facebook tracking pixel
חיפוש סגור

תנועה ונשימה משיטת גירוקינסיס לשיפור יכולות הלימוד

תמר שטיין קסמן 

אתם באמצע יום לימודים,  העייפות מכריעה אתכם, ואינכם מצליחים לקלוט דבר.

הגוף כבד ועייף ,והישיבה הממושכת מאבנת את הגוף, ואולי אתם כבר מתחילים להירדם או דווקא יש לכם "קוצים "והגוף חסר מנוחה.

במצב כזה אין כמו לחלץ את העצמות כדי שתוכלו להתרכז, לחשוב וללמוד ביעילות.

הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לשנות את המצב במהירות וביעילות הוא תנועה ונשימה מעגלית. תכירו את ג'ירוקינסיס, תרגול גופני הוליסטי שמבוסס על תנועה ספיראלית וזורמת ועל מודעות גופנית ,שיכול להעיר אתכם אך גם להרגיע ולאפשר איזון ופוקוס.

תנועה בשיטת ג'ירוקינסיס יכולה לחדש את האנרגייה של הגוף ולעורר אותו בדרך טבעית ללא חומרים רעילים לגוף כמו קפאין, ניקוטין וסוכר.

סירקולציה הסוד לשמירה על חושים חדים!

במצב של חוסר תנועה וישיבה ממושכת זרימת הדם בגוף והאנרגייה נפגמות. חסרה תנועה טובה של נוזלים במערכות הגוף השונות, ולכן נוצרת תחושת כבדות ועייפות. כשאין זרימה טובה מצטברים חומרי פסולת כמו CO2 ורעלנים שאנו צורכים דרך מזון משקאות והאוויר שאנו נושמים. פתיחת ה"סתימות" בצינורות מאפשרת סילוק טוב יותר של הפסולת ואף להזין את התאים בגוף ובמוח בחמצן ובחומרי הזנה שמשפרים את יכולת הריכוז, הזיכרון והתפיסה.

התנועה המעגלית של שיטת ג'ירוקינסיס מצליחה להכניס תנועה למפרקים בגוף שאינם זזים בדרך כלל ברכות ובעדינות, ובכך לפתוח את המקומות החסומים.

הפאשייה מעבירה את המידע

ברמה הפיזיולוגית ישיבה ממושכת ללא תנועה גורמת לפאשייה) רקמת החיבור העוטפת את הגוף כולו( להידבק ,להתעבות ולהתקצר ,בייחוד בחלקה הקדמי. הפאשייה היא כמו רשת של חומר קולגני ובה שזורים תאי העצב ממערכת העצבים. כשיש קשרים ברשת, מעבר המידע מהמוח לגוף מופרע ומשפיע לרעה על היכולות הקוגניטיביות. הכפיפה במפרקי הירכיים גורמת למנח האגן להיות מקובע ולגב להתקשח ולהתכופף. גם הכתפיים מתעגלות לפנים, ובית החזה נוטה להיסגר. מנח הישיבה והכפיפה במפרק הירך גורם לשריר הפסואס (החלק הקדמי של המפשעות) להיות מקוצר, וזה משפיע על האיזון של הגוף כולו.

התנועה בשיטת ג'ירוקינסיס גורמת לפאשייה להיות בריאה, מאוזנת אלסטית ורטובה, בדיוק כמו שהיא צריכה להיות כדי לאפשר למערכת העצבים לעשות את העבודה החשובה של לימוד והפנמה.

מודעות וקשב פנימי

השהייה בחלל סגור וההתמודדות עם עומס רב ועם שעות לימוד מרובות גורמות למתח נפשי הפוגם ביכולות הלימוד. התנועה בשיטת ג'ירוקינסיס מחייבת קשב פנימי ומגבירה את המודעות הגופנית, מאזנת את המערכת הרגשית ומשרה תחושה נעימה של שלווה ושחרור. הגוף נכנס למעין מצב מדיטטיבי, וההשפעה על רמת התודעה היא מופלאה. כשהתודעה ערה ומחוברת אנו פתוחים ללמוד מתוך סקרנות יצירתיות והשראה.

אל תוותרו על הזמן שאתם מקדישים לתנועה. 20 דקות בלבד ביום יכולות לגרום לשינוי. נסו להקדיש אותן ברציפות בהפסקת הצוהריים לתנועה ותרגילים או פזרו את התרגילים לאורך היום, חמש דקות לכל תרגיל בכל שעה או שעתיים. אבל זכרו שהתירוץ "אין לי זמן" או" אני עסוק/ה מדי" הוא כמובן רק תירוץ.

יתרונות לתרגול ג'ירוקינסי במהלך יום הלימודים

 

מה היא שיטת ג'ירוקינסיס ואיך היא יכול לעזור ליושבי ספסל הלימודים?

להבנת הג'ירוקינסיס נפתח בתיאור ג'ירוטוניק, שהיא שיטת אימון הוליסטית ומתקדמת שנוצרה במקור כטכניקה לשיקום פציעות וכאבים. ג'ירוטוניק מבוססת על תנועה מעגלית וזורמת אשר מלמדת כיצד לנוע בחופשיות וללא מאמץ בתוך ניתוב הכוחות בגוף אל המרכז העמוק. מציאת הסידור הנכון של הגוף והשימוש בנשימה תורמים לפתיחת מקומות חסומים ולהנעת אזורים בגוף שבדרך כלל אין מגיעה אליהם תנועה, ובכך להפחתת כאב או מגבלה.

ג'ירוטוניק מתבצעת עם מכשור ייחודי לשיטה. ג'ירוקינסיס היא אותה שיטה ללא המכשור.

חלק מהתרגול של שיטת ג'ירוקינסיס הוא על כיסא, ולכן אין צורך אפילו לקום מהכיסא, וניתן לעשות את התרגילים בתוך כדי השיעור. ג'ירוקינסיס מייצרת תנועה בגוף של ספיראלות, גלים ומעגלים. התנועה בצורת שמיניות היא אינסופית,<מה זאת אומרת?אולי: את התנועה בצורת שמיניות אפשר לעשות במשך אחד?> והיא הוכחה כתורמת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים.

השנה בפעם הראשונה נפתח קורס הכשרת מדריכים בשיטת ג'ירוקינסיס וג'ירוטוניק בהנחיית תמר שטיין קסמן.

רוצים לנסות?

קחו הפסקה מרעננת לתנועה מעגלית שתעזור לכם להמריץ את הגוף ולשפר את יכולות הלימוד שלכם. התרגול יעזור לכם להגביר את הריכוז ,לשפר את היציבה ולהמשיך את יום הלימודים ביעילות רבה יותר, בפחות קלוריות ובהרגשה כללית טובה בהרבה.

צפו בסרטון להדגמה של תנועה בשיטת ג'ירוקינסיס על כיסא

 

לפרטים והרשמה