דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וונדר נועה

מאת: אופק אקרמן, צילומים: עופר פרילינג

היי נועה (ברקמן) נעים להכיר, אשמח שתסבירי לי ולקוראים - מה משמעות 'לייזר ראן'?

היי אופק... אז לייזר ראן זו בעצם תחרות שמשלבת ריצה, בדרך כלל ריצת שדה, וירי באקדח לייזר. המרחק הכללי של הריצה הוא 3,200 מטר ויש ארבעה סטים של ירי, למטרה שמרוחקת עשרה מטרים מעמדת הירי. מהזינוק רצים הישר אל עמדות הירי, יורים עד שפוגעים חמש פעמים במטרה, לאחר מכן רצים סיבוב 800 מטרים וחוזרים לעמדות הירי. כך לסירוגין ארבע פעמים. בשנים האחרונות החליפו את הירי מאקדחי אוויר שיורים כדורי עופרת לאקדחי לייזר, דבר שעושה את הספורט ליותר נגיש, בכך שאפשר לקיים אותו במקומות שונים ואין צורך במטווח ייחודי. זהו ענף ידידותי לסביבה וגם ילדים יכולים להתנסות בו.

נועה ברקמן

 

 

 

 

 

 

 

איך הגעת להתחרות בספורט המסקרן הזה?

הלייזר ראן הוא ענף בת של קרב חמש מודרני. עד לפני שנתיים התחרתי בקרב חמש מודרני. ענף המשלב ריצה, רכיבה על סוסים, שחייה, סייף וירי. קרב חמש מודרני הומצא על ידי הברון פייר דה קוברטן, מייסד המשחקים האולימפיים המודרניים. חמש התחרויות נועדו לציין את הכישורים שנדרשו מלוחמים בתקופת נפוליאון. התחרתי בסבב הגביע העולמי, באליפויות אירופה ועולם.

 
 
 
 
 
 
 
 

מדוע בחרת לעזוב את הקרב חמש מודרני?

שלושה אימונים ביום ולפעמים ארבעה, לא מאפשרים להכניס עוד דברים ללוח זמנים, בייחוד לאור העובדה שהענף לא מוכר בארץ. לכן התאמנתי בכל מקצוע עם קבוצה אחרת. כל הקבוצות היו נהדרות, אך במיקומים שונים, עם לוח זמנים שונה ונאלצתי לשלם לכל קבוצה בנפרד. דבר זה  הקשה מאד על שגרת האימונים שלי. בנוסף, היה לי קושי כלכלי - לממן את הטיסות לחו"ל, כיוון שלא קיבלתי כלל מימון מהמדינה. כל ההוצאות היו מהכיס האישי שלי ומהוריי המקסימים שעזרו לי. הגעתי לנקודה שבשביל להשתפר הייתי צריכה יותר מחנות אימונים בחו"ל ולעבוד פחות שעות, דבר שלא היה אפשרי מבחינתי.

לצערי גם ללייזר ראן אין מימון והוא לא קיים עדיין בישראל...

מה בנוגע לתחרויות?

בספטמבר האחרון השתתפתי באליפות העולם בלייזר ראן בבודפשט, סיימתי במקום הרביעי.
בעוד חודש אתחרה באליפות ישראל במרתון, ולמען האמת מחר בבוקר, אני מתחרה באליפות ישראל בחצי מרתון!

האם את מוצאת קווי דמיון משותפים לריצה ולירי?

אני מוצאת דמיון רב בין שני הענפים, מכיוון שבשניהם יש עניין של חזרתיות. עושים את אותה פעולה לאורך זמן. בשניהם משתדלת להתרכז רק במחשבה אחת, אני מרגישה שאני ממוקדת, נוכחת ברגע הזה – ב"כאן ועכשיו". בשניהם יש מעט גירויים חיצוניים, לכן העבודה היא בעיקר עבודה פנימית עם עצמי.

הזכרת עבודה, במה את עוסקת?

יש לי קבוצות ריצה וכושר של מבוגרים ונערות. בשנה שעברה הייתה לי גם קבוצת נערות של לייזר ראן. בנוסף, אני מלווה את שרון טל, נערה בת 17, שהולכת בעקבותיי, מתאמנת בקרב חמש מודרני וכבר מתחרה בזירה הבינלאומית. אני מאמנת אותה מאז שהיא בת 9, ויש לנו קשר מיוחד. היא ממש כמו אחות קטנה בשבילי ואין ספק שזה סיפוק גדול להעביר את הידע שצברתי הלאה.

כיום את סטודנטית שנה ב' במכללה האקדמית בוינגייט, איך את מסתדרת עם הלימודים והאימונים?

בעיני העיסוק הספורטיבי והלימודים האקדמיים משלימים האחד את השני. אני שמחה על ההזדמנות ללמוד ולהבין לעומק תהליכים פיזיולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים הקשורים בפעילות גופנית. אני משוכנעת שאלו מקדמים אותי להיות מאמנת וספורטאית טובה יותר.

תודה רבה נועה! היה תענוג גדול לראיין אותך, את מיוחדת ורבת פעלים, ממש גיבורת על! מאחל הצלחה בהמשך בכל הענפים והתחרויות.

תודה לך אופק, היה נהדר!

מאמרים רלוונטים נוספים

ליגת אס"א - כדורסל גברים

16/12/2019

קרא עוד

ספורטון דצמבר 2019

15/12/2019

קרא עוד

הפינה האולימפית - טוקיו

15/12/2019

קרא עוד

וונדר נועה

16/12/2019

קרא עוד

אל תיקחו ללב, או אולי כן? ובאיזה גיל? השפעתם של אימוני התנגדות על בריאות הלב במתבגרים בריאים

16/12/2019

קרא עוד

אליפות המכללה בכדורעף חופים

16/12/2019

קרא עוד