דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 14/04/2022

משולחן העריכה

לכל קוראינו שלום רב,
 

האביב בפתח ואנו שמחים ונרגשים לבשר לכם שההכשרתון – אתר ההכשרה להוראה מחדש את פעילותו, ובתוך כך נשוב להציג בפניכם עדכונים שוטפים וסקירות של מיטב המאמרים וספרות המחקר מהארץ והעולם במדעי החינוך הגופני והספורט, כמו גם חומרים פרקטיים להוראת המקצוע. את כל העלונים הקודמים תוכלו למצוא בארכיון גיליונות ההכשרתון.

במוקד גיליון זה נושא המגדר בשיעורי חינוך גופני, דימוי הגוף של ילדות ונערות ספורטאיות, אהבה לשיעורי חינוך גופני כגורם המפחית התנהגויות סיכון, והתמדה בפעילות גופנית לאור הסגרים במהלך מגפת הקורונה. הגיליון כולל גם נושאים מקצועיים, כגון התוקף הסביבתי של עמידת הידיים, לימוד יסודות האתלטיקה, ולימוד חשבון באמצעות פעילות גופנית בתחנות.

במדור ה"לקסיקון", עודכנה ההבחנה בין גן משחקים, גן שעשועים ומגרש משחקים. נשמח גם לקבל מכם שאילתות של מונחים החשובים למורים לחינוך גופני המלמדים בפועל. את המונחים נפנה לאנשי המקצוע וניתן להם במה בגיליונות הקרובים. ד"ר אלה שובל כבר שלחה את השאילתה הראשונה: מה ההבדל בין חוזק לבין כוח על סוגיו השונים?

כרגיל, נקבל בברכה גם הצעות לפרסום מאמרים בנושא הכשרת מורים לחינוך גופני וחומרי הוראה ולמידה מקוריים היכולים לשרת את קהל הקוראים שלנו. את ההצעות, כמו גם תגובות לחומרי הגיליון, ניתן לשלוח לכתובת: hachsharaton@wincol.ac.il.

לבסוף, אנו מבקשים לנצל הזדמנות זו ולברך את מאמן האתלטיקה והמורה לחינוך גופני, ברוך שפירא שזכה בקטגוריית פרס מפעל חיים לאיש חינוך של משרד התרבות והספורט. ברכות חמות גם לזוכים והזוכות הנוספים בפרס מפעל חיים בספורט: מיקי ברקוביץ', מוריס סמדג'ה, אורנה אוסטפלד, יעקב בנינסון ואיזי שרצקי.


חג פסח שמח וקריאה מהנה,  

ד"ר נתן ברבר 

המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט