים לא מסומנים בשלב זה של תהליך הלימוד מבצעים המוסר והמקבל את העברת המקל במהירות גבוהה בלי להגביל את אזור ההחלפה. על המורה לעקוב בשלב זה אחר ההיבטים הבאים: א. לימוד היציאה היעילה של המקבל ובהמשךהתרגול גם בעיתוי הנכון; ב.ש
תשובה:סולם הציונים: A – 81-100% מהילדים ובני הנוער עומדים בקריטריון B – 61-80% עומדים בקריטריון C – 41-60% עומדים בקריטריון D – 21-40% עומדים בקריטריון F – 20% ומטה עומדים בקריטריון פעילות גופנית כללית – ציון C
תשובה:כמו בכל תהליך של לימוד מוטורי, גם במירוצי השליחים יציב המורה בפניו מטרות המתאימות לבשלותם ולמוכנותם של תלמידיו. לכן עליו להכיר את קבוצות התלמידים אליהן מכוונת הלמידה וגם את התלמידים כפרטים. בסוף התהליך אמורים התלמידים למצות את מהירותם המרבית, לתפקד ה
תשובה:פעילות גופנית לבדה אינה מספיקה תמיד כדי לרדת במשקל.מחקר חדש שופך אור על הסיבה לכך: הגוף שלנו מסתגל להעלאת כמות הפעילות הגופניתעל ידי כך שהוצאת האנרגיה היומית נשארת קבועה למרות הוספה של פעילות גופנית. הנבדקים במחקר שהתפרסם ב-Current Biology היו 332 א
תשובה:בשנים האחרונות, החלו במספר מדינות לעקוב אחרי הפעילות הגופנית של ילדים ובני נוער מהיבטים שונים. היוזמה נקראת Report Card on Physical Activity. סולם הציונים: A – 100-81% עומדים בקריטריון B – 80-61% עומדים בקריטריון C – 60-41% עו
תשובה: