דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 21/07/2010

קונגרס וינגייט למדעי הספורט והפעילות הגופנית 2010

הקונגרס התקיים בשיתוף בין המכללה האקדמית לחינוך גופני ולספורט לבין מכון וינגייט לחינוך גופני ולספורט ובית חולים "מאיר" בין התאריכים 6-3 ביוני, כ"א-כ"ד בסיון תש"ע. 11 נושאים ממגוון תחומי הספורט, התנועה והבריאות הוכרזו כנושאים מרכזיים. בחרנו לייחד את "הכשרתון 4" לסיכום הכנס בהיבטים של ההכשרה להוראה.   

לקריאת דבריה של ד"ר סימה זך, ראש ההכשרה להוראה.........


הכשרה להוראה – קונגרס וינגייט 2010
ד"ר סימה זך, ראש ההכשרה להוראה
 
נושא ה"חינוך גופני ובריאות" צורף כנושא מרכזי לקונגרס כאשר הועדה המדעית כבר הייתה בעיצומה של עבודת התכנון וההכנה. מנחי ההכשרה להוראה הביעו רצון ועניין להציג ולהרצות בקונגרס. בקשתם הועלתה בפני הועדה המדעית וזכתה מיידית לתמיכה ולאישור. הוחלט להפיץ את דבר הקונגרס גם בקרב 150 מורים מאמנים של המכללה אשר הוזמנו ליטול חלק הן כמציגים והן כמאזינים.
קונגרס מדעי הוא הזדמנות מקצועית ייחודית להציג פרי מחקר, לפגוש אנשי מקצוע מן הארץ ומן העולם ולפתח עימם קשרי מקצוע וקשרי רעים. היענות לבקשת השיתוף הניבה יומיים של פעילות, אשר כללו הזמנה של מרצה מרכזי, שני מושבים, ושתי סדנאות מעשיות, סה"כ 17 פעילויות מדעיות/ מקצועיות. מושב אחד כלל 7 הרצאות קצרות במגוון היבטים המתקשרים להוראת החינוך הגופני. מושב שני שילב בין הרצאות קצרות (4) לבין מושב שולחן עגול. במסגרת ה"שולחן העגול" הוצגו שלוש יוזמות המופעלות על ידי מורים לחינוך גופני בשלושה בתי ספר שונים (עליהם ניתן לקרוא בקישוריות): (1) תמי רביב מבית הספר הריאלי בחיפה, (2) יוסי ביבר מבית הספר עירוני ה' בחיפה ו-(3) כרמלה שלו מבית ספר אורט אפק בקרית ביאליק. מושב שולחן עגול מקנה למשתתפים הזדמנות לשאול וללמוד על הנושא המוצג בדרך ישירה שאינה מתאפשרת במושב הרצאות קצרות בשל קוצר הזמן. היוזמות שהוצגו ריתקו קהל שומעים מגוון ועוררו עניין רב.
ד"ר בן דייסון הוזמן כמרצה אורח של ההכשרה להוראה. בנוסף להרצאת המפתח שלו, הוא נפגש עם המנחים להוראה להרצאה משולבת בסדנא שנתן בשיתוף עם ד"ר רונה כהן. השניים הציגו את הנושא: למידה שיתופית בחינוך הגופני – מודל הוראה ובהמשך לה העבירו סדנא מעשית, מרעננת ומעוררת.
מורים מאמנים שהגיעו מצאו עניין רב, העשירו את הידע ונהנו מן האירוח. נציגי הפיקוח על החינוך הגופני היו עפר שמעוני, מנהל המחלקה לפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך, המפקחים ד"ר אילנה ארליך ויורם טרש, והמדריכה תמי רביב – כולם ממחוז חיפה. יוזמות שהוצגו מבתי הספר גם הן היו ממחוז חיפה. נקווה ונפעל למען עשייה פורייה ומשותפת גם בעתיד.
בברכה,
סימה זך
 

מאמרים רלוונטים נוספים

הרשמה להכשרתון

05/12/2010

קרא עוד

קונגרס וינגייט למדעי הספורט והפעילות הגופנית 2010

21/07/2010

קרא עוד

הרצאות "שולחן עגול" - חינוך גופני בבתי הספר

21/07/2010

קרא עוד

חדשות, כנסים ופעילויות עתידיות במסגרת ההכשרה להוראה

21/07/2010

קרא עוד

עידוד הליכה כחלק מאורח חיים בריא ופעיל במסגרת החינוך הגופני בבתי ספר

21/07/2010

קרא עוד

תוכנית לקידום כושר גופני בקרב תלמידות תיכון, באמצעות סביבת למידה מתוקשבת Moodle

21/07/2010

קרא עוד