facebook tracking pixel
חיפוש סגור

תוכנית הכשרה להוראה אקדמיה–כיתה

מאת: פרופ' סימה זך, ד"ר מרית שטרומר

תיוגים : הכשרת מורים, תוכניות, סטודנטים לחינוך גופני, עמדות

שנת פרסום: 2019 | תאריך פרסום: 26.08.2019 | תאריך עדכון אחרון: 26.08.2019

  1. תקציר:

    המחקר הנוכחי נועד לבדוק את תפיסות הסטודנטים בנוגע למאפיינים רלוונטיים לתוכנית ההכשרה "אקדמיה–כיתה" במהלך ההתנסות בהוראה. מטרתה המרכזית של התוכנית היא להתנסות בהוראה בבתי הספר באופן שיאפשר הפריית ידע הדדית בין האקדמיה לבית הספר ויצמיח מורים חדשים שקליטתם בהוראה תהיה קלה מבתוכנית המסורתית.

כריכת כתב העת בתנועה

 

המחקר הנוכחי נועד לבדוק את תפיסות הסטודנטים בנוגע למאפיינים רלוונטיים לתוכנית ההכשרה "אקדמיה–כיתה" במהלך ההתנסות בהוראה.

מטרתה המרכזית של התוכנית היא להתנסות בהוראה בבתי הספר באופן שיאפשר הפריית ידע הדדית בין האקדמיה לבית הספר ויצמיח מורים חדשים שקליטתם בהוראה תהיה קלה מבתוכנית המסורתית.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את תפיסתם של סטודנטים לחינוך הגופני את יתרונות התוכנית ומהם הקשיים שחוו בתוך כדי התנסותם בה.

המחקר כלל עשרה סטודנטים (שישה סטודנטים וארבע סטודנטיות), שגילם הממוצע הוא 26 שנה (ס' תקן = 3.2), והם בשנת לימודיהם השלישית במכללה לחינוך הגופני.

המחקר הוא איכותני, ולפיכך כלי המחקר היה ראיונות חצי מובנים עם כל הסטודנטים בשלוש נקודות זמן לאורך השנה: בראשיתה, באמצעה ובסיומה.

ממצאי המחקר מלמדים כי תפיסת יתרונות התוכנית הדגימה תהליך התפתחותי של הסטודנטים והשתלבות הדרגתית במלאכת ההוראה, ושעיקר הקשיים שעימם התמודדו הסטודנטים לא רק שלא השתנו ולא התפוגגו, אלא אף קובעו לאורך כל השנה ואפילו התעצמו.

המחקר מעלה שורה ארוכה של המלצות יישומיות לשיפור עתידי של התוכנית.

למאמר המלא באתר בְּתנועה

ראו גם:

תפיסת תרומתם של מדריכים פדגוגים ומורים מאמנים להכשרת סטודנטים להוראה

מערכים דומים

השפעת העצימות של פעילות גופנית אירובית אקוטית על היכולת הקוגניטיבית הפלואידית בקרב סטודנטים להוראת החינוך הגופני בגילאי 40-20

מאת: ד"ר מיטל שבת-סימון, ד"ר גילי יוסף, גב' גלית שביט

השפעת העצימות של פעילות גופנית אירובית אקוטית על היכולת הקוגניטיבית הפלואידית

הוראה ולמידה

קרא עוד

ניתוח משחק על פי דון מוריס

מאת: שרית שלו

ניתוח משחק על פי דון מוריס

הוראה ולמידה

קרא עוד

חינוך גופני כמקדם פעילות גופנית של תלמידים מעבר למסגרת בית הספר

מאת: Juho Polet , Mary Hassandra, Taru Lintunen, Arto Laukkanen, Nelli Hankonen, Mirja Hirvensalo, Tuija Tammelin, Martin S. Hagger

חינוך גופני כמקדם פעילות גופנית של תלמידים מעבר למסגרת בית הספר

אורח חיים פעיל ובריא

קרא עוד

דוגמה לתכנית לנבחרת אתלטיקה בית ספרית

מאת: ליאור ברגר

דוגמה לתכנית לנבחרת אתלטיקה בית ספרית

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד