facebook tracking pixel
חיפוש סגור

ההשפעה של אסטרטגיית למידה ודרכי למידה על מיומנויות מוטוריות סגורות בקרב תלמידים עם לקויות למידה

מאת: ד"ר מירי שחף, פרופ' רוני לידור

תיוגים : מיומנויות מוטוריות, אסטרטגיית למידה, ליקויי למידה

שנת פרסום: 2019 | תאריך פרסום: 21.08.2019 | תאריך עדכון אחרון: 21.08.2019

  1. תקציר:

    המטרה של מחקר ראשוני זה הייתה לבחון את השפעתה של אסטרטגיית למידה – אסטרטגיית חמשת הצעדים – המשולבת בדרכי למידה שונות – מגוונת וחדגונית – על רכישה של מיומנויות מוטוריות סגורות.

כריכת כתב העת בתנועה

 

המטרה של מחקר ראשוני זה הייתה לבחון את השפעתה של אסטרטגיית למידה – אסטרטגיית חמשת הצעדים – המשולבת בדרכי למידה שונות – מגוונת וחדגונית – על רכישה של מיומנויות מוטוריות סגורות.

חמישים ושניים תלמידים עם לקויות למידה (38 בנים ו-14 בנות; גיל ממוצע = 12.18 שנים; ס' תקן = 0.82) השתתפו במחקר זה. הם חולקו לארבע קבוצות למידה: (א) למידה חדגונית, (ב) למידה מגוונת, (ג) למידה חדגונית + אסטרטגיה ו-(ד) למידה מגוונת + אסטרטגיה.

הלומדים השתתפו בארבעה מפגשים: בשלושת המפגשים הראשונים האזינו הלומדים לקלטת הסבר לפי קבוצת המחקר שאליה השתייכו, ביצעו מטלת רכישה (זריקה תחתית של כדור לעבר קיר ונחיתתו על מטרה נייחת על הרצפה ביד הדומיננטית), ולאחר מכן ביצעו את המטלה ביד הלא-דומיננטית (העברה בילטראלית).

במפגש הרביעי ביצעו הלומדים מטלת העברה (זריקת תחתית של כדור לעבר בקבוקים; באולינג) ביד הדומיננטית ולאחר מכן ביד הלא-דומיננטית.

מממצאי המחקר עלה שעקיבות הביצוע של קבוצת הלמידה המגוונת בשלב ההעברה של מטלת הרכישה הייתה טובה משל שאר הקבוצות, ועקיבות הביצוע של קבוצת הלמידה החדגונית + אסטרטגיה בעת ביצוע מטלת הבאולינג (מטלת ההעברה) הייתה טובה מזו של שאר הקבוצות.

אשר למשתנה "דיוק הביצוע" נמצא שקבוצת הלמידה המגוונת + אסטרטגיה הייתה המדויקת ביותר מבין שאר הקבוצות בעת ביצוע מטלת הבאולינג.

ממחקר זה ניתן להסיק כי שילוב אסטרטגיית חמשת הצעדים עם למידה מגוונת עשוי לשפר דיוק ביצוע בעת ההעברה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. עם זאת נדרשים מחקרים נוספים כדי לבסס את יעילות השילוב בין אסטרטגיית למידה ודרכי למידה בתהליכי למידה מוטורית בקרב תלמידים עם לקויות למידה.

למאמר המלא באתר בְּתנוּעה

תקציר המאמר בסרטון מפי ד"ר מירי שחף

מערכים דומים

למידת מיומנויות תנועה התפתחותיות באופן ספונטני: גישה דינמית לאבחון ולטיפול

מאת: פרופ' שייקה הוצלר

למידת מיומנויות תנועה התפתחותיות באופן ספונטני: גישה דינמית לאבחון ולטיפול

הוראה ולמידה

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד

הערכה של השפעת המיגדר ואימון הספורט על ביצועי התלמידים במשחקים קבוצתיים

מאת: Francesco Sgrò, Salvatore Pignato, Mario Lipoma

הערכה של השפעת המיגדר ואימון הספורט על ביצועי התלמידים

הוראה ולמידה

קרא עוד

שיפור עמידת ידיים בעזרת צילום

מאת: ד"ר נועה חורש

שיפור ושכלול עמידת ידיים בעזרת צילום

הוראה ולמידה

טכנולוגיה בחינוך

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד

שיפור קפיצה למרחק בעזרת צילום

מאת: ד"ר נועה חורש

שיפור ושכלול מיומנות קפיצה למרחק בעזרת צילום

הוראה ולמידה

טכנולוגיה בחינוך

פעילות גופנית וספורט

קרא עוד