facebook tracking pixel
חיפוש סגור

הקֶשֶר החברתי

מאת: ד"ר אלה שובל, מיכל טל, ד"ר שירי איביזו

תיוגים : חינוך חברתי, היבטים חברתיים, חינוך גופני, משחקונים

תאריך פרסום: 26.08.2019 | תאריך עדכון אחרון: 26.08.2019

  1. תקציר:

    הספר הקֶשֶר החברתי מיועד למחנכים – מורים, מאמנים ומדריכים – של ילדים ובני נוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. מטרת הספר היא להציע תהליכים מעמיקים ומתפתחים של קידום יחסים חברתיים-ערכיים במהלך פעילות גופנית.

כריכת הספר הקשר החברתי

 

הספר הקֶשֶר החברתי מיועד למחנכים – מורים, מאמנים ומדריכים – של ילדים ובני נוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. מטרת הספר היא להציע תהליכים מעמיקים ומתפתחים של קידום יחסים חברתיים-ערכיים במהלך פעילות גופנית.

פעילות גופנית במסגרת קבוצה היא ההזדמנות המשמעותית ביותר לחינוך חברתי, אך היא מהווה גם אתגר שקשה לפצח אותו ולהעבירו הלכה למעשה לפעילות עקבית שתוצאותיה ניכרות ונשמרות לאורך זמן.

הספר מנסה להתמודד עם האתגר, תוך שהוא מתמקד בשלושה נושאים חברתיים: עמידה בכללים ושמירה על הגינות; נטילת אחריות אישית וחברתית ושיתוף פעולה.

ספר זה מאגד:

  • תיאוריה ומעשה
  • סיפורים של מורים מהשטח המתארים אירועים שהתרחשו והצעות להתמודדות
  • משחקים ופעילויות להשגת מטרות חברתיות
  • תכניות מבוססות-מודל הניתנות ליישום במסגרות חינוכיות שונות

הקֶשֶר החברתי מעניק לכל מי שפעילות גופנית של ילדים ובני נוער קרובה ללבו הזדמנות לשלב בעבודתו פעילות מהנה ותורמת.

כותבות הספר, ד"ר אלה שובל, מיכל טל וד"ר שירי איביזו, הן בעלות ניסיון עשיר ורב שנים בהוראת החינוך הגופני, בהכשרת מורים ובפיתוח תיאורטי ומעשי של מחקר וחומרי הוראה, תוך הדגשת הקשר החברתי ערכי.

להוצאת "בתנועה ובדעת"

"טעימה מהספר" באתר מנדלי מוכר-ספרים ברשת

לפרטים נוספים לגבי רכישת ספרים ניתן לפנות אל אליה סרבר: sarvere@wincol.ac.il

 

מערכים דומים

משחק מכוון מטרה

מאת: ד"ר מירי שחף

משחק מכוון מטרה

הוראה ולמידה

קרא עוד

השפעת העצימות של פעילות גופנית אירובית אקוטית על היכולת הקוגניטיבית הפלואידית בקרב סטודנטים להוראת החינוך הגופני בגילאי 40-20

מאת: ד"ר מיטל שבת-סימון, ד"ר גילי יוסף, גב' גלית שביט

השפעת העצימות של פעילות גופנית אירובית אקוטית על היכולת הקוגניטיבית הפלואידית

הוראה ולמידה

קרא עוד

חפץ, אביזר, מכשיר, מתקן וציוד

מאת: ד"ר אלה שובל, ד"ר רוני אולמן דרום, ד"ר רות בורשטיין, ד"ר סיגל עוזיאל-קרל

חפץ, אביזר, מכשיר, מתקן וציוד

הוראה ולמידה

קרא עוד

למידה שיתופית והקשר בין ההרכב המגדרי בקבוצת הלימוד לבין אקלים מוטיבציוני בשיעורי החינוך הגופני

מאת: ד"ר רונה כהן, פרופ' סימה זך, ד"ר מיכל ארנון

למידה שיתופית והקשר בין ההרכב המגדרי בקבוצת הלימוד לבין אקלים מוטיבציוני

הוראה ולמידה

קרא עוד