דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 09/12/2018

המשך קריאה – יש פוצ'יוולי בישראל?

מאת: רביד זפרני

אהלן רון, תחילה נכניס את הקוראים שלנו לעניינים, מה זה בעצם פוצ'יוולי?

פוצ'יוולי הוא משחק שהתפתח בחופים של ברזיל בשנות ה-60. זה משחק שמזכיר כדורעף חופים בחוקים ובמגרש שבו משחקים, רק שבפוצ'יוולי השחקן יכול להשתמש בכל איבר בגוף פרט לידיים.

במשחק משחקים שני שחקנים מול שני שחקנים במגרש, שאורכו הוא 18 מ' ורוחבו תשעה מ', גובה הרשת עומד על 2.20 מ' לגברים ועל  2 מ' לנשים.

רון-בן-ישי  צילום - Saar bleche

 

 

 

 

 

 

 

 

צילום - Saar bleche

הסבר לנו קצת על שיטת הניקוד של השחקנים

בארץ מתקיימים בכל שנה שלושה טורנירים, לאחר מכן עושים שקלול של הנקודות שצבר כל שחקן וכך מחליטים על הדירוג של השחקנים בארץ.

בשנה האחרונה ניצחתי בשלושת הטורנירים עם השותף שלי אורן צוברי, ובכך זכינו לדירוג הגבוה ביותר ובתואר אלופי הארץ בפוצ'יוולי.

יש גם ליגה בקיץ, שבה משחקים שחקנים מישראל עם שחקנים מקצוענים מברזיל, השנה זכינו (השותף שלי אמיר זוהר ואני) במקום השלישי בליגה, נקווה שבליגה הקרובה נצליח להגיע למקום הראשון...

איך הגעת לענף ספורט כזה, שמרבית האנשים בארץ אפילו לא מכירים?

האמת שהגעתי לענף די במקרה - בגיל יחסית מאוחר. מאז ומתמיד, גם בילדות, הייתי מאוד פעיל ותמיד אהבתי לעסוק בספורט באופן חובבני. מעולם לא התמקדתי בענף ספציפי. באחת מהפעמים שהלכתי לים עם חברים (הייתי אז בן 20) ראינו כמה אנשים משחקים פוצ'יוולי וניסינו להצטרף אליהם למשחק. בהתחלה לא היינו כל-כך טובים, אבל מהרגע הראשון ממש התאהבתי במשחק, והפכנו את העניין להרגל בין חברים. התחלנו להגיע כל שבת כמה חברים עם כדור והיינו משחקים שעות.

מתי בעצם החלטת שזה יותר מ"סתם" תחביב של סופי שבוע?

כשהתחלתי לשחק, הענף בארץ התחיל לצבור תאוצה, וכשהיינו מגיעים לשחק בים באופן חובבני, היו שחקנים בוגרים וטובים יותר שראו את הפוטנציאל ותמכו בי. בעזרתם, בין היתר, הצלחתי לממש את הפוטנציאל במשחק.

בתחילת הדרך, לפני 15 שנים, הענף בארץ לא היה ממוסד ומאורגן. עם הזמן נכנסו ספונסרים גדולים כמו חברת הבירה "קורונה" והחלו בקיום תחרויות מסודרות עם קהל שהלך וגדל.

בתחילה היו בערך 30 שחקנים שמשחקים כל הזמן ביניהם, ומדי פעם משתתפים בתחרויות. עם הזמן, ובעיקר בזכות אנשים שרצו להרים את הענף – העמותה לקידום הפוצ'יוולי בישראל, הענף הצליח לזכות לפופולאריות רבה יותר. כיום יש למעלה מ-300 שחקנים, גברים ונשים, שרשומים בעמותה לקידום הפוצ'יוולי בישראל, שהיא חברה בליגה האירופאית (European Footvolley league).

אני חייב לציין שיש דבר שמאוד התחברתי אליו בענף, וזה המשפחתיות והקהילתיות. ישנם אנשים כמו השחקן שלום מיכאלשווילי (שמוכר מהפרויקט "מה קשור"), השחקן אושרי כהן ורבים אחרים שתורמים ימים שלמים ומשקיעים בתחום ללא כל תמורה כספית, כדי להפיץ ולקדם את הספורט אותו הם אוהבים. בעייני הדבר מעורר השראה וזו אחת הסיבות בגללה הגעתי ללמוד חינוך גופני.

ספר לי באמת על ההחלטה ללמוד הוראת חינוך גופני

כמו שכבר ציינתי, תמיד הייתי ילד ונער פעיל מאוד, ובשנים האחרונות התחלתי להדריך ולאמן צעירים בענף הפוצ'יוולי. במהלך המפגשים הללו הבנתי שאני זקוק לכלים שיעזרו לי לפתח את עצמי בתחום החינוך והאימון הגופני. בנוסף, רציתי לעורר מודעות רחבה יותר למשחק בעיקר בקרב ילדים צעירים ומורים עתידיים לחינוך גופני.

מה התוכניות להמשך הדרך?

בחמש השנים האחרונות שבהן אני משחק, התפתחתי והשתפרתי מאוד, בינתיים אני משקיע בלימודים, בטורנירים בליגה הישראלית וגם בחו"ל. במקביל אני מאמן ילדים, נערים, ובעיקר נשים. אגב, עובדה שיש לציין היא שבשנה האחרונה נפתחה ליגה לנשים עם שש קבוצות וכעת ישנן יותר ויותר נשים שנחשפות למשחק ומגיעות לעודד במשחקים. 

וברמה הבינלאומית? יש לנו ייצוג?

ברמה הבינלאומית ללא ספק אפשר להגיד שאנחנו על המפה, בכל שנה יש חמישה טורנירים כחלק מהסבב באירופה וטורניר אחד מסכם שנחשב למעשה לאליפות אירופה.

השנה השתתפתי יחד עם השותף שלי באחד הטורנירים שהתקיים בגרמניה, ניצחנו את כל הקבוצות בטורניר וזכינו במקום הראשון. זה היה ללא ספק שיא בקריירה לעמוד בגרמניה על הפודיום ולשמוע את ההמנון, הרגשנו ממש תחושת שליחות וייצוג של המדינה.

לסיכום רון, רוצה לספר לנו משהו נוסף?

לפני כשנתיים היתה לנו חוויה אחת מאוד מיוחדת. אני והשותף שלי התחרינו בטורניר בברזיל, היינו התיירים היחידים בטורניר - כל השאר היו שחקנים מברזיל.

אחד הזוגות בטורניר התרשם מהיכולות שלנו ומהר מאוד נוצר חיבור מיוחד. אחרי שסיימנו את הטורניר הם הזמינו אותנו ללכת לשחק במקום מיוחד. הגענו וראינו מגרש פרטי בחצר של ווילה פרטית... של שחקן הכדורגל האגדי רונלדיניו! שיחקנו איתם ועם רונלדיניו, ולאחר מכן ישבנו ואכלנו איתם ארוחת מלכים עד השעות הקטנות של הלילה.

רון בן ישי

 

 

 

 

 

 

תודה רבה רון נהניתי מאוד לשמוע ולראיין אותך, תמשיך לזכות בכבוד בארץ ובעולם, וכמובן בהצלחה בלימודים!

מאמרים רלוונטים נוספים

המשך קריאה - דיאטת צום לסירוגין Intermittent fasting : האם תזמון הוא הכל?

09/12/2018

קרא עוד

המשך קריאה - מרוץ ע"ש עמיצור שפירא ז"ל ה - 45

09/12/2018

קרא עוד

תקצירים ספורטון דצמבר 2018

09/12/2018

קרא עוד

המשך קריאה - אליפות המכללה בכדורעף חופים

09/12/2018

קרא עוד

המשך קריאה - ליגת אס"א – כדורסל גברים

09/12/2018

קרא עוד

המשך קריאה – יש פוצ'יוולי בישראל?

09/12/2018

קרא עוד