דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 20/07/2010

סיכום הצמדה שנה ג' / ד"ר איציק רם

  • ההצמדה השנה "נפלה" בתחילת הסמסטר וטוב שכך. התאריכים הללו הם תאריכים שבהם יש עדיין מערכות עבודה "נושמות" טבעית (בעיקר אמורים הדברים בחטיבות העליונות) ולא צריך לעסוק ב"הנשמות מלאכותיות" על ידי גירוד שיעורים פה ושם לתכלית של אימוני הוראה. 
  • משך ההצמדה, שבועיים ימים, הוא משך אופטימאלי לחיזוק תחושות המעורבות והשייכות של פרחי ההוראה בבית הספר ולשיפור הסטאטוס שלהם כמורים בעיני תלמידיהם. כמו כן, מאפשרת התקופה התנסות אמיתית בהוראת יחידות הוראה שלמות. 
  • פרחי ההוראה  מדווחים שחשו, לראשונה, כמורים "אמיתיים", על כול המשתמע מכך. עם זאת, הם טוענים שלא חשו עצמם מוכנים במידה שווה ו/או מספקת בכל המקצועות המעשיים לקראת הוראה משמעותית. כמו כן, מורגש הבדל ברור ומשמעותי לטובת הוראת המקצועות המעשיים, שנבחרו להתמחות על ידי הפרח המלמד, לעומת מקצועות שהוא חייב להורותם מתוקפן של סיבות שונות כגון, תביעת המורה המאמן וכדומה, ואין לו התמחות בהם. 
  • חלק מפרחי ההוראה מדווחים  על נפילת מתח אצל המורים המאמנים בשבוע ההצמדה השני. הדבר א לידי ביטוי במיעוט יחסי של התייחסות ושל אספקת משובים במהלך שבוע זה. 
כתב: ד"ר איציק רם
 
כדור חבטה / ד"ר איציק רם 

שתי קבוצות על פני מגרש כדוריד שלם משחקות בכדורעף אחד. הנעת הכדור מותרת בעזרת מסירות בלבד (כלומר, חל איסור כדרור). אסור לחטוף מן היד. ההבקעה אפשרית מכל טווח שהוא בעזרת חבטת כף יד, או  נגיחה,  או על ידי בעיטת יעף. אפשר בכל שלוש הצורות במשחק אחד. מכל מקום, עדיפה החבטה בכף יד פתוחה ואזי אפשר לקרוא למשחק בשם: "כדור חבטה". 
 
 

מאמרים רלוונטים נוספים

סיכום הצמדה שנה ג' / ד"ר איציק רם

20/07/2010

קרא עוד

סיפורי מתמחים בהוראה

20/07/2010

קרא עוד

סיכום מפגש בין מנחים להוראה בשנה ג' לבין מורים מאמנים בנושא הצמדה שנה ג' - פרופסור סימה זך

20/07/2010

קרא עוד

הרשמה להכשרתון

05/12/2010

קרא עוד

סיכום פרויקט פורים- שנה ג' - חגיגת פורים בבתי אבות / נאוה וולפסון

20/07/2010

קרא עוד

חדשות, כנסים ופעילויות עתידיות במסגרת ההכשרה להוראה

20/07/2010

קרא עוד