- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
תלמידים רבים מתקשים בלימודים. חלקם מתקשים ברכישת מיומנויות היסוד (שפה /חשבון) ולחלקם ציונים נמוכים. לא אחת אנו שומעים הערת מורה או הורה, "אתה מסוגל ליותר". מנגד, התלמידים חשים לא בנוח בעת מבחן, מרגישים שאינם יודעים לענות על השאלות למרות שלמדו לקראת המבחן או חשים תסכול רב כי הם מרגישים שציוניהם במבחנים אינם משקפים את הידע האמיתי שלהם. אז מה קורה? מה הבעיה?
לתלמידים עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז מוטיבציה ללימודים, יכולת אקדמית ממוצעת ואף גבוהה מהממוצע. למרות זאת, הם מתקשים להשתלב במערכת הבית ספרית הרגילה שלא ערוכה לתת מענה לקשייהם האובייקטיביים והייחודיים.
הישגיהם האקדמיים הנמוכים, נובעים לרוב מהעדר הוראה מותאמת ודרכי היבחנות מותאמות ולכן לא מבטאים את מלוא יכולותיהם והידע שרכשו.
לכישלונות בתחום האקדמי יכולות להיות השפעות הרסניות על הדימויי העצמי ותחושת המסוגלות העצמית. זו ראשיתו של "מעגל הכישלון".
במסגרת לימודית מותאמת, תלמידים אלה יוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל הלימודי שלהם.
הכותבת הינה רותי דקל, מרכזת קורס אסטרטגיות למידה וטיפול בהתנגדויות במכללה האקדמית בוינגייט.
מידע נוסף ניתן לקבל באתר "המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה"