דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משחקון איקס-עיגול

מאת: עינת פלדמן

תיוגים: משחקונים, אביזרים

עדכון אחרון: 28.06.2020

  1. תקציר:

    משחקון מרוץ שליחים עם משחק איקס-עיגול

מטרות לימודיות

בתחום הגופני-מוטורי:

שיפור מהירות וזריזות
שיפור תאוצה ובלימה
שיפור תנועה של רגל ציר, בעת הנחת הפריט

בתחום הרגשיי:

מתן תחושת שייכות ותרומה לקבוצה, יצירת תחושת אחריות אישית

בתחום החברתי-מוסרי:

שיתוף פעולה בקבוצה, שמירה על הכללים,
אחד למען כולם וכולם למען אחד – אחריות אישית וקבוצתית

בתחום הידע וההבנה:

מחשבה תוך כדי תנועה, קבלת החלטות תחת לחץ


סוג המשחק (סוג הפעילות):  משחק תנועה, משחק שליחים (תחרות)

פירוט הסיווג בתחום: משחק תנועתי-חברתי

מטרה משחקית: הקבוצה המנצחת היא זו שהצליחה להניח ראשונה את שלושת הפריטים (המסמלים X/O), בטור/שורה/אלכסון

גיל/כתה: ה'-ו'  מס' משתתפים:  8-20 עבור קבוצות גדולות, רצוי להכין "לוח משחק" נוסף; להקפיד לחלק למספר זוגי של קבוצות, כדי שכולם יהיו פעילים

ציוד דרוש עבור לוח משחק אחד: 9 חישוקים, 3*2 כיפות/ טבעות (שתי שלישיות בשני צבעים שונים),   2 קונוסים

דרך ההוראה: הוראה וביצוע, קבוצה אחת מדגימה

מהלך המשחק

התלמידים מתחלקים לשתי קבוצות שוות מבחינה מספרית (לוודא מאזן כוחות + בנים/בנות). כל קבוצה עומדת בטור מאחורי קונוס המונח על קו שהוגדר מראש.

הראשון מכל קבוצה יוצא בשיא המהירות (בדרך התנועה שהוגדרה מראש), מניח את הפריט (המסמל X/O) במשבצת הלוח שבחר וחוזר לסוף הטור באותו אופן. הבא בתור יוצא לאחר שקיבל "כיף". במידה והמשחק לא הוכרע לאחר שלושה שליחים מאחת הקבוצות, ממשיכים לשחק באמצעות הזזת ה"פריטים", עד להכרעה.

חוקים

  1. יש לנוע אך ורק בדרך ההתקדמות שהוגדרה
  2. אין לחצות את הקו המוגדר לפני קבלת "כיף"
  3. אין להניח יותר מפריט אחד בתור
  4. אין לגעת בפריטים של הקבוצה המתחרה 
  5. יש לעמוד בסוף הטור לאחר ביצוע (כולם משתתפים) 
  6. (בטיחות ולימוד בלימה) אין להחליק בעת הנחת הפריט בתחום החישוקים ואין לגעת בהם

התפתחות המשחק/ דרגות קושי

דרכי התקדמות שונות: קפיצות על רגל אחת/שתיים, ריצה בזוגות – עם ידיים, זחילה, הליכה על ארבע (תוך דחיפת הפריט);

מצבים שונים ליציאה מהמקום: בישיבה/ שכיבה- על הבטן/גב, עם הפנים/ גב ללוח המשחק, מצב סמיכה/סקווט

תיאור גרפי

פריטי מידע דומים